Søvnråd?

Alin

Flørter med forumet
Jeg har gutt som blir 2 år til sommeren. Helt siden han var liten (3-4 mnd) har dagen begynt i fem seks tiden. Jeg mener at dagen ikke begynner før tidligest seks, men samme hva vi gjør så våkner han før.. vi har prøvd å legge ha før og tidligere, kuttet ned på dagkvilen, ikke tatt han ut av sengen før seks, men ingeting hjelper. Har selvfølgelig ikke prøvd alt samtidig, men en og en ting over flere uker.. Noen som har noen gode råd og komme med?

Hompetitten skrev:
Kanskje prøve en sånn:
Winnie the Pooh Go Glow Bedtime Trainer clock
Og forklare at når den er mørk så er det natta?

Bildet er hentet fra http://www.babysleepshop.com men vet de har andre typer på norske butikker/nettbutikker også:)

Ja kanskje en sånn kan hjelpe Helt klart verdt et forsøk.

Det må sies at noen barn rett og slett er morgenfugler, og at de ikke står opp senere før de blir eldre. Snuppa mi er sånn. Jeg blir lykkelig hvis klokka viser 0600, og ikke 0559, for det er noe spesielt ved det 5-tallet. Står opp uansett, og skulle selvsagt ønske at hun sov lenger. Jeg kompenserer foreløpig ved å aldri legge meg senere enn kl 22. Da får jeg 8 timer i senga, minus et par turer inn for å putte inn smokken. Mulig du må vurdere det?

Eldstemann her er skikkelig morgenfugl og han er 5 år. Han har sånn Kids-sleep klokke og det reddet alt her i huset. Han har en slik ape som åpner øynene kl 07, og da er det lov å stå opp. Før han fikk den lå han nemlig i sengen og ropte:kan jeg stå opp.....og vekte dermed hele huset. Han vekket også lillesøster som er et dovendyr og gjerne sover lenge om morgenen.

Vi har å kjøpt den kids sleep klokken, her våknet hun som regel 05.30-06, noe jeg synes er altfor tidelig, vi har stilt klokken til kl 07.00, da våkner kua, men vi har ikke på noe lyd på den, for det hender ho slår på stortromma og sover helt til 07.30.. Det hender ho kommer inn til oss før kua våkner, da spør ho gjerne om det er lenge til kua våkner, da sier jeg hvor lenge det er til, og ho går inn igjen selv og legger seg..

Kleo79 skrev:
Det må sies at noen barn rett og slett er morgenfugler, og at de ikke står opp senere før de blir eldre. Snuppa mi er sånn. Jeg blir lykkelig hvis klokka viser 0600, og ikke 0559, for det er noe spesielt ved det 5-tallet. Står opp uansett, og skulle selvsagt ønske at hun sov lenger. Jeg kompenserer foreløpig ved å aldri legge meg senere enn kl 22. Da får jeg 8 timer i senga, minus et par turer inn for å putte inn smokken. Mulig du må vurdere det?

Jeg legger meg som regel tidlig slik at jeg får nok søvn. Og i helgene har står vi opp en dag hver, slik at vi har en dag i uken vi kan sove lenge. Jeg har egentlig innfunnet meg med at han er en morgenfugl, men hadde vært fint om dagen begynte etter seks. Det er som du sier noe med det fem tallet

Back
Topp