Saft på skolen?

Her får de kun med vann:) Det er selvfølgelig ikke favoritten, men han eldste her(11) er ikke så flink til å drikke vann utenom middag og trening så da får han det på skolen også;) Og de har melk da!
Jeg fyller halve flaska med vann og legger den i fryseren kvelden før. Når de skal på skolen da så har det blitt til is og jeg fyller opp resten med vann. Sånn har de ISKALDT vann hele dagen:)

#Happyface fra appen#

Her får ungen melk på Skola. Hender jeg sender med di oboy avogtil. Men saft får de ikke. De har drikkeflasker i sekken som de kan fylle med vann. Hjemme går d i melk og vann. Avogtil saft til middag

Sent from my iPhone using BV Forum

Har sendt med sukkerfri saft. Han drikker lite gjennom dagen men med saft så får han i seg en halvliter på skolen. Og halve klassen har sjokomelk gjennom skolemelkordningen så da syns jeg ikke saft er så farlig......

vil bare komme med et litt "heads up"
har ofte erfart at hvis barn drikker saft tisser de oftere og mer.
Vet ikke om det gjelder skolebarn men det gjelder ihvertfall barnehagebarn.

Når de drikker saft er det veldig ofte at de må løpe på do med en gang..
Vet ikke hvorfor dette skjer. Men det er en observasjon jeg har fått med meg i flere bhg.

Vann!! Kakao på utedager hvis det er kaldt.
Saft drikker de alt for mye av desverre, men da hjemme

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Jeg tenker som så at hvis de ikke får i seg drikke ved å ha med vann, så gjør det ingenting om man sender med saft. Da får de i hvert fall i seg drikke i løpet av dagen, og det er det viktigste :)

vil bare komme med et litt "heads up"
har ofte erfart at hvis barn drikker saft tisser de oftere og mer.
Vet ikke om det gjelder skolebarn men det gjelder ihvertfall barnehagebarn.

Når de drikker saft er det veldig ofte at de må løpe på do med en gang..
Vet ikke hvorfor dette skjer. Men det er en observasjon jeg har fått med meg i flere bhg.
Jeg tisser mye mer hvis jeg drikker noe annet enn vann. Og det er ikke fordi jeg drikker mer, for jeg liker vann og drikker masse av det. Husker jeg sjekket det opp og det var naturlig men husker ikke hvorfor. Så da hjelper det ikke å drikke saft for væskemengden sin del, fordi det tisses bare ut igjen.

Skolejentene vår får kun vann med. Setter det i kjøleskapet om kvelden i forkant, og da holder det seg kaldt. Jeg er opptatt av at gode vaner skapes i ung alder og derfor kun vann evt melk. Søtstoffet gjør jo også noe med konsentrasjonsevnen og blodsukkeret. Ser feks stor forskjell på barnegruppens min i Bhg nå som yoghurt er forbudt. Mye mer harmonisk og få bølgedaler

Han får selvfølgelig vann. Han drikker når han er tørst nok. Drikker han lite kan jeg heller pushe på han er ekstra glass vann når han kommer hjem. Saft er ikke hverdagsdrikke. Synes det går under samme regelen som at det ikke er greit å ta med godteri, kjeks og kaker på skolen.

Det har mye med vane å gjøre. Jobber i bhg og mange foreldre sier ungene ikke drikker vann. Men når det ikke er noe annet så gjør de det ;) Alt må tilvennes og de vanene de har fra barn følger gjerne med resten av livet.

Man trenger bare 1,5-2dl melk om dagen, så datra di drikker nok melk. Regner med hun får i seg melk i mat også.

Kunne ikke vært mer enig..

Back
Topp