SA og positiv test

Maya91

Betatt av forumet
Vi som prøver :)
Hei.

Jeg gjennomgår liksom i følge blodprøvene en SA.
Startet å blø fredag 14 juni, kom bare litt på papiret den helgen, mandag 17 juni blødde jeg MASSE, etter det har jeg blødd litt nå og da, ikke større mengder og vanligvis bare litt på papiret.
Jeg tok blodprøve mandag 17 og onsdag 19. Legen sa jeg hadde en spontanabort utfra HCG prøvene (jeg vet ikke selv hva tallene var).

Men graviditetstestene mine blir jo ikke svakere? Skal dem ikke bli det? Alle jeg kjenner sier at hos dem ble testene raskt svakere og det var sånn dem merket SA.

Jeg skjønner ingen verdens ting :arghh:
 

Vedlegg

  • IMG_4324.jpeg
    IMG_4324.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 79
Ingen erfaring her i grunnen, men graviditetstester skal jo ikke brukes for å måle hcg. Blodprøvene er sikrest, så jeg ville nok bare stolt på de..
Sender en styrkeklem :Heartred :Heartred
 
Verdiene på blodprøvene kan si noe om hvor lang tid det tar før du kan forvente at testen blir negativ. Jeg f.eks hadde verdier på ca 4500 når jeg hadde SA i uke 5. og den var såvidt begynt å synke. Så om en tenker at den halverer seg dag for dag så tar det litt tid før den bli under 25 som er det en vanlig test gir utslag på. Om de fremdeles er positiv etter 4uker så måtte jeg ta kontakt med legen fikk jeg beskjed om, da det indikerer rester.
Utrolig trist at du må oppleve dette, SA er så kjipt. Stor klem til deg.
 
Verdiene på blodprøvene kan si noe om hvor lang tid det tar før du kan forvente at testen blir negativ. Jeg f.eks hadde verdier på ca 4500 når jeg hadde SA i uke 5. og den var såvidt begynt å synke. Så om en tenker at den halverer seg dag for dag så tar det litt tid før den bli under 25 som er det en vanlig test gir utslag på. Om de fremdeles er positiv etter 4uker så måtte jeg ta kontakt med legen fikk jeg beskjed om, da det indikerer rester.
Utrolig trist at du må oppleve dette, SA er så kjipt. Stor klem til deg.
føler jeg ikke fikk noe informasjon fra legen. Hun bare ringte "du har desverre en spontanabort" så hastet hun med å avslutte samtalen før jeg fikk samlet meg engang. Fikk til og med regning på dette..

Kanskje jeg må ringe å legekontoret å spørre om resultatene. Utrolig kjipt å gå inn i sommerferien på denne måten da.
 
føler jeg ikke fikk noe informasjon fra legen. Hun bare ringte "du har desverre en spontanabort" så hastet hun med å avslutte samtalen før jeg fikk samlet meg engang. Fikk til og med regning på dette..

Kanskje jeg må ringe å legekontoret å spørre om resultatene. Utrolig kjipt å gå inn i sommerferien på denne måten da.
Høres veldig kjipt ut! Føler med deg :Heartbigred
Burde ikke vært lov å være så lite hensynsfull på telefonen når man kommer med en sånn beskjed.
Du kan kanskje sjekke om resultatene har kommet inn på Fürst, om legekontoret ditt bruker det?
 
Hei.

Jeg gjennomgår liksom i følge blodprøvene en SA.
Startet å blø fredag 14 juni, kom bare litt på papiret den helgen, mandag 17 juni blødde jeg MASSE, etter det har jeg blødd litt nå og da, ikke større mengder og vanligvis bare litt på papiret.
Jeg tok blodprøve mandag 17 og onsdag 19. Legen sa jeg hadde en spontanabort utfra HCG prøvene (jeg vet ikke selv hva tallene var).

Men graviditetstestene mine blir jo ikke svakere? Skal dem ikke bli det? Alle jeg kjenner sier at hos dem ble testene raskt svakere og det var sånn dem merket SA.

Jeg skjønner ingen verdens ting :arghh:
Stor klem ❤️ Det kan dessverre ta tid før testene blir svakere. Hvor langt var du? Veldig tøff beskjed å få ❤️

Med min SA 4+3 eller hva det var ble testene fort svake.
Men MA 10+4 så var det fortsatt rester igjen etter 4 uker og sterk test. Så fikk en utskraping og så tok det enda en uke før test ble negativ.

Håper det går raskt og fint for deg, ta kontakt med lege om du enda har pos test etter 4 uker og be om henvisning for å sjekke etter rester.
 
må først si at jeg virkelig føler med deg. Syns også legekontoret har behandlet deg dårlig.
Jeg oppdaget sa/ma i uke 9, fosteret hadde vært dødt siden uke 4. jeg blødde av og på i større eller mindre mengde i 5 uker før jeg oppdaget saen. Når den var oppdaget blødde jeg i to uker til og var først de siste 4 dagene at det kom mengder med klumper og sånt.

Gravidtestene mine steg hele tiden frem til klumpene var ute.. da sank de sakte men sikkert i løpet av 14 dager. Testet både morgen og ettermiddag og testene var alltid sterkere på ettermiddagen enn på morgen…
Ønsker deg lykke til og alt godt !
 
Back
Topp