Salami i svangerskap ja eller nei? Hva mener du?

Er visst ingen selvfølge, dessverre, til tross for at det finnes annet pålegg her i verden.

Jeg elsker salami med majones og har nesten gitt etter i desperasjon etter noe å spise (er kvalm), men klarer å styre meg. Dette barnet er VELDIG ønsket og vil da være så forsiktig som mulig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Spekemat e ikkje nåke du putte i tryne når du e gravid. Koffor risikera liv og helsa for den vetle i magen?

Nei

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Nei.

Men gleder meg til første skiven med salami som skal inntas på sykehuset

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei. Det er usunt, og potensielt farlig for fosteret. Jeg hadde derfor ingen problem med å droppe salamien de 8mnd, og jeg har ikke spist det etter fødselen heller.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei. Salami er spekemat, og spekemat er fy-fy. Enkelt og greit.

Hvor mange tilfeller toxoplasmose er det pr år i Norge egentlig? Jeg er selv oppvokst med katter og sittet og spist sand med sikkert katteavf. i som liten. Har ikke hatt toxo. Hva er sjansen for å bli smittet?

Jeg spiser det jeg har lyst på i mine svangerskap. Ikke det at salami har frista men dersom jeg skulle hatt lyst på. Ja da spiser jeg det da.

Nei. Jobber i matbransjen og vet hvor mange ganger "helt trygt kjøtt" plutselig blir tilbakekalt i all hemmelighet. Sist var det listeria, gangen før var det E-coli.

Nei. Selvom det sjelden skjer noe, hva med den gangen det gjør det? Bedre føre var.
Spiste salami og brie i mange uker etter fødselen:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei! Det er snakk om 9 mnd, og i de 9 mnd gjør man det som er best for babyen!

Sign.!
Husker jeg gleda meg noe veldig til å kunne spise knekkebrød med salami etter fødselen - hadde veldig lyst på det da jeg var kvalm og strevde med å få i meg mat. Men det gikk bra uten, og jeg skjønner ikke helt argumenter FOR å spise det, når det kan få så alvorlige følger som det kan. Det er virkelig ikke noen livsnødvendighet å spise spekemat, så 8-9 mnd. uten burde alle klare mener jeg.

Back
Topp