Søvnproblemer

Rarity

Andre møte med forumet
Er det flere som har problemer med søvn? Jeg har aldri hatt problemer med å sove før, stort sett sovet som en stein, men etter at jeg ble gravid så sover jeg så lite. Våkner mellom 2-3 hver natt så må jeg på do (som heller ikke vanlig for meg), så får jeg ikke sove etterpå, ligger og vrir meg til klokka 5-6.. Utrolig slitsomt, flere som opplever det samme, kanskje har noen tips? Er i 6 uke :)

Er det flere som har problemer med søvn? Jeg har aldri hatt problemer med å sove før, stort sett sovet som en stein, men etter at jeg ble gravid så sover jeg så lite. Våkner mellom 2-3 hver natt så må jeg på do (som heller ikke vanlig for meg), så får jeg ikke sove etterpå, ligger og vrir meg til klokka 5-6.. Utrolig slitsomt, flere som opplever det samme, kanskje har noen tips? Er i 6 uke :)
Har det på samme måte som deg [emoji42] Er stup trøtt, men er akkurat som kroppen ikke vil slå seg helt til ro. Har sovet max 4 timer sammenhende de siste ukene. Er do flying og at jeg kan våkne av at jeg er helt svett og klam. Våknet også de siste dagene pga kvalme og halsbrann.. Og er ikke snakk om å sovne igjen med det første.
I dag sto jeg opp 05.30, men klarte heldigvis å få en liten blund mellom 10 og 13.. hjalp litt.
Jeg er 6+1 i dag.

Jeg var sånn i uke 5 og begynnelsen av uke 6. Nå har det nesten gått over. Våkna i 4-tiden i natt igjen da, og lå og glana 1,5t før jeg rakk å sovne igjen og bli stuptrøtt til klokka ringte.. Så forhåpentligvis går det over for dere også [emoji4]

Jeg sliter også med søvnen på nattestid. Sovner somregel og sover greit frem til 2-3, da kan jeg ligge våken noen timer. Kjedeliiig.

Jeg sliter også med søvnen på nattestid. Sovner somregel og sover greit frem til 2-3, da kan jeg ligge våken noen timer. Kjedeliiig.
Blir utrolig slitsomt i lengden. Jeg prøver bare å hvile når jeg kan, og ta en liten powernap når jeg får det til. Blir ikke lenge av gangen, men alt hjelper. [emoji6]

Sliter også med å få sove på nettene. Sover mye på dagtid, men er like trøtt på kvelden da jeg skal legge meg. Får gjerne urolige bein, og da er det heeelt umulig å ligge i ro. Samt vondt i ryggen som gjør at det blir vanskelig å ligge godt. Er bare i uke 5+1. Vondt å ligge på magen (favorittstilling) pga ekstremt ømme bryster ;) Får håpe det går seg til for oss alle :)

Sliter også med å få sove på nettene. Sover mye på dagtid, men er like trøtt på kvelden da jeg skal legge meg. Får gjerne urolige bein, og da er det heeelt umulig å ligge i ro. Samt vondt i ryggen som gjør at det blir vanskelig å ligge godt. Er bare i uke 5+1. Vondt å ligge på magen (favorittstilling) pga ekstremt ømme bryster ;) Får håpe det går seg til for oss alle :)
Satse på at det blir bedre med søvnen. Ihvertfall frem til vi blir så store at det er andre grunner til at vi ikke får sove [emoji12] hehe...

Satse på at det blir bedre med søvnen. Ihvertfall frem til vi blir så store at det er andre grunner til at vi ikke får sove [emoji12] hehe...

Du sier noe der ;) Og når det "går over", så er det forhåpentligvis baby å passe på. Blir ikke mye søvn da heller [emoji23] Var veldig heldig sist, jenta sov masse og gjennom hele natten fra hun var veldig lita :) Kan håpe på like "snill" baby denne gangen ;)

Det er sikkert for å forberede oss på våkenetter [emoji12] hehe...

Så deilig at hu hadde godt sovehjerte da.. Det hjelper mye vil jeg tro [emoji4]
Håper nurket arver sovehjerte til far og ikke meg [emoji6] Han sovner bare hode treffer puta [emoji23]

samme her. Nærmer meg slutten av uke 6, begynner å bli litt bedre heldigvis.

Har sovet dårlig omtrent fra 7-8dpo... våkner hele tiden, drømmer (typ mareritt), må på do eller bare vrir meg frem og tilbake hele tiden... mye lettere å sove på morgen/dag. Da tar jeg gjerne en dupp.

Inn i mellom får jeg en god natt. Og det er så deilig! Setter ekstra stor pris på de

I natt tok det kaka, altså! Våkna første gang etter 2 timers søvn og trodde blæra skulle EKSPLODERE! Så hadde jeg tidenes mest bisarre drøm om at jeg spontanaborterte. Ut kom det til og med froskeegg (?!) av alle ting. Da jeg endelig våkna og skjønte alt var en drøm var jeg så stressa at jeg ikke fikk sove igjen [emoji23] så blei jeg kvalm og måtte spise litt kjeks. Resten av natten lå samboer og klengte på meg så jeg ikke fikk sove. Hadde mest lyst til å dytte han ut av senga [emoji85][emoji85] i dag blir en fin dag, kjenner jeg [emoji23]

I natt tok det kaka, altså! Våkna første gang etter 2 timers søvn og trodde blæra skulle EKSPLODERE! Så hadde jeg tidenes mest bisarre drøm om at jeg spontanaborterte. Ut kom det til og med froskeegg (?!) av alle ting. Da jeg endelig våkna og skjønte alt var en drøm var jeg så stressa at jeg ikke fikk sove igjen [emoji23] så blei jeg kvalm og måtte spise litt kjeks. Resten av natten lå samboer og klengte på meg så jeg ikke fikk sove. Hadde mest lyst til å dytte han ut av senga [emoji85][emoji85] i dag blir en fin dag, kjenner jeg [emoji23]

For ei natt! Håper du får lagt inn en hvil i løpet av dagen :)

Jeg sover urolig om natten fordi jeg må opp å tisse så mange ganger. Er trøtt om kvelden så kan godt legge meg tidlig, men våkner uansett ofte iløpet av natta. I natt våknet jeg av at jeg var uggen og sulten, så måtte få i meg en yoghurt for å dempe sulten litt :wtf:;)

Jeg sover urolig om natten fordi jeg må opp å tisse så mange ganger. Er trøtt om kvelden så kan godt legge meg tidlig, men våkner uansett ofte iløpet av natta. I natt våknet jeg av at jeg var uggen og sulten, så måtte få i meg en yoghurt for å dempe sulten litt :wtf:;)
Hihi.. Er morro [emoji12]

Back
Topp