Søvnrutiner

2020glede

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Når starter man med søvnrutiner og noen som har gode tips. Lille er 3 mnd og tenkte å prøve litt smått. Kveldene er værst, prøver å legge han litt tidligere enn oss voksne, men sover bare en halv time å så er det skriking. Ellers på dagtid kan han sove både 2 og 3 timer med mye våken tid innimellom.
 
Tror det kan være fint å begynne rundt 3 mnd når de så smått begynner å få døgnrytme. Hu mi er bare rett over 2 mnd, men begynner å få et visst mønster over hvor lenge hun sover og er våken. Litt hips om haps når hun roer seg for kvelden avhengig av når på dagen hun sover da. Av og til går jeg tur på ettermiddagen også, og da sover hun gjerne litt mer enn hva hun ville gjort hjemme.
 
3 mnd her og vi har fått nogelunde rutiner. Det går i bading, sang, pysjamas. Roer ned før natta. Noen ganger fungerer det, andre ganger not så much. :laughing002 Men tenker vi holder oss til det. Sover lite om dagen. Så det er godt med rutiner om natten.
 
Her er hu snart 3 mnd og vi har en god rutine inne nå føler jeg « bank i bordet». Vi starta veldig tidlig, når hu var rett før 2 mnd, hvor vi bader- koser - og spiser før hun legger seg:) her har vi en bamse med rolig lyd og lys på som jeg setter på inne på soverommet hennes som en « nå er det natta» gjennkjenning:) det funka dårlig i starten- men det er fordi hu sov dårlig på ryggen! Kjøpte en pute som gjør at hun kan sove mere på siden- og har baby neste med denne puten og lammeskinn i senga! Da sovner hun godt:) nå legger hu seg mellom 21-22 på kvelden og har første måltid mellom 4-5 ca:) før hun sover til rundt kl 7:)
 
Back
Topp