saftig sjokolade kake??? i langpanne

toro 1,2,3, blir saftig og ikke minst knall god syntes jeg [:)]

Texaskake:
400g smør
4.5dl vann
6ss kakao
1ts salt
1ts natron
9dl sukker
4eg
3dl rømme

Smelt smør, vann og kakao kokes opp.
Hell over i en bolle og tilsett resten av ingrediensene

Stekes på 180-200grader nederst i ovnen i ca 30 min

Avkjøl kaka litt, og stikk med gaffel rundt på hele kaka så det blir små hull.  Hell over varm glasur

Glasur
200g smør
1dl melk
6-8 ss kakao
60g melis
4ts vaniljesukker

Denne kaka blir utrolig saftig.[:D]

Kjærlighet fra langpanne (sjokoladekake)

300 g meierismør
600 g farin
3,5 dl melk
4 egg
500 g mel
1 ss vaniljesukker
4 ts bakepulver
3-4 ss kakao

Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene ett om gangen, derettermelk vekselsvis med det tørre. Hell røren i papirkledd langpanne,sett på nederste rille dersom du setter langpannen på et stekebrett;på midterste dersom du kun benytter langpannen.

ps: hvis du bytter ut ca 100 g av melet med potetmel, så blir den enda mere saftig [;)]

Stekes på 175° i ca 30 minutter

GLASUR

300 g melis
120 g meierismør
6 ss sterk kaffe
3 ts vaniljesukker
2 ss kakao

Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene ett om gangen, derettermelk vekselsvis med det tørre. Hell røren i papirkledd langpanne,sett på nederste rille dersom du setter langpannen på et stekebrett;på midterste dersom du kun benytter langpannen. Avkjøl kaken noen minutter i formen, velv den overpå rist og trekk av papiret.Pisk ingrediensene til glasuren og smør den over kakennår den er helt avkjølt. Skjær i ruter. Kan gjerne fryses -kaken tiner mens kaffen trekker!

Jeg lagde denne i rund form i helge, men det er vel bare å doble den kanskje? Den er uansett sinnykt god, og kjempesaftig =)

4 dl hvetemel
1,5 dl sukker
2 ts bakepulver
4 ss nesquick eller oboy
2 ts vaniljesukker
5 ss smør (smeltet)
2 dl melk

175 grader nederst i ovnen i ca 35-40 min

Glasur:
smeltet smør
melis
nesquick eller oboy
melk

Er ikke sikker på målene der, for glasuren fant jeg på, men jeg lager den i kjele så den er lunka når den skal på. Bare halvveis avkjøl kaka før du prikker hull i den med gaffel over hele. Hell glasuren på så renner den inn i hullene, og vips har du en utrolig deilig, saftig kake. Den holder seg saftig også, kaka mi var fortsatt like saftig og god på dag 4.

Back
Topp