SA

Amliee

Andre møte med forumet
Hei alle sammen!

For et halvt år siden ble jeg gravid. Jeg var 17, og da valgte jeg å ta en abort. Jeg angret veldig i ettertid, og jeg og kjæresten min prøvde igjen. Begynte å bli usikkre på om jeg kunne bli gravid igjen, siden det gikk 6 måneder + før jeg ble gravid igjen. Forrige uke tok jeg en test som viste at jeg var gravid. Jeg hadde følt meg dårlig og slapp i noen uker. Samme dagen som jeg tok testen begynte jeg å blø. Ringte legevakten og de sa at det mulig var en spontan abort. Og de hadde desverre rett. Jeg kan ikke ha vært mer enn 2-3 uker på vei, men kjenner likevel at det er utrolig trist å miste når jeg virkelig ville ha den. Det jeg lurer på er: Er det vanskelig å bli gravid etter en SA? Om noen har opplved dette tenker jeg på.
Jeg har ikke vært til legen enda for en undersøkelse, men jeg blødde i 3 dager, og nå kommer det ikke mer blod.

aner egentlig ikke, men så vidt som jeg har forstått blir mange av de som mister kjapt gravide igjen..

trist at du mistet det barnet du ønsket.[:(] håper du får det til kjapt igjen.

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

aner egentlig ikke, men så vidt som jeg har forstått blir mange av de som mister kjapt gravide igjen..

trist at du mistet det barnet du ønsket.[:(] håper du får det til kjapt igjen.

Det er ikke vanskeligere å bli gravid etter en SA. Jeg ble anbefalt å vente en menstruasjon før vi prøvde igjen, slik at kroppen var mer mottakelig for et foster. Vet at mange ikke følger det rådet, men jeg tror det er et godt råd. Det tok 6 mnd før jeg ble gravid igjen. Men jeg har PCOS, som gjør det vanskeligere å bli gravid. De regner at inntil ett år er normal tid å prøve før man blir gravid, så det kan ta tid. Å ha en SA er en hormonell og psykisk påkjenning, så jeg skjønner godt at du ble lei deg! Lykke til!

Som jeg har nedenfor hadde jeg en MA i november06, SA i februar 07 og ble gravid med lillemann juni 07[:D]

Det er ALLTID håp!!

(husk at 3 av 4 kvinner opplever spontanaborter, de fleste vet ikke noe om det -de tror det er en forsinka mensen..)

ehm, jo, jeg gjorde det. nemlig av den grunn at jeg fikk betennelse etter den aborten jeg tok. så legene var litt urolige for akkurat det.

jeg blir veldig lett gravid etter sa.
Hadde først en ma, tok 3 mnder før jeg ble gravid igjen, mistet den også i tidlig sa, ble gravid på neste syklus, mistet igjen, ble gravid neste syklus, mistet igjen, ble gravid neste syklus, mistet igjen, ble gravid neste syklus..

Trist å høre ja.. Forstod det sånn at dere sammen valgte en abort når du ble gravid før sommeren? men, kjære, lille deg, hvorfor rushe sånn med å bli foreldre når du er såppas ung? En bekymringsløs ungdomstid og studietid får du aldri igjen, og om dere venter noen år vil dere fortsatt være unge og spreke foreldre :) men dette er jo selvsagt opp til dere, hehe.

Back
Topp