SA?

Mrs Stupedama

Betatt av forumet
Jeg fikk positiv gravitest for to dager siden. Føler meg veldig gravid, med kvalme, ømme bryster og trøtthet. I går begynte jeg å blø. Ikke mye, kom ingenting i bindet, bare da jeg tørket meg. Det varte et par timer kanskje, ingen smerter eller murringer.

I dag våknet jeg igjen dritkvalm, men ingenting blod i dag. Fortsatt ømme bryster.

Noen som aner hvor stor sannsynligheten er for at jeg har mistet? Er jo bare 4 uker på vei, så kan en abort ha vart så kort tid og med så lite blod? Og er det noen som vet om det er sannsynlig at det begynner igjen med blødninger i dag? Vet jo at noen kan blø litt i starten av svangerskapet uten at det betyr at det er en abort.

Umulig for oss å si[:)]

Men man kan blø litt uten å ha mistet da...

ORIGINAL: Gudinnen

Vanskelig å si ja. Jeg har blødd med alle mine, og i 3 av 4 tilfeller gikk det bra.

Vi får krysse fingrene for deg[:)]

Glemte å si at jeg blødde med nr 2 og 3... ingen av dem endte i SA... Men nr 2 var dødelig syk..

hadde du sex i går??
For da kan man blø bitte granne. Sånn type rosa blod i slimet.
Har skjedd 1 gang for hver graviditet etter sex[;)]

Er ikke en liten festeblødning da? Jeg blødde litt i uke 6, var nok festeblødning mente legen.. Spira er i dag en frisk jente på 1 år og 8 dager[:D]
Men er du usikker, ring gyn. eller legen, så du slipper masse usikkre tanker.. Masse klemmer[:)]

Sånn som du beskriver det så kan det virke som en festeblødning. Men jeg ville uansett ha ringt lege, man skal ta kontakt om man blør i svangerskapet uansett hvor kort man er på vei, det har jeg fått beskjed om ihvertfall :)

Wow, tusen takk for så mange svar så raskt!

Mulig det er festeblødning, det nevnte de da jeg ringte legevakten i går. De ville ikke ha meg inn i går, mente at jeg bare måtte se det an og at de ikke kunne sjekke det så tidlig i svangerskapet.

Hvor lenge etter en SA er en test positiv? Vet ikke om det har noe for seg å teste om et par dager igjen?

Ikke noe sex i går, men hadde en del tunge løft og anstrengelser, pluss en lang vogntur i motbakker. Mulig det har en sammenheng?

ORIGINAL: Speedsjarken

Sånn som du beskriver det så kan det virke som en festeblødning. Men jeg ville uansett ha ringt lege, man skal ta kontakt om man blør i svangerskapet uansett hvor kort man er på vei, det har jeg fått beskjed om ihvertfall :)

Etter uke 12 ja. Før det er det vel ganske vanlig å blø.

Det høres ut som en ufarlig blødning i mine ører. Ved SA er det tiltakende blødninger og avtakende svngerskapssymptomer. Lykke til!!!!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Det høres ut som en ufarlig blødning i mine ører. Ved SA er det tiltakende blødninger og avtakende svngerskapssymptomer. Lykke til!!!!

Åja, okei, er ikke det vi får beskjed om her oppe men det er sikkert litt forskjellig praksis rundt omkring. Hvis man blør i uke 4 så er det jo lenge å vente helt til uke 12 for å finne ut om det er liv laga.

Å, nå begynner jeg nesten å gråte litt her av glede og takknemlighet... Takk for alle svar! Håper så inderlig at jeg ikke har mista! (Grininga i seg selv er vel også et svangerskapssymptom...) [;)]

Ikke lett og svare på det. Jeg blødde i starten i begge mine svangerskap, og det gikk helt fint.
Har hatt SA og da visste jeg at det var det for og si det sånn.
Krysser fingrene for deg!

Åja, okei, er ikke det vi får beskjed om her oppe men det er sikkert litt forskjellig praksis rundt omkring. Hvis man blør i uke 4 så er det jo lenge å vente helt til uke 12 for å finne ut om det er liv laga.

Ja! Men, er det SA, så kommer det jo ut før den tid... Jeg har mistet noen ganger i uke 5-6, og det kommer MYE blod.

Ja! Men, er det SA, så kommer det jo ut før den tid... Jeg har mistet noen ganger i uke 5-6, og det kommer MYE blod.

Jaja, men hvis det er en MA så gjør det jo nødvendigvis ikke det.

Hmm, så det betyr at jeg kan ha hatt en MA altså...

ORIGINAL: inatobia

For å slippe å bekymre deg så ring legen å få målt hvordan hcg nivået er!.

Ja, kanskje det er det beste. Takk for tipset! Håper fortsatt at det kan gå bra. Har hatt sterk kvalme i dag, i tillegg til veldig ømme bryster og faktisk også bekkenløsning... Merkelig at en kan være glad for alt det ubehaget![:)]

Back
Topp