Salami som vi kan spise! :)

Signerer!
Denne diskusjonen har vel vært oppe her før, og jeg blir så provosert over å lese om "alt med måte"-holdningen som eksisterer rundt om på nett, så jeg bør egentlig holde kjeft [emoji85] Det er en liten sjanse for forekomst av disse bakteriene i spekemat, inkl salami. Derfor står dette på nei-lista fra myndighetene. Om man spiser en eller ti skiver salami i uka er helt uten betydning. Det som er av betydning er om du får i deg en skive med bakterien, og det handler ikke om måtehold. Jeg har møtt et barn som ble utsatt for toxoplasma-smitte i mors liv. Dette barnet et sterkt preget av dette, og har ikke det jeg definerer som god livskvalitet. Toxoplasma finner man også i katters avføring så god håndhygiene er viktig i møte med katter. Den skiva med salami klarer jeg meg uten disse få mnd. Tenk så godt den smaker når du endelig kan spise den igjen , og tenk så vondt du vil ha det med deg selv om barnet ditt får påvist smitte og blir alvorlig skadet pga dette.
Jeg er så enig med deg!!! Hvorfor skal man ta sjansen? [emoji85]
 
Oooh det visste jeg ikke! Har så sykt craving på salami så må se om jeg finner denne kokte!
 
Back
Topp