Salami i svangerskap ja eller nei? Hva mener du?

*Labambie

Forumet er livet
Lurer jeg på.

Klart og tydelig nei. Så lenge det ikke er anbefalt og det er en risiko (om enn aldri så liten), hvorfor ta sjansen?

Ja, hadde ikke klart meg uten! Er jo bare å fryse den ned i 3 dager først! :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Nei

Nei så absolutt ikke! gjelder all spekemat og mat som ikke er varmebehandlet bra nok!
hvorfor risikere livet til fosteret? :o

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Helt klart nei!

Det er jo ikke noe å synse noe om. Kjøtt som ikke er varmebehandlet kan inneholde toxoplasmose og listeria. Det er dødelig for fosteret og kan også forårsake ulike typer misdannelser og multihandicap. Det gjør man bare ikke mot sitt barn med viten og vilje.

Nei! Når til og med jeg, som stortsett bare spiste salami, klarte å holde meg unna, så klarer alle det :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Og er man veldig lysten på salami så er det ikke verre enn å lage ostesmørbrød eller noe som man varmer i ovnen, det gjorde jeg :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nei, skal den være helt trygg må den varmebehandles. Holder ikke med frysing. Dessverre.

Var jm som sa det når jeg gikk med jentungen, men kan jo hende de har nye fakta. Nortura sier at deres salami er trygg å spise da vekstvilkårene er dårlige og at produktene har vært nedfryst.
Finner ikke noe om de legger igjen sporer eller om levevilkår på nettet og husker ikke fra skoletiden. Det spiller ingen rolle, bra at de fleste følger anbefalingene og at vi alle gjør det beste i vår situasjon :)

Nei!

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei nei nei!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp