Salami og morrpølse??

Nei... Men med de 2 andre spiste jeg salami hver dag. Visste ikke at det gikk under "spekemat" :O gikk jo heldigvis bra, men tørr ikke ta sjangsen nå. Selv om jeg egentlig mener det er hysteri.
 
Har spist salami i toast ett par ganger. På altformamma.no sto det faktisk en artikkel om at salami ikke var farlig å spise, og hvorfor. Husker ikke helt hva det var, men var noe med hvordan den var laget osv... så ifølge den artikkelen kan man tydeligvis spise salami helt trygt. Kan se om jeg finner den igjen ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Spiser fårepølse, men passer på at den er fersk fra pakken. Hadde en samtale med jordmor om dette faktisk. Skal man være helt forsiktig skal man vel unngå eller steke den har jeg forstått.
 
Nei. Hvorfor ta sjangsen når det ikke er anbefalt?! Holder meg til anbefalingene. Salami kan jeg spise når babyen er ute:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg spiser salami hver eneste dag jeg....


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg spiser salami hver eneste dag jeg....


Sent from my iPhone using BV Forum


Det har jeg også gjort.. :) men nå har jg blitt mer glad i leverpostei..

Har spist det i alle de andre 3 svangerskapene å har da gått bra :)

Bare spørr siden det er så.mange delte meninger om det fra fagfolk..noen sier en ting mens andre det motsatte ...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har veldig lyst på salt pålegg!!!!!!!! Dumme kollegaen min åt spekeskinke MED brie i går!!!! Jeg vil også spise det!!! Hun vet ikke at jeg er gravid da, så jeg satt og var sjalu i stillhet :) Gleder meg til fet-tirsdag nå til uken, saltkjøtt er jo lov :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har veldig lyst på salt pålegg!!!!!!!! Dumme kollegaen min åt spekeskinke MED brie i går!!!! Jeg vil også spise det!!! Hun vet ikke at jeg er gravid da, så jeg satt og var sjalu i stillhet :) Gleder meg til fet-tirsdag nå til uken, saltkjøtt er jo lov :D


Sent from my iPhone using BV Forum
Hadde kverka kollega da.... Har tjuvstartet på saltkjøtt jeg. Hatt det 2 dager nå ;)
 
Spist salami i toast og i bakte horn og sånt, men ikke ellers. Har såååå lyst på brødskive med sognemorr at jeg dauer snart


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har spist salami i toast og slikt, sånn at det er varmebehandla. Vet ikke om det er nok varme slik det er anbefalt, men noen ganger så må jeg bare! ;) Har hørt av ei jordmor at man kan spise både salami og spekemat når den er fersk. Så prøver å få samboer til å spise opp pakkene vi har nå så vi kan kjøpe nye snart :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har spist salami på Oste smørbrød ett par ganger..... Savner virkelig spekemat...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tar ikke sjansen. Så viktig er det ikke for meg å spise dette akkurat nå, så jeg klarer fint å holde meg uten noen uker. Må legge til at det er en del ting jeg har veldig lyst på om dagen, men som jeg dessverre ikke kan spise. Gleder meg veldig til å kunne spise det igjen til høsten.
 
Jeg spiser salami hver eneste dag, legen min har sagt at det er bedre at jeg får i meg litt enn ingenting uansett :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Følger nasjonale helseråd på matportalen.
Og så feirer jeg på barsel med spekeskinke, som jeg har gjort etter de to andre fødselen.

Klart jeg har lyst på brie, salami, spekeskinke og andre godsaker innimellom, men tar ikke sjansen.

Er listeriautbrudd i Sverige, i "trygt" pålegg.

Og listeria formerer seg, etter det jeg har forstått, veldig kjapt.
 
Nei !! Men har spist pepperoni på pizza :)
 
Back
Topp