SA *samme som generelt*

*ZimileMamma*

Gift med forumet
* Hvor lenge blødde dere etter SA?
* Hvor lang tid etter fikk dere positiv graviditets-test?
* Tok dere hcg prøve? og evt hvor gjorde dere det? og hvor lang tid tok det fra dere tok prøvene til dere fikk svar?
* Og måtte dere ta graviditets test hos legen?

Hadde en trolig tidlig SA for 2 uker siden, og blør fortsatt. Har smerter i ryggen og magen.
Tok en CB nå isted, da jeg hadde en liggende, og det ble et klart tydlig kryss. Mer tydlig nå enn da jeg testet før IKM.

Ingen? [&o]

ORIGINAL: Anne L

Så trist at du blør! Men jeg ville sjekket det med Hcg prøver.

Jeg blødde i ei drøy uke første gang jeg hadde en SA. Jeg var i uke 8 da jeg mistet. Jeg ble fulgt opp av sjukehuset da graviditeten satt i overgangen mellom eggleder og livmor og de lurte på om de måtte opperere. De tok 3 ultralyder i løpet av 1 1/2 uke og 3 Hcg prøver. Jeg ble gravid igjen med en gang og fikk en jente.

I desember 08 fikk jeg positiv test vha naturmetoden, men mistet uten og merke det. Fikk plutselig mensen igjen og negativ test.

I november 2009 mistet jeg tidlig i uke 4-5 og da tok de bare Hcg prøver. Var et ivf forsøk. Har ikke klart å bli gravid på egen hånd etter på. Men ble gravid i mai 2010 vha ivf men fikk dessverre en MA.

Skal ringe primærlegen i morgen, og høre om jeg kan ta en hcg prøve.
Er litt merkelig at testen er sterkere nå enn da jeg tok den rett før ikm. [8|] Men jeg vet ikke, har aldri hatt SA før...

ORIGINAL: Nesing

For meg høres det ut som det er rester i livmoren. Slike rester kan gi hcg-økning selv om det ikke er liv laga [&:]. Du har ikke hatt UL etter at SA´en startet? Er du helt sikker på at det faktisk er en SA? Du bør uansett snarest få en innvendig UL, for slik som dette skal det ikke være.

Lykke til!

Nei, jeg har ikke hatt UL eller noen form for kontakt med lege.
Fikk bare beskjed fra klinikken at, "ja, da gikk det ikek denne gangen - vil du begynne på ny runde etter mens?".
MEn dette er jo ehtl klart ikek en vanlig mens iallefall! Så noe er det jo som ikke stemmer.

Nei jeg er jo ikek sikker på at det er en SA [&o] bare regne med det, da det er det som har stemt mest med det jeg oplevde..
skal ringe legen i morgen.

Du burde ta en telefon til klinikken, så kan kanskje de hjelpe deg videre med time for ultralyd osv.. Går kanskje fortere da enn via fastlege.
Rart at du fremdeles har positiv test, men som nevnt over kan det være rester som ligger igjen i livmora, med mindre der fortsatt er liv der inne.
Enkelte blør jo endel i starten av svangerskapet uten at det er en sa, eller de mister en tvilling de ikke visste om.
Men om det er rester som ligger igjen der, så burde du finne det ut, for de kan skape infeksjon om de ikke kommer ut. (Vet det av personlig erfaring.. mest sannsynlig det som har forårsaket mine to tette eggledere..[:'(] )
Tvi tvi! Håper du finner ut av det, og at dere snart lykkes med en liten spire [;)]

ORIGINAL: MsRose

Du burde ta en telefon til klinikken, så kan kanskje de hjelpe deg videre med time for ultralyd osv.. Går kanskje fortere da enn via fastlege.
Rart at du fremdeles har positiv test, men som nevnt over kan det være rester som ligger igjen i livmora, med mindre der fortsatt er liv der inne.
Enkelte blør jo endel i starten av svangerskapet uten at det er en sa, eller de mister en tvilling de ikke visste om.
Men om det er rester som ligger igjen der, så burde du finne det ut, for de kan skape infeksjon om de ikke kommer ut. (Vet det av personlig erfaring.. mest sannsynlig det som har forårsaket mine to tette eggledere..[:'(] )
Tvi tvi! Håper du finner ut av det, og at dere snart lykkes med en liten spire [;)]

HAr snkkaet med primærlgen i dag, så han skulel fikse en UL på sykehuset her. Har 60 mil å reise t/r til klnikken, så det blir litt langt...
Er merkelig at testen fortsatt er positiv, og enda sterkere positiv! Tror nok ikke det er noe liv der inne...men som du sier, så kan det være igjen noen rester eller noe...

Håper virkelig dere lykkes snart med en liten spire!

Back
Topp