S.A

Noen som har erfaring med spontanabort.

Er 5+4 i dag og fikk sjokk når jeg var på do. Brunt utflod. Har ikke komt mer enda, men det eneste jeg venter på er blødningen Tok en digital test i ettermiddag som bare viste 2-3. Redd det er over for min del
Er også 5 + 4 i dag. Fikk en kraftig blødning lørdag og har siden spotta brunt. Masse graviditetssymptomer enda. Enn du?

Hadde en innkomplett spontanabort for et par tre måneder siden. Blødde smått fra uke 6 til uke 11 før jeg gikk til privat ultralyd og fant at hadde sluttet å leve i uke 6/7. Har nå bedt fastlege om tidlig tidlig ultralyd i uke 7 for å se om det er et bankende hjerte der.
 
Er også 5 + 4 i dag. Fikk en kraftig blødning lørdag og har siden spotta brunt. Masse graviditetssymptomer enda. Enn du?

Hadde en innkomplett spontanabort for et par tre måneder siden. Blødde smått fra uke 6 til uke 11 før jeg gikk til privat ultralyd og fant at hadde sluttet å leve i uke 6/7. Har nå bedt fastlege om tidlig tidlig ultralyd i uke 7 for å se om det er et bankende hjerte der.
Samme her Kjenner etter hele tiden og venter på at blødningen skal komme. Har bedt om det samme...
 
Samme her Kjenner etter hele tiden og venter på at blødningen skal komme. Har bedt om det samme...
Det er så vondt å gå sånn å vente <3 godt du fikk tidlig tidlig ultralyd. Jeg fikk ikke det forrige gang, kun en utvendig hvor legen trodde han så et bankende hjerte, så da ble jeg gående da. I flere uker. Glad jeg fikk tatt innvendig ultralyd privat iallefall. Nå vil jeg bare få svar så fort som mulig for å eventuelt bli ferdig med det. Har du målt hcg x2 hos fastlegen?
 
Det er så vondt å gå sånn å vente <3 godt du fikk tidlig tidlig ultralyd. Jeg fikk ikke det forrige gang, kun en utvendig hvor legen trodde han så et bankende hjerte, så da ble jeg gående da. I flere uker. Glad jeg fikk tatt innvendig ultralyd privat iallefall. Nå vil jeg bare få svar så fort som mulig for å eventuelt bli ferdig med det. Har du målt hcg x2 hos fastlegen?

Nei, jeg fikk ikke legetime før i morgen. Da må jeg nok vente med å ta ny hcg på mandag.
 
Hei.

Har hatt spontantabort i uke 5 tidligere. Da hadde jeg veldig sterke smerter. Som å ligge i fosterstilling på badet med mye krampesmerter. Dagen etter kom det blod. Men det var veldig koagulert og veldig lik mensenblod.

Pga denne erfaringen tok legen min en hcg prøve på fredag. Begynte å blø på mandag, men det kom friskt rødt blod. Kanskje nok til å fylle et bind iløpet av kvelden og natten, før det ga seg. Begynte smått å blø igjen igår kveld også.
Vært hos legen og det kan være to ting: hormonell blødninger eller en inkomplett spontantabort. Tok blodprøver igjen igår som skal sammenlignes med fredagens prøver. Så venter på telefon fra legen idag. Skal ta en blodprøve til i slutten av uka/starten av neste for å se videre utvikling. Men pga mangel på sterke mensensmerter gir litt håp, så krysser jeg fingrene for det beste, men forbreder meg på det verste.
 
Jeg har nettopp opplevd det jeg er ganske sikker på at er en SA.
Begynte med brun utflod og at jeg mistet de fleste symptomene. I tillegg fikk jeg aldri 3+ på clear blue, til tross for å være 6+4. I går kom mensensmerter og i natt kom blod.
Husk likevel at noen av disse tingene alene kan være normalt. Var hos legen i går og fortalte om brun utflod, og det bekymret henne lite.

Uansett, lykke til til resten av dere og takk for meg her inne ❤️
 
Noen som har erfaring med spontanabort.

Er 5+4 i dag og fikk sjokk når jeg var på do. Brunt utflod. Har ikke komt mer enda, men det eneste jeg venter på er blødningen Tok en digital test i ettermiddag som bare viste 2-3. Redd det er over for min del
Har du begynt å blø? Hvis du hverken opplever økt blødning eller smerter så kan den brune utfloden du fikk i går være helt normal og ufarlig :Heartred
 
Sniker fra Oktober :) Bare for å prøve å berolige litt og si at det kan gå bra også! Jeg hadde en blødning i uke 4-5, jeg fossblødde, rant nedover beina og masse koagler, da trodde jeg det var over og ut for min graviditet. Gikk å småblødde hele tiden etterpå, sjekka hcg etterpå og den steg. Mannen lurte på om jeg ikke gleda meg når vi skulle på TOUL men jeg sto med beina på jorda og forberedte meg på at her fant de ikke noe, men det gjorde de. Jeg har småblødd av og på etter dette. Noe de mener kan være pga at morkake ligger for nær åpningen (17 mm) unna, + at jeg har lettblødende livmorhals. Nå har jeg gått 3 uker med litt småblødning hver eneste dag, men kjenner aktivitet hver dag også! Men kjenner det er vanskelig å glede seg for jeg er jo redd for at det skal skje noe hver eneste dag. Skal på ny JM time i morgen, og det kjenner jeg skal bli godt, for det er liksom de tingene som gjør at jeg senker skuldrene et lite øyeblikk. Jeg ringte legevakt uke 4-5 når jeg fossblødde og fikk beskjed om at det var nok en SA og at det bare var å sitte ned å vente på at det skjedde. Man følte seg så overlatt til seg selv, og det er så sinnsykt lite informasjon å oppdrive om blødninger i svangerskapet!! Og alt er om at blødninger i svangerskap betyr at det er noe galt eller at det har gått galt. Jeg krysser fingrene for deg og håper på det beste:love022
 
Var friskt blod på papiret i dag tidelig Virket som at det er over for min del... Smertene venter eg på. Kan vare i flere dager har jeg lest.
Det kan det, men det kan også gå helt fint selv om du blør :Heartred :Heartred jeg har opplevd både SA og MA, og begge gangene har det tatt seg fort opp når det først har begynt! Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Var friskt blod på papiret i dag tidelig Virket som at det er over for min del... Smertene venter eg på. Kan vare i flere dager har jeg lest.
Friskt blod på papiret trenger ikke betyr noe. Snakket med legen min igår. Ble forklart at brunt utfold, det kan være gamle blødningsrester.
Frisk blod kunne være veldig mye.
Det kunne være at livmoren ikke hang helt med, og gjorde slimhinnener klar for mensen. Det kunne være at embryoet tok mer plass i livmoren. Som nå er veldig full av blod og kunne klemme ut litt. Det kan være festeblødninger. Fikk fortalt at 25% av kvinnet blør de første 12 ukene under svangerskapet.

Så krysser fingrene for deg :Heartbigred
 
Friskt blod på papiret trenger ikke betyr noe. Snakket med legen min igår. Ble forklart at brunt utfold, det kan være gamle blødningsrester.
Frisk blod kunne være veldig mye.
Det kunne være at livmoren ikke hang helt med, og gjorde slimhinnener klar for mensen. Det kunne være at embryoet tok mer plass i livmoren. Som nå er veldig full av blod og kunne klemme ut litt. Det kan være festeblødninger. Fikk fortalt at 25% av kvinnet blør de første 12 ukene under svangerskapet.

Så krysser fingrene for deg :Heartbigred
Skal til legen i morgen. Har gått med bind i hele dag, men det har vært unødvendig. Ikke en dråpe i trusen. Synest det drar sånn ut i tid.

Tusen takk for så mange fine meldinger. Det setter jeg så endelig stor pris på.
 
Samtidig er testen som er tatt i dag for svak for å være 5+5. Var ikke tatt med morgenurin.
 

Vedlegg

  • 20240626_112838.jpg
    20240626_112838.jpg
    849,2 KB · Visninger: 57
Er også 5 + 4 i dag. Fikk en kraftig blødning lørdag og har siden spotta brunt. Masse graviditetssymptomer enda. Enn du?

Hadde en innkomplett spontanabort for et par tre måneder siden. Blødde smått fra uke 6 til uke 11 før jeg gikk til privat ultralyd og fant at hadde sluttet å leve i uke 6/7. Har nå bedt fastlege om tidlig tidlig ultralyd i uke 7 for å se om det er et bankende hjerte der.
Hvordan går det med deg?
 
Helt grusomt... Må bare vente frem til enten blødningen tar seg opp, eller til ordinær tidlig ultralyd...
En måling av hcg med 48 timers mellomrom kan også gi god informasjon hvis du ikke vil vente til tidlig UL :Heartpink
 
Back
Topp