Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Mener å ha hørt at spontanabort prosenten har gått ned med 80% siden 80 tallet.(nå har jeg ikke googlet dette før jeg sier det). Men Kanskje det er en av årsakene. At de er blitt strengere med maten.
Jeg holder meg hvertfall borte:)
Det hjelper IKKE å fryse den først!! Og selvom man er toxo-positiv så er det også fare for listeria i salami.
Og det kommer heller selvsagt ikke an på mengden. Om den ene salamiskiva er infisert spiller det liten rolle om det var den eneste du spiste eller om du har spist 80 pakker...
i følge 4 forsjellige jordmødre jeg har snakket med og 2 leger er det hvertfall tryggt dersom det er fryst. Det samme gjaldt mengden !
Prøver på ingen måte å være arrogant. Det er masse som står på svartelista over mat nå, som det ikke var snakk om at var skadelig da våre mødre gikk gravide. Og de aller fleste av oss ble det skikkelige folk av likevel..
Jeg sier ikke at man ikke skal være forsiktige, for det går an å bruke sunn fornuft/matvett,
MEN jeg mener at det ikke er nødvendig å sulte seg når man endelig får lyst på noe etter å ha vært dårlig i 3mnd (som i mitt eksempel i forrige innlegg..)
Jeg dømmer ingen for å ha spist ei salamiskive for å si det sånn..:)