SA...

Spiremor

Forumet er livet
VIP
Dere wsom har opplevd det... hvordan starter det? Og dere som har opplevd blødninger som ikke er SA- hvordan var den? 

Oppdaget litt brlod i dag... ikke mye, bare litt på papiret... men alikevel...*grøss*

Jeg har ikke hatt SA selv, men vil svare likevel.Det trenger ikke å være SA selv om man blør litt. Kan være et blodkar som har sprukket e.l. Ganske mange gravide har mindre blødninger uten at de mister.

Om du har smerter i mage/rygg og du blør mer, er det nok SA.

Krysser fingrene for at det går bra :)

Litefrø skrev:
Dere wsom har opplevd det... hvordan starter det? Og dere som har opplevd blødninger som ikke er SA- hvordan var den? 

Oppdaget litt brlod i dag... ikke mye, bare litt på papiret... men alikevel...*grøss*

første gang bare blødde jeg litt.ikke vondt. Andre gang blødde jeg litt, men veldig lenge.å hadde vondt.

takk for svar! JEg tror ikke jeg blør lenger... håper det bare var et blodkar... har ingen smerter, så jeg håper det er ingenting.. skal ringe gyn å prøve å få flyttet ul litt frem... så jeg slipper å gå til uke 11 å være utrygg....

Jeg opplevde sa som en vanlig mensen blødning uten smerter. En bitteliten lødning vil jeg tro er ufarlig, men hvis du er usikker kan du dra innom legekontoret ditt å få tatt en hcg prøve idag og en på slutten av uka, så får du kanskje svar i løpet av ei ukes tid hvordan det ligger an i magen.

jeg tok en digital test istad, for jeg fikk for meg at jeg kanskje ikke var gravid alikevel, men den var veldig positiv;) Blør ikke nå og det var veldig lite det som var. jeG krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig. fikk ringt til gyn og fikk satt på på liste om det skulle bli en ledig time før 20 august;)

Jeg hadde en sa i påsken, uke 5+2. Begynte som bittelitt blod, før det økte jevnt og trutt utover kvelden, og ble som en relativt kraftig mens. Hadde aldri vondt i verken mage eller rygg. Jeg har to fra før, og blødde ikke så mye som en dråpe i noen av svangerskapene. Det du kan kjenne deg trygg på uansett er at dersom det er en spontan abort så VIL det blø mer enn bare bitte litt! Garantert.

Men jeg ville forsøkt å sjekke så fort som mulig, helst med ultralyd, da det tross alt alltid er en liten sjanse for at det er en MA. Jeg googlet meg ihjel da jeg hadde SA, og kom frem til samme svar overalt; dersom du er gravid og blør så skal du sjekkes av lege! Det kan være mange naturlige forklaringer på blødningen, stor eller liten, men man skal sjekkes, slik at du som vordende mor ikke utsettes for unødig stress, og fordi at dersom det faktisk går galt og kroppen ikke støter ut så skal du ha en utskrapning. 

Når det bare var bittelitt så ville jeg forsøkt å roe nervene, det er sikkert ikke noe farlig, men som sagt; dra til legen og få svar og ro i sjela :) Lykke til!

Jeg ville nok også kontaktet lege fort for å få sjekket hva som skjer, ikke noe særlig å gå å vente i ukesvis, det er slitende.
Lykke til

Da har jeg ringt legen, siden det er så tidlig skulle vi bare vente å se. er jo ikke noe å gjøre alikevel. om det skulle være ma så finner vi det ut på ul 20 august... om ikke gyn får avbestillinger før.... JEg satser på en frisk mars baby!:)

kat* skrev:
Jeg hadde en sa i påsken, uke 5+2. Begynte som bittelitt blod, før det økte jevnt og trutt utover kvelden, og ble som en relativt kraftig mens. Hadde aldri vondt i verken mage eller rygg. Jeg har to fra før, og blødde ikke så mye som en dråpe i noen av svangerskapene. Det du kan kjenne deg trygg på uansett er at dersom det er en spontan abort så VIL det blø mer enn bare bitte litt! Garantert.

Men jeg ville forsøkt å sjekke så fort som mulig, helst med ultralyd, da det tross alt alltid er en liten sjanse for at det er en MA. Jeg googlet meg ihjel da jeg hadde SA, og kom frem til samme svar overalt; dersom du er gravid og blør så skal du sjekkes av lege! Det kan være mange naturlige forklaringer på blødningen, stor eller liten, men man skal sjekkes, slik at du som vordende mor ikke utsettes for unødig stress, og fordi at dersom det faktisk går galt og kroppen ikke støter ut så skal du ha en utskrapning. 

Når det bare var bittelitt så ville jeg forsøkt å roe nervene, det er sikkert ikke noe farlig, men som sagt; dra til legen og få svar og ro i sjela :) Lykke til!

må ikke blø mye selv om det er en sa

jeg blødde i 10 uker sist! har en frisk å fin treåring:)

Det er helt sluttet å blø nå, var bare litt på papiret i går når jeg la meg og i dag tidlig. ellers nada... jeg har slått meg tilro med at spira har det fint:) 

Back
Topp