Salami og skinke

babyliten

Forelsket i forumet
Er det greit å spise salami og kokt skinke? Er egentlig det eneste pålegget jeg pleier å spise, men har ikke turt etter jeg fant ut at jeg var gravid. Er det generelt spekemat man skal holde seg unna?

Skinke kan du spise men ikke salami, er visst en type salami gravide kan spise men husker ikke hvem.

Salami burde man vist holde seg unna, men kan spises hvis man varmebehandler det. Enten på pizza eller man steke det i panna?:-)

Jeg spiser gjerne salami jeg, så lenge pakken er nyåpna:) skinke er kokt, så den kan du spise masse av :)
Ja har tenkt litt på det jeg også. Så leste jeg den artikkelen lengre opp at de fra gilde gikk bra. Men grilstad er vell like stor aktør det eller? Synes det er kjedelig at det finnes så masse vi ikke kan spise :p

Ja har tenkt litt på det jeg også. Så leste jeg den artikkelen lengre opp at de fra gilde gikk bra. Men grilstad er vell like stor aktør det eller? Synes det er kjedelig at det finnes så masse vi ikke kan spise :p
Alt med måte, tenker jeg. Er ikke så rigid, men tar mine forhåndsregler. Jeg er kjempegld i spekemat og pleier å spise masse av det på sommeren. Forrige gang jeg gikk gravid nte jeg meg en skive spekeskinke hvis jeg fikk det servert, bare for å kjene smaken. Jeg spiste tre munnfuller av en medium stekt biff også, og salami opp til flere ganger. Crazy me :wideyed: Er ikke sykt flink til å skylle grønnsaker og frukt heller, men prøver å bli flink. Tar forhåndsregler når jeg er utenlands da, i det minste:p Og ikke en dråpe alkohol, selvsagt.

Har også spist salami fra nyåpna pakke :p det eneste jeg hadde lyst på og da spiste jeg det :D

Jeg steker salami i panna som bacon. :)

Åh herregud er dette sant?? :D:D:D Jeg som ELSKER salami og har holdt meg unna frem til nå...men da skal jeg jammen meg kjøpe salami fra Gilde imorgen! Hurra! :Heartred:Heartred:Heartred

Det er nok sant! Jeg spurte min jordmor da jeg var der for to uker siden,og hun sa at jeg kunne spise gilde salami. Den bør ikke ligge lenge i åpnet pakke,melder er ikke noe problem her i gården! Jeg spiser salami hver dag,også nå når jeg er gravid!

Når jeg gikk gravid forrige gang anbefalte ikke jordmor å spise alt som het spekemat. Samme gjaldt salami. Jeg elsker salami, men de mnd jeg bærer på et lite nurk holder jeg meg unna. ☺️ så ikke noe salami på meg.

Back
Topp