Søvntips

Molsy

Forumet er livet
Jeg har slitt med å få Benjamin til å sove ordentlig i det siste + å få ham til å ta dupp på egen hånd om dagen. Men så kom jeg over en ebook som heter Sleep Sense (kan sende den til de som vil ha den - send meg en pm)

Idag har han sovet dupp i senga si 3 ganger - ca 1,5 timer hver gang. + at jeg la ham rundt 19.00 istedet for 21 som jeg pleier. Han har alltid virket trett rundt 18-19 men vi har fulgt en rutine ved å legge ham seinere likevel. Ifølge sleep sense er det fint for babyer rundt 3 mnd å legge seg rundt 19-20 (er jo da han er trett) og det står også at de ikke vil våkne 3 timer tidligere om man legger dem 3 timer tidligere - ja vi får se i natt hvor lenge han sover.

Man skal i følge boka la de gråte til de sovner, det vil ikke jeg gjøre. Så istedet har jeg sunget for ham og holdt hendene rundt ham uten å ta ham opp fra senga, han har sluttet å gråte av det. Trengte å gjøre dette ca 5-6 ganger til å begynne med. Nå roper han bare på meg 1-2 ganger (eller ingen) for at jeg skal synge sang 1 gang, så sovner han etterpå. Har gitt ham en egen koseklut som han kan trøste seg selv med hvis han våkner.

Back
Topp