SA og ny graviditet i samme måned!

LilleBølleFrø87

Andre møte med forumet
Jeg trenger å få ut litt tanker..

Etter 11 dager med blødninger var min SA et faktum, og 03 desember var alt ute.. Dette var min første graviditet, og jeg ble gravid på første forsøk etter p-pille slutt (hadde ingen mens mellom p-pille slutt og graviditet). Sorgen var stor, men vi var fast bestemt på å prøve igjen.
27-30 desember hadde jeg en liten blødning/spotting, og jeg tenkte at nå er mensen tilbake.. Men iom at jeg blødde så innmari lite, tok jeg en test dagen etter, som viste POSITIV! Jeg ble helt paff, og tenkte vel at dette måtte være feil.. kjøpte CB digital med ukeindikator noen dager senere som viste "gravid 1-2 uker".

Jeg har tenkt å ta en ny CB digital til helgen for å se om den viser "2-3 uker" for jeg klarer ikke helt å tro at jeg er gravid igjen. Jeg må ta med at jeg testet meg etter SA for å forsikre meg om at alt hcg var ute av kroppen ift ny graviditet, og den viste negativ allerede to dager etter SA, så jeg vet at det ikke er noe som henger igjen fra forrige graviditet..

Likevel klarer jeg ikke helt å glede meg.. jeg kjenner etter gravidsymptomer hele tiden (for eneste jeg har er litt stikkinger i lyskeområdet og korsryggen), sjekker at jeg ikke har blod i trusa hele tiden.. jeg drømmer helt syke drømmer... Jeg prøver veldig å glede meg, for jeg vet at det ikke nytter å tenke negativt for "det som skjer, det skjer uansett".. men, bare litt vanskelig likevel.

Mye av bekymringene er vel knyttet til at jeg ikke har hatt mensen i mellom graviditetene, har hørt og lest så mye forskjellig om dette. Tanker om at "dette var bare en kjemisk graviditet" dukker ofte opp.. Jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet til helgen kommer, og se om testen viser at det går riktig vei.

Eneste vi ønsker oss er en liten hjerteknuser <3

Trist at du opplevde spontanabort. Det er ikke noe kjekt. Jeg hadde også SA forrige graviditet og var veldig usikker på om vi skulle vente en måned til jeg hadde fått mensen igjen eller om vi kunne prøve igjen med en gang. Snakket med fastlegen min og hun sa at det var bare å kjøre på, så vi gjorde det og jeg ble gravid igjen i første pp etter SA. Jeg testet etter eggløsning så vet akkurat hvor langt jeg er på vei. Sannsynligheten for å oppleve to SA på rad er veldig liten så mest sannsynlig vil dette gå veldig bra :)

Sender deg mange gode tanker :)

Tusen takk for oppmundrende ord :Heartred Det både hjelper og varmer :)

Gratulerer så mye med ny graviditet, dette skal gå kjempefint! :)))
Sender varme klemmer til deg og den lille i magen <3

Hei hei sniker litt fra august.
Jeg ble gravid i januar i fjor, vi gledet oss mye og var så ivrige. Vi hadde fortalt det til en del familie medlemmer og venner. Men da jeg var 12 uker på vei, så mistet vi. Etter masse stress, dro jeg på ultralyd og der var det ikke noe bankende hjerte. Ble sendt på sykehus.
den måneden jeg skulle hatt termin ble jeg gravid på nytt. Det var utrolig merkelig og jeg hadde en rar følelse lenge, men nå gleder jeg meg bare. Ingen har fått vite og ingen skal vite før om lenge. Er snart 10 uker på vei :)

Sender mange varme klemmer <3

Huff kjenner til bekymringene :-( Har selv hatt 1 SA og 1 MA tidligere.. Prøver å tenke positivt men det er ikke så lett. Men hadde det gått bra med en av de svangerskapene så hadde jeg jo ikke hatt den nydelige sønnen min <3

Hei hei sniker litt fra august.
Jeg ble gravid i januar i fjor, vi gledet oss mye og var så ivrige. Vi hadde fortalt det til en del familie medlemmer og venner. Men da jeg var 12 uker på vei, så mistet vi. Etter masse stress, dro jeg på ultralyd og der var det ikke noe bankende hjerte. Ble sendt på sykehus.
den måneden jeg skulle hatt termin ble jeg gravid på nytt. Det var utrolig merkelig og jeg hadde en rar følelse lenge, men nå gleder jeg meg bare. Ingen har fått vite og ingen skal vite før om lenge. Er snart 10 uker på vei :)

Sender mange varme klemmer <3
Så leit å høre at du mistet men så flott å høre at du er gravid igjen! Gratulerer så mye Jeg gjør som deg denne gangen, velger å ikke fortelle det før det har gått en stund.. Jeg opplevde veldig mye "sympatiblikk" forrige gang, og jeg liker ikke det.. Selv om folk mener d godt, så trenger jeg stødige og glade folk rundt meg når ting er vanskelig- folk som får meg til å se positivt på ting - ikke gråter med meg. Sånn er bare jeg! Denne gangen skal spirene våre sitte, så vi får bare fortsette å glede oss så mye vi bare orker

Huff kjenner til bekymringene :-( Har selv hatt 1 SA og 1 MA tidligere.. Prøver å tenke positivt men det er ikke så lett. Men hadde det gått bra med en av de svangerskapene så hadde jeg jo ikke hatt den nydelige sønnen min <3
Huff, så leit å høre:( men jeg synes d er så flott at du tenker som du gjør<3. Sender gode tanker til deg :))

Back
Topp