Søvnproblemer

kat*

Glad i forumet
Jeg lurer på om kjønn kan ha noe å si i soveverden? Dette er først og fremst av nyskjerrighet, men også i håp om å plukke opp tips.

Gutten min er nettopp fylt 1 år, og har aldri sovet en hel natt i strekk. Han har hatt et par gode netter, der han bare trengte en sup vann og en smokk, men disse er få. (Jeg må legge til at med natta igjennom, så mener jeg HELE natta. Fra de legger seg til de våkner på morgenen. At dere foreldre ikke våkner om natta for å gjøre noe som helst med barna.) Vi har prøvd det meste, men fortsatt ser en natt slik ut:

Våkner for smokk 3-4 ganger fra han har lagt seg til vi legger oss, våkner for smokk og vann mellom 23 og 02, alt fra 1 til 10 ganger, sover kjempedårlig mellom 03-06. Til uka skal vi til øre-nese-hals-spesialist og se om det gjemmer seg en sånn årsak noe sted.

Er det noen som vil dele erfaringer? (Jeg kommer til å hyle høyt om regla om faste rutiner kommer. Har hatt faste rutiner fra dag én. Storesøster har alltid sovet godt.)

savner alternativ sov godt fra 3-6 mndrs alder... og de trenger ikke sove hele natta uten å våkne for at jeg sier de har sovet godt[;)]

Orket ikke være sååå detaljert i avstemningen, da de aller aller fleste har faser med dårligere søvn innimellom, men så er det noen få som nesten konsekvent sover godt eller dårlig. Det er disse jeg er nysgjerrig på.

At de sover godt mellom smokke-mist tviler jeg heller ikke på[:)], men jeg leter etter 100% uavbrutt søvn. Vet den finnes, datteren min sover nemlig sånn, har gjort det hele sitt liv nesten.

Mine gutter har sovet godt fra de var ca 3-6 mndr. Jeg har 3 stk[;)] Jeg kan ikke krysse av for at de sov godt fra før de var 3 mndr, men det blir veldig feil å si at de sov dårlig første året[8D] 

Eldstemann har alltid hatt godt "sovehjerte" og sov fra 19.00 til 09.30 fra han var ganske liten, og sov 3 timer på dagen til han var nesten 3 år... Tror det er mer individuelle forskjeller enn forskjell mellom kjønnene...

Begge mine jenter har sovet godt siden de var bittesmå[:D]
Minsta spiser en gang på natta noen ganger men vi sovner med en gang igjen[:)]

Har både jente og gutt. Ingen av dem har noen gang våknet etter de har lagt seg etter ca 2-3 mnd. Har hendt seg at vi har måttet putte inn smokk noen få ganger, men etter 6 mnd alder har de klart det fint selv. Gjelder å ha MANGE smokker i senga slik at de finner dem [;)]

Jente, sov godt fra hun var liten. Jeg ammet henne i søvn i flere mnd da, men hun sov jo hele natta og til langt ut på morgenen. [8D]

Jente, sov dårlig de første 5-6 mnd. Nå sover hun som en stein hele natta (for det meste hvertfall, har urolige netter av og til seff)[:)]

Har jente og vil si at hun sover godt. Sover ikke hele nattan gjennom, men er netter hvor hun sover 6-7 timer før mat.

Gutt nr 1 sov ikke natta igjenom før han var over 2 år
Gutt 2 sov godt fra dag 1
Jente nr 1 sov godt fra dag 1

Back
Topp