SA så tidlig ?

Sist jeg var gravid begynte jeg å blø samme dag jeg forventet menstruasjon. Blødde litt men ikke noe mer. Når jeg testet positiv så tenkte jeg det kunne være en festeblødning?

Du må nesten bare vente å se, men siden du ikke har blødd noe mere hørtes det veldig positivt ut :)
 
Jeg er med i en studie om fosterets utvikling og skal allerede på ul 11 januar i uke 7 :) veldig spennende med mange ul fremover.
 
Forrige svangerskap blødde jeg friskt både i uke 6 og 10. Trodde jeg mistet begge ganger, men ul viste at alt var bra:) Vi får håpe det ikke er noe farlig❤️
 
Tok digital igjen idag som viser 1-2 uker gravid. Tok en cb plus test også som var klart positiv innen tidsfrist (som sist, men ikke noe sterkere) men streken ble svakere (nesten borte etter tidsfrist.(?) Kvalmen er her å ømme pupper. Visst jeg har en SA, når starter man å blø da? Blør ikke å har ikke smerter.

Hmmmm. Den strek-testen lover kanskje ikke helt bra. Uten at jeg skal skremme deg. Men den burde vært mye sterkere nå, siden det er såpass lenge siden du testet positivt. Alle produserer hcg ulikt, men tenker litt at den ikke burde vært svakere.
Hold oss oppdatert. Håper ikke julegaven blir rever bort. Stor klem!
 
Hmmmm. Den strek-testen lover kanskje ikke helt bra. Uten at jeg skal skremme deg. Men den burde vært mye sterkere nå, siden det er såpass lenge siden du testet positivt. Alle produserer hcg ulikt, men tenker litt at den ikke burde vært svakere.
Hold oss oppdatert. Håper ikke julegaven blir rever bort. Stor klem!
Hmm er det ikke slik at man ikke egentlig skal sjekke hcg nivået på sterkere/svakere tester? Altså, alle tester har forskjellig fargestoff? Huff ikke vet jeg... men føler meg veldig gravid enda.... å enda ikke noe mere tegn til blødning eller murring :)
 
Hmm er det ikke slik at man ikke egentlig skal sjekke hcg nivået på sterkere/svakere tester? Altså, alle tester har forskjellig fargestoff? Huff ikke vet jeg... men føler meg veldig gravid enda.... å enda ikke noe mere tegn til blødning eller murring :)

Jo, det er jo egentlig sånn. Men mange merker tidlig sa/kjemisk i form av at streken blir svakere og svakere.
Krysser alt for deg :)
 
Jo, det er jo egentlig sånn. Men mange merker tidlig sa/kjemisk i form av at streken blir svakere og svakere.
Krysser alt for deg :)
Ååå ja vi får bare vente å se :) kvalmen kom for fult idag, så skjønner lite egentlig. Men er det ikke normalt å begynne å blø skikkelig når man har kjemisk eller sa?
 
Jeg ser ikke noe bilde, men ville bare si at jeg i siste svangerskap aldri fikk ordentlige sterke streker. Kunne så gjerne ønske at jeg kunne vise deg bilder av strekene jeg fikk da, også for å berolige meg selv. Syntes jo igjen at det er liten utvikling på testene her ( + at vi er dratt på juleferie, så jeg kan ikke legge testene helt ved siden av hverandre for å sammenligne heller :p ).

Ifølge Lykkelitens "forskning" på emnet, vil gjennomsnittskvinnen først få strek som er like sterk om kontrollstreken, ved 18 dpo, men det er jo noen som ikke får det også. http://forum.babyverden.no/threads/...mlene-og-cb-digital-med-ukeindikator.1673091/

For de fleste er det vel vanlig å blø, men ved MA (og BO?) tror vel kroppen at den er gravid/alt er i tipp-topp form, og man vil ikke begynne å blø (sånn med en gang hvertfall).

Håper det går fint for alle som er her inne nå (og dem som kommer selvsagt!). Jeg tror jeg tester igjen om to dager, og håper jeg ser forskjell på strekene da. I dag er jeg 14 dpo, juleaften blir da 16 dpo :)
 
Sniker fra juni:) når jeg hadde kjemisk/sa så blødde jeg ganske mye og smerter! Du burde bestille time til lege for å måle hcg:) så ser du om det stiger
 
Tusen takk for alle svar :) jeg blir ikke så mye klokere før jeg eventuelt får målt hcg på legen tror jeg. Reiv med meg en rfsu test fra butikken ista å tester tydlig positiv. Er vanskelig å sammenligne med CB sine som jeg har tatt. Venter med ny digital til etter jul. Er 4+0 idag (max) ca tror jeg å her er dagens test :) hva tenker dere?
 
Last edited:
Blir sterkere etterhvert ser jeg :)
50703315e9ee147b40b1115951e41596.jpg
 
Blir sterkere etterhvert ser jeg :)
50703315e9ee147b40b1115951e41596.jpg
Jeg syntes den så ganske normal ut til 14 dpo. Noen har mye stereker, andre har ikke. Men stemmer i MaiMamma2017s svar. Test med samme test hver gang, pga forskjelligt fargestoff i testene, og at tester egentlig er skikkelig dårligt å sammenligne ift nøyaktig hcg.
 
Back
Topp