SA og MA ?

Nøtteliten94

Andre møte med forumet
Tenkte det er greit å ha en egen tråd her for alle som er usikker på om ting går bra eller ikke.
Her kan vi dele våre bekymringer og mistanker ❤️

Jeg selv har ikke hatt noen tegn på at jeg er gravid. Skulle hatt mensen for 18 dager siden og tester kun svakt positiv hele tiden :(
Dette var ikke planlagt men jeg har hele tiden sakt jeg ønsker barn nr 3
Med begge barna var jeg kjempe kvalm å inn og ut av sykehus for næring. Nå merker jeg ingenting mistenker ma

Hadde positiv test, men ikke kjent på noe særlig plager. Bare veldig trøtt, hjelper heller ikke at jeg jobber nattevakt. Så begynte jeg å få litt blodig slim på papiret etter å ha vært på do. Bare litt. Så en dag uten noe, før jeg plutselig har mer blod på papiret. Og liten koagel med blod i do. Ingen smerter eller ubehag. Nå idag får jeg igjen litt blod i papiret en gang etter å ha vært på do. Legger jeg godviljen til jeg jeg litt vondt i korsryggen, men sliter med bekken og korsrygg fra tidligere svangerskap. Er allerede sykemeldt ut neste uke, skal til leder idag og snakke om tilrettelegging, får nevne litt blødninger og så får jeg ta ny tur til legen og høre om jeg kan få en ul. Har hatt 2 sa og 2ma før så redd for om dette går samme veien. Selv om jeg leser om solskinnshistorier. Skulle det ikke gå veien skulle jeg ønske det ble en sa bare for å bli ferdig og slippe medisiner eller utskrapning

Jeg venter på en siste vurdering på om fosteret er dødt i uke 7 eller om det er noe utvikling. Skal være 9+1 i dag, men før helgen ble det fremdeles målt til 6+2…. Kjenner få symptomer (litt såre bryst, men ikke så mye som det var til uke 6) Blør ikke, så håper egentlig på at SA begynner av seg selv så jeg slipper medisinsk abort…
Graviditeten var uplanlagt og har barn fra før, men liker ikke å ikke vite….

Jeg har spottet/småblødd i nesten to uker nå, både med og uten smerter. Dro på tidlig (utvendig) UL før helgen og fikk se et 6 uker gammelt foster og et bankende hjerte, og selv om dette var noe betryggende, har jeg ikke klart å riste av meg den dårlige magefølelsen jeg har hatt mens det hele har stått på.
Da spottingen tok seg litt opp i går, bestemte jeg meg for å bestille en time til privat UL for å få tatt en ekstra sjekk. Det ble tatt en innvendig UL denne gangen, og det vi fikk se var en unormalt stor plommesekk og ingen hjerteaktivitet.
Jordmor ville likevel forhøre seg med den første legen jeg var hos, så jeg skal til sykehuset senere i kveld for å få bekreftet hva som skjer. Mest sannsynlig så er det nok en MA :crybaby2

Last edited:
Det gikk ikke vår vei denne gangen :( Vi fikk konstatert MA på sykehuset i går kveld og jeg har fått med meg tabletter som jeg skal ta på fredag for å sette i gang aborten.
Det er vondt at det skulle ende slik, i hvert fall med tanke på at vi så hjerteaktivitet før helgen, men vi er samtidig lettet over at vi oppdaget det nå og ikke på ultralyd i uke 12/13. Det hadde vært mye verre og vanskeligere å håndtere.
Vi trøster oss med at vi alltids kan prøve igjen når dette er over og at det forhåpentligvis går bra neste gang :Heartpink

Det gikk ikke vår vei denne gangen :( Vi fikk konstatert MA på sykehuset i går kveld og jeg har fått med meg tabletter som jeg skal ta på fredag for å sette i gang aborten.
Det er vondt at det skulle ende slik, i hvert fall med tanke på at vi så hjerteaktivitet før helgen, men vi er samtidig lettet over at vi oppdaget det nå og ikke på ultralyd i uke 12/13. Det hadde vært mye verre og vanskeligere å håndtere.
Vi trøster oss med at vi alltids kan prøve igjen når dette er over og at det forhåpentligvis går bra neste gang :Heartpink
Så trist å høre. Dette er en vond tid. Krysser fingrene for at det går veien neste gang når dere er klar for det. Håper du er omgitt med kjærlighet og har tid til å ta litt ekstra god hensyn til deg selv. Sender en god klem :Heartred

Hvordan går det med dere? :Heartred
Fikk plutselig en veldig ro over meg idag, tenkte at kanskje det kan gå bra allikevel. Ikke tid hos private gynekolog før etter helgen - stappfult over alt. Skal til legen da uansett og be om henvisning for å sjekke om blod på papiret bare er noe uskyldig eller om det er en ma på gang. Sitter ellers hjemme med 2 syke barn så satser på at de er friske over helgen

Back
Topp