Sagt av/hos jordmor

Fruen<3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Jeg har en jordmor som er noe motsigende av person.
Jeg pendler to timer hver dag med hurtigbåt til jobb, da jeg jobber i en annen kommune enn jeg bor.
Dette vet jormor og har gjentatte ganger nevnt gradert sykemelding som en avlastning til pendling.
Siden jeg kun har vært sykemeldt en gang før og aldri gravid, så ville jeg vite hvem som kan skrive ut en sykemelding, lege, jordmor eller begge? Fikk svar, lege.

Men i samme svar skrev hun og at feriedager var et greit substitutt for gradert sykemelding.
Flere som har fått hørt dette? Jeg synes at det å bruke ferie som substitutt for noe som er mer nærliggende utmattelse og sykdom er feil. Men det er kun min mening.

Hva synes folk her?

Syns du skal høre med legen din om du føler behov for sykmelding. Jordmor har ingenting med det.

Jordmor har ingen ting med din ferie eller sykemelding å gjøre. Kontakt lege og få sykemeldingen. Har du ferie til gode så sparer du det inn i permisjonen, så får du lenger permisjon:)

Synes jeg høres veldig rart ut. Ville tatt en tur til legen og bedt om sykemelding hvis du kjenner du har behov for det. Ferien har man jo for eksempel krav på å få igjen på et senere tidspunkt om man blir 100% sykemeldt underveis....

Har bestilt en time der jeg kan ta en diskusjon med legen, men synes at en person med så mye myndighet som jordmoren har, foreslår ferie som substitutt. Men igjen, har hørt mye rart i i dette svangerskapet, gode råd og meninger.

Har bestilt en time der jeg kan ta en diskusjon med legen, men synes at en person med så mye myndighet som jordmoren har, foreslår ferie som substitutt. Men igjen, har hørt mye rart i i dette svangerskapet, gode råd og meninger.

Ja, det var veldig merkelig av jordmor å si! Lykke til hos legen :)

Nei Va e det før en jordmor. Klart du ikke skall bruka feriedagerna Dina nær du ikkje er i stand å gå på jobb. Gå till legen få deg en sykemelding

Hun jordmoren der hadde jeg virkelig ikke hørt på! Ferie er da ikke til for å brukes i sånne situasjoner. Snakk med legen din du! :-)

Back
Topp