Salami

Nr2Ventes^^

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Man kan ikke spise salami eller? Hehe.. Har sååå lyst på :p

hvorfor ikke?? Har spist salami et helt svangerskap jeg...

Nei, det er fy fy.... :/
Les på matportalen.no under spesielle et eller annet også "gravid". Der ser man hva som er trygt og ikke :)
Hadde så lyst på svartpølse her om dagen, men det var ikke så bra å spise så da får jeg holde meg unna :P

Salami er spekemat og det er visst noe man ikke skal spise når man er gravid..

Jeg og hadde såååå lyst på salami! Så leste eg på nett at hvis du fryser den ned først så går d bra :) Så nå er d salami hver dag rett fra frysen :D

Jeg og hadde såååå lyst på salami! Så leste eg på nett at hvis du fryser den ned først så går d bra :) Så nå er d salami hver dag rett fra frysen :D
hvis du leser på matportalen så er det ikke anbefalt så lenge den ikke er varmebehandlet.

jeg får så saltbehov når jeg er gravid både sist og denne gangen og dermed ekstra lyst på slik mat, men holder meg unna, er ikke snakk om så lenge av livet så skal nok holde ut hehe
forrige gang var sambo hjem et ærend noen timer etter fødsel og overrasket meg med å ha med spekemat når han kom tilbake :-) han er så god <3

hvis du leser på matportalen så er det ikke anbefalt så lenge den ikke er varmebehandlet.
mhm... kun varmebehandling som dreper den ene bakterien som kan være skadelig...

jeg følger matportalen når jeg er gravid disse jordmødrene og andre har 1000 forskjellige meninger og ikke alltid riktig informasjon. sjansen for at noe skal skje er veldig liten, men JEG tar ikke sjansen for at jeg skal gjøre noe som kan skade min lille spire.
min jordmor hadde ei engang som opplevde at fosteret døde nettopp pga denne bakterien. så igjen jeg følger matportalen og jeg tar ikke sjansen, andre får gjøre det som føles riktig for dem.

Jeg har spist spekemat, fårpølse - det jeg har hatt lyst på, kroppen har et immunforsvar. Jeg anbefaler ikke andre til å gjøre det samme, men jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før jeg var i min 9 uke. Hadde jeg oppdaget at jeg var gravid før, ville jeg nok ikke ha spist alt det der.

Jeg har spist spekemat, fårpølse - det jeg har hatt lyst på, kroppen har et immunforsvar. Jeg anbefaler ikke andre til å gjøre det samme, men jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før jeg var i min 9 uke. Hadde jeg oppdaget at jeg var gravid før, ville jeg nok ikke ha spist alt det der.
må bare si at dette handler ikke om ditt immunforsvar altså, det er fosteret det er farlig for.

Ok, nå har jeg spist det jeg har spist, ikke så mye å gjøre med det nå.

Det er fy fy det, jeg er ikke noe stor salami fan egentlig.
Men husker sist svangerskap jeg hadde så sinnsykt lyst på!
Rart det der hvordan alt som ikke er lov blir ekstra fristene ;)

åhh.. Nå fikk jeg lyst på !!

Ok, nå har jeg spist det jeg har spist, ikke så mye å gjøre med det nå.
det siste der var ikke kritikk for at du hadde spist det når du ikke visste altså, ville bare påpeke at den største faren er ikke at DU kan bli syk, men at det er fosteret det er farlig for.
man kan jo ikke ta hensyn man gjør i graviditeten når man ikke vet at man er gravid så deter jo egentlig enkelt ;-)

Nei jeg skjønte det da, men hadde jeg visst at jeg var gravid da ville jeg holdt meg til alt hva jeg skulle og ikke skulle spise, men nå som jeg vet det - er det helt ALDRI mer spekemat.. og det er trist det.

Det er fy fy det, jeg er ikke noe stor salami fan egentlig.
Men husker sist svangerskap jeg hadde så sinnsykt lyst på!
Rart det der hvordan alt som ikke er lov blir ekstra fristene ;)

åhh.. Nå fikk jeg lyst på !!

Jeg tror (JEG TROR) at du kan spise salami om du steker det først ???

Back
Topp