Salami/spekemat

Juliel

Glad i forumet
Er det alle som holder seg unna? Spør bare av nysgjerrighet[emoji5] Jeg har ikke spist det siden jeg ble gravid selv.

Jepp [emoji24] ser virkelig ikke vitsen med å ta sjangsen når jeg VET hvilke konsekvenser det kan få.. mest sannsynligvis går det jo bra, men hadde aldri tilgitt meg selv hvis ikke.. men herreguuuuud som jeg savner det!!!

Har salami i ostesmørbrød og bruker morr i eggerøre, altså varmebehandlet :-) ellera holder jeg meg unna, tar ikke sjansen :-)

Savner det veldig jeg også, men har funnet ut at det er veldig godt med speilegg og stekt trønderfår[emoji2] Tør ikke spise uten at det er varmebehandlet[emoji4]

Pepperoni på pizza ellers ikke [emoji5] redd for å ikke varme behandle det varmt/lenge nok på andre måter. I stekeovnen har jeg liksom kontroll [emoji5]

Ja, holder meg helt unna. Har stekt spekeskinke noen få ganger, men blir ikke det samme. Savner spekeskinke og brie så mye! Det første jeg skal gjøre etter fødsel er å spise det

Holder meg unna, men det er vanskelig. Elsker spekemat og spiser det ofte vanligvis. Har brukt salami et par ganger og varmebehandlet først, men synes ikke det er like godt :p

Har spist 6 skivasalami fordelt på to skiva fra helt nyåpna pakke en dag men har ikke samvittighet te å gjør d igjen. Ska pakk morrpølse å
Haugpølse i fødebagen å spis etter fødsel.

Jeg steker salamien først om jeg får skikkelig lyst på. Jeg er veldig fysen på salt pålegg for tiden så det er min guilty pleasure[emoji38]. Kan også fryse pakken og spise den når den er nyåpnet har jeg hørt. Så det har jeg også gjort noen ganger til lørdagsfrokosten. Sånn annen spekemat holder jeg meg unna[emoji56]

Nei, spiste det før jeg viste jeg var gravid og fant ut det i uke 10, så da hadde jeg alt hatt litt inntak.
Har spist det 2 ganger etter det, fordi jeg hadde så voldsom craving på det, men den var fersk kjøpt og åpnet den dagen. Alt annet av spekemat liker jeg ikke, så det klarer jeg fint å holde meg unna.

Har spist 6 skivasalami fordelt på to skiva fra helt nyåpna pakke en dag men har ikke samvittighet te å gjør d igjen. Ska pakk morrpølse å
Haugpølse i fødebagen å spis etter fødsel.
Synes jeg ser deg sitte med det festmåltider rett etterpå :p

Utenom litt pepperoni i varmebehandlet mat,så har jeg holdt meg unna. Og jeg har sååååååå lyst på!!:( Jeg har også sagt at jeg skal ha med en pakke salami i fødebagen:p

Jeg drømte faktisk st jeg spiste salami i natt kom jeg på nå! Fikk så dårlig samvittighet,men følte det var verdt det:p Kommer ikke til å gjøre det på ekte for det:p

Jeg steker salamien først om jeg får skikkelig lyst på. Jeg er veldig fysen på salt pålegg for tiden så det er min guilty pleasure[emoji38]. Kan også fryse pakken og spise den når den er nyåpnet har jeg hørt. Så det har jeg også gjort noen ganger til lørdagsfrokosten. Sånn annen spekemat holder jeg meg unna[emoji56]
Frysing tar ikke knekken på Listeria, bare til info. Men sånn generelt er det veldig liten risiko for at det skal være Listeria i norskprodusert salami, så å spise fra nyåpnet pakke medfører neppe stor risiko (jeg gjorde det noen ganger første gang jeg var gravid, men nå som jeg har mistet en gang tar jeg ingen sjanser).

Jeg har hatt sååååå lyst på westfalerskinke og blåmuggost!!!! Men jeg har klart å holde meg unna.

Back
Topp