salami!

en nydelig nr to!

Forelsket i forumet
Her kommer det evige spm, hva skal man ikke spise? Er det fremdeles ikke bra med speke mat og salami ol? eller har de nå funnet ut at det er greit?

Jeg har hørt at man skal holde seg unna det...!
Som de sier er det mest sannsynlig helt ok i norge, MEN hvorfor ta sjanser...

Et "evig" spørsmål, som ofte kan blir til en het diskusjon :) Jeg prøver å holde meg unna, men skal ærlig innrømme at jeg ikke hadde syntes det var KRISE hvis man hadde spist det innimellom. Men ville nok evnt valgt nyåpnet pakke.. Samme som med røkelaks:)

Alveskatt skrev:
Et "evig" spørsmål, som ofte kan blir til en het diskusjon :) Jeg prøver å holde meg unna, men skal ærlig innrømme at jeg ikke hadde syntes det var KRISE hvis man hadde spist det innimellom. Men ville nok evnt valgt nyåpnet pakke.. Samme som med røkelaks:)

Jeg er egentlig veldig enig.. men samtidig så blir jeg jo litt "redd" når andre er såååå fokusert på dette... og jeg tenker jo litt sånn " hvorfor ta sjanser" når man vet at det KAN være farlig... selv om det mest sannsynlig ikke er farlig her i norge..

At man ikke får spise salami blir et stort problem her asså:P men har hørt at det går greit hvis man fryser den ned tre døgn, og så tiner i kjøleskap :) så skal det være heilt greit etter det! Men er sikkert greit hvis den er helt ny og da..

Spiste  begge deler sist jeg, rett fra nyåpnet pakke, s¨tok gubben resten :P

Da blir det ikke salami denne gangen heller da, tenkte de kunne ha funnet på noe lurt siden sist! ;) det var heller litt lykkeønskning fra min side!

hvis det er varmebahandlet går det bra, ellers anbefales det å holde seg unna.
mange sier at det stort sett er trygt i Norge, men jordmoren jeg hadde sist hadde en gravid det gikk galt med nettopp pga salami.

dessuten er vi jo alle så redd for at det skal gå galt og da ser jeg ikke poenget med å risikere noe galt selv hvertfall.

JEG tar ikke sjansen, men andre får velge selv hvilke sjanser de tar eller hva de tror/mener.

Jeg har hørt/lest at den norske salamien er kokt, derfor går det bra, men personlig holder jeg meg unna...

Back
Topp