Salami på ostesmørbrød

16.06.2020

Blir kjent med forumet
Har de siste dagene hatt sååå lyst på ostesmørbrød, og på mitt ostesmørbrød som jeg steker i pannen har jeg salami og hvitost. Mitt spørsmål/tanke er derfor, er salamien tilstrekkelig stekt/oppvarmet når den ligger oppå brødskiven og under osten i stekepanna i 5-6 minutter?

Det har jeg også lurt på, men føler jeg har lest en vei att det er trygt?

Men eventuelt for å være heeelt på den sikre siden så kan du jo steke salamien i panna før du legger den på skiva og steker videre?

Men eventuelt for å være heeelt på den sikre siden så kan du jo steke salamien i panna før du legger den på skiva og steker videre?

Ja, det er jo selvsagt en mulighet! ;) Ikke tenkt på, men ingen dum ide!

Spiser konsekvent ikke spekemat når jeg er gravid. Men det er jo et valg du må ta selv :-)

Dersom salamien blir varmebehandlet går det helt fint. Ville setekt den på begge sider før jeg la den på skiva ;-)

Åååh, hadde glemt av at man kunne steke salami og ha på brødskiven :-D takk for tips!!

Stek den gjennomstekt først :-) Jeg har dilla på ostesmørbrød, men jeg steker det i ovnene i ca 15 minutter :-)

Dersom spekematen har vært frossen først er den helt trygg å spise! Jeg kjøper inn og legger i fryseren noen dager og da kan jeg nyte spekematen akkurat som til vanlig!!! Men jeg passer likevel på å ha god klaring til utløpsdatoen for å være på den sikre siden.

Dersom spekematen har vært frossen først er den helt trygg å spise! Jeg kjøper inn og legger i fryseren noen dager og da kan jeg nyte spekematen akkurat som til vanlig!!! Men jeg passer likevel på å ha god klaring til utløpsdatoen for å være på den sikre siden.
Det er helt feil desverre. Hvis du tar deg ett minutt på google så ser du at det kun er 1 bakterie som døe ved frysing. Den MÅ varmebehandles for å være trygg å spise...

Ja, er det rart jeg spør?! Er jo sååå mye forskjellige teorier ute å går om hva som er greit og ikke.. Men skal til legen i dag, så tenker at jeg spør der.. :)

Back
Topp