Safran eller gurkemeie i lussekatter?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Hva bruker du??

er ikke lussekattene gule så er det jo bare vanlig boller lissom...

Skulle gjerne sagt safran for er det jeg helst vil bruke men spørs på lommeboka akkurat da, er noen ganger gurkemeie er like bra ;)

Bruker gurkemeie. Det er jo det man har vokst opp med.
Bare EN gang har jeg opplevd å få lussekatter med ekte safran (som jo er dyrt), og de var verken gule eller smakte godt.

Funker ikke konditorfarge helt greit da? Eller er jeg teit nå? ;)

Klart man kan bruke konditorfarge om man bare vil ha gule boller og ikke noe annen smak. Jeg tror ikke gurkemeien gir så mye smak heller. :p

Pleier å bruke konditorfarge, jeg, da blir bollene skikkelig gule, syns ikke de blir det med gurkemeie =)

Klart man kan bruke konditorfarge om man bare vil ha gule boller og ikke noe annen smak. Jeg tror ikke gurkemeien gir så mye smak heller. :p

Haha:)
Jeg tenker også litt sånn at det er noe jeg faktisk har hjemme ;)

Jeg er en toroposebollebaker, nemlig ;P

Useless :D

Jeg lager bare vanlig bolledeig jeg :P Uten noen av de overnevnte :P
Det enkle er ofte det beste... Barna er fornøyd bare de får trille og pynte med rosiner :D

Jeg bruker safran, synes det er best.

Bruker kjøpe med meg hjem når jeg er i utlandet, der er det som regel litt billigere enn her hjemme :)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Jeg kjøpte Safran i fjor, men etter en tråd her inne så fikk jeg beskjed om at gurkemeie gav en mer barnevennlig smak. Og bollene ble gode de xsmile9

Har brukt safran tidlegare, men i år blir det gurkemeie ;)

Jeg bruker også gurkemeie, syns ikke de smaker godt med safran... syns ikke gurkemeien gir noe smak, setter jo bare farge...

Back
Topp