Saccosekk

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Iver fikk en voksen størrelse saccosekk av farmoren sin i barselsgave.. Jeg er ikke stor fan av saccosekker og mener jeg har lest at barn under 3 år ikke bør bruke saccosekker pga kvelningsfare. Men jeg finner ikke noe om dette på nett...

Hva mener dere? Er jeg for overbeskytttende og "teit" som ikke vil la Iver få bruke saccosekken helt enda? Gjerne kom med linker til forskning om dere finner noe!

Nei, tenkte mest på at han kan "synke" nedi den.. Skal ta turen på loftet og prøvesitte den litt og finne ut om den er myk eller hard..

Skjønner jo dere veldig godt at dere trenger noe som kan støtte opp Leander litt.. Og det er nok bare jeg som er litt "imot" saccosekker og derfor ikke vil ha den i den bittelille stua mi![8|]

ORIGINAL: Bambling

Edit: Regner med det er kulene inni saccosekken du er bekymra for? Jeg har hatt samme saccosekk siden vgs og har aldri sett en kule på gulvet her, så det skal nok noe til. Vi har saccosekk i stua og har aldri tenkt tanken på at det kan være farlig. Leander sitter i den daglig. [:)]

Men hvis du føler deg utrygg med å ha saccosekk i stua så ville jeg bare sagt fra til svigermor at det får vente til han blir eldre. [;)]

Ungene her kommer til å få saccosekk etterhvert, men ikke enda [:)] Syns adrian er litt for liten til å sitte oppi dem. Henrik er ikke d, men tenkte å kjøpe til dem samtidig.

Tror ikke d er no kvelningsfare i de sekkene, de er ikke sååå mjuke tror j. Men prøv den ut, så ser du.

Og som bambling skriver...ta den frem når du veit hu kommer på besøk og rydd den vekk etterpå [:D]

Skjønner deg godt jeg! Har også fått ting av svigermor(men til meg selv da), som aldri har vært brukt eller stått fremme..Hun har faktisk ikke sagt noe på det[8|] Men gjør som Bambling og matvrak sier, ta den frem når hun er på besøk, og så stuer du den vekk etterpå. Og så kan du jo si at Iver ikke er så interessert i saccosekken, så dere pakket den vekk[8D] Da har hun sett at den har vært fremme, Iver har prøvd den og ikke likt den[;)]

Jeg er enig med deg Hunnykaos! Vi har saccosekk, men Daniel får aldri sitte i den uten oppsyn av en av oss voksne. Matias sitter i den uten oppsyn nå, men det er på første året.
Det er stor kvelningsfare med saccosekker og når barna er så små som nå kan de ha problemer med å komme seg ut av de eller få de vekk hvis de havner under.
Vår står fremme hele tiden, men Daniel er aldri bortpå den uten at vi er der.

Takk for gode innspill! [:)]

Vi blir nok å ta den frem og teste den litt, men er skeptiske.. Skulle ønske hun hadde kjøpt barneutgaven i stedet! Testa den i Sprell butikken og den var skikkelig fin!

Mammagutt: enig med du![;)]

ORIGINAL: mammagutt

Jeg er enig med deg Hunnykaos! Vi har saccosekk, men Daniel får aldri sitte i den uten oppsyn av en av oss voksne. Matias sitter i den uten oppsyn nå, men det er på første året.
Det er stor kvelningsfare med saccosekker og når barna er så små som nå kan de ha problemer med å komme seg ut av de eller få de vekk hvis de havner under.

Det er dette jeg er redd for![8|]

ORIGINAL: hunnykaos

ORIGINAL: mammagutt

Det er dette jeg er redd for![8|]

Jeg og... og vi har forresten barneutgaven.

Jeg ville nok ikke ha latt Alma bruke saccosekk uten at jeg eller andre var 100% tilstede, viss du fatter. Ville bare tatt den frem når jeg visste jeg hadde kontrollen [:)] Syns de er litt skumle, men har latt Alma sitte i en, og hun likte det kjempegodt (eneste plass hun faktisk vil sitte i ro)! Men hun liker best om vi sitter begge to i den og har diverse leker vi leker [;)] Men vil ikke skaffe henne det riktig enda, men tenker det er en fin ting å ønske seg til 1årsdagen!... [:)]

det er riktig. små barn skal ikke ha saccosekk p.g.a kvelningsfare. det er vanskelig å bevege seg i en saccosekk, plasten fester seg rundt munnen når de puster og, ja resten kan du jo tenke deg til. sett den bort til gutten din er stor nok. utrolig behagelig å ligge i for voksen og [;)]

Back
Topp