Salami

epla25

Forelsket i forumet
Noen her som spiser salami mens de er gravid? Det er alt jeg har lyst på, men har holdt meg unna. Søkte litt rundt på nettet og fant denne http://jordmorsiri.no/artikler/141/article/item/null/
Og i følge den kan jeg jo bare spise! :))) en sånn pakke holder neppe noe lenger enn kanskje to dager, da må det jo være trygt da :)

2 små + spire <3

Det med frysing i forkant er jo et veldig godt poeng, for det kan ikke Toxoplasmose overleve :) (har lest det fra andre kilder også).

Nå fikk jeg veldig lyst på Salami :)

Nei. Spiser ikke det.

Frysing dreper ikke listeria bakterien. Så hadde ikke tatt sjansen uansett.

Klarer og holde meg unna for babyens skyld :-) men er vanskelig!!

Tips: sprøstek salamien i ovnen ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, og da er det jo bare listeria igjen, som ikke trives i så salte forhold. Lurer på om ikke jeg skal snike meg til ei skive med salami jeg altså.... Det frister så forferdelig!

2 små + spire <3

på gamle forumgruppa til sønnen min så hadde vi denne diskusjonen. man kan spise salami og spekemat hvis det er varmebehandlet først. altså du kan spise salami med ost hvis du varmer det i stekeovnen. og på pizza

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ble ikke salami på skiva. På ostesmørbrød er det uansett skinke som gjelder ;)

2 små + spire <3

Jeg har bakt horn med ost og salami. De ligger i fryseren og venter på at suget skal komme. Det meste av spekemat er kjempegodt når det er varmebehandlet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Noen her som spiser salami mens de er gravid? Det er alt jeg har lyst på, men har holdt meg unna. Søkte litt rundt på nettet og fant denne http://jordmorsiri.no/artikler/141/article/item/null/
Og i følge den kan jeg jo bare spise! :))) en sånn pakke holder neppe noe lenger enn kanskje to dager, da må det jo være trygt da :)

2 små + spire <3

Noen sier at det er greit, mens andre ikke. Jeg tar ikke sjansen på å spise mens jeg er gravid, selv om jeg elsker salami! Men bruker å lage pizza med strandaskinke eller salami, så får man liksom i seg smaken likevel :)

Jeg klarer fint å holde meg unna spekemat. Det er ikke for så lenge. Vi lager pizza med baconpølse og det er varmebehandlet. Eller venter jeg til etter at babyen er født.

Back
Topp