Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Dere som har hatt SA, hvordan var symptonene? Blødd i hele dag, og hatt litt vondt nederst i magen :-/ vært hos legen, men han kunne ikke si sikkert verken det ene eller andre, fikk bare kontrolltime om en uke..
Jeg blødde en god del, hadde store smerter som kom i tak. Det kom etterhvert mye koagler og hadde så vondt at jeg holdt på å svime av. Da var jeg 7+4.
Mange blør uten at det trenger være farlig. Skjønner dog du blir redd, krysser fingre for at det er uskyldig!
Jeg har hatt endel SA opp igjennom men det har vært før uke 8. Noen merkes bare ved kraftige blødninger og smerter i tak.
Den verste SA'en min var ved ca 7 uker. Da begynte jeg å slime ved dobesøk, det var masse rosa slim som hentet fra en sci-fi-film. Hadde veldig magesmerter og måtte reise hjem fra jobb. Smertene fortsatte hjemme og slimet avtok. Noen timer senere måtte jeg på do og da kom alt ut. Har hatt to slike tilfeller, men den andre gangen var uten alt slimet og jeg var ca en uke kortere i svangerskapet. De andre har bare vært blødninger med koagler.
En glad nyhet er at jeg også blødde litt da jeg gikk gravid sist- han er to år nå
Veldig mange opplever SA og de fleste er ikke klar over det engang. Det positive er at kroppen dermed har hormoner i kroppen som kan gjøre det lettere å bli gravid ved neste forsøk.
Jeg er 6+1, blør ikke sånn kjempemye, men er litt blod hver gang jeg er på do.. Og heller ikke så veldig store smerter, mer ubehag.. Så håååper det går over, og alt er bra Men legen jeg var hos virka veldig negativ, og sendte med meg infopapirer om forskjellig typer aborter..
Hatt en sa. Da begynte det med litt blod i trusa fredag kveld, lørdag begynte det å komme mer blod. Natt til søndag og søndag morgen kom det mye blod og digre koagler. Fikk bekreftet sa med ultralyd på mandagen. Hadde ikke noe særlig med smerter.
Hvis det ikke er mye blod, så går det ofte bra. Jeg har selv spottet regelmessig siden IKM. Dog etter samleie.
Jeg var 5+6 når jeg hadde sa.
Det startet med en liten blødning på fredag, deretter stoppet det opp litt. På lørdag tok det seg opp, men blødde mindre enn en vanlig mens. Litt murringer. Slik holdt det på til tirsdag og da var det ferdig.
Jeg hadde en MA i uke 11, ble oppdaget av at jeg begynte å blø.. Ikke mye og ingen smerter, hadde da enda håp om at det skulle gå bra. Var på ultralyd og fosteret var da bare 8 uker.. Kroppen ryddet opp selv samme natten, fortsatt ingen smerter.. Så det er dessverre ikke sånn som jeg trodde, at en spontanabort alltid er smertefull.. Ikke rent fysisk hvertfall
En eller to dager før SA kom fikk jeg små lyse rød/orange vannete flekker på papiret (sjekket papiret som en gærning hver dag var min første graviditet)
Den dagen det var på vei ut husker jeg vonde smerter man skjønner at noe er galt med de for å si det sånn. Det ble så vondt at jeg satt og gråt da jeg plutselig kjente en strømning i kjeden dro ned buksa for å sjekke og der var det rødt blodpøl i trusa. Satte i bind og tok ibux for å ikke svime av. Det var en enorm smerte som gjorde meg helt tåkete. Og jeg tåler godt smerte fra før av. Så den smerten var ikke chill akkurat. Trollet kom ut på kvelden i bindet. Var veldig interessant. Men nå har jeg en nese for vitenskap fra før av. Så måtte studere han litt uke 8 og blødde fra den dag til noen dager senere. Klumper av blod og litt mer blod enn vanlig mens