Søvnproblemer

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
er det normalt at søvn blir vanskeligere ved ett års alderen?

Har aldri hatt problemer med å få han til å sovne, verken på dagen eller kvelden. Men no er det bare problemer her. Vært sånn siden rett før helgen. Begynte med at han ble kjempe tett i nesen og virket litt små pjusk, og no sliter vi altså med søvnen. På dagen, som no nettopp, kan vi fint bruke en time på å få han til å sovne. Ser at han er kjempe trøtt, rød i øynene og bare sutrer, og han hver gang han nesten har sovnet begynner han å hyle. Tror han sovner av regn utmattelse. De to siste kveldene har jeg begynt kveldsstelle i seks tiden som vanlig, lagt han i sengen og håpet på at han sovner som han pleier. Men neida, han har holdt det gående til 22.30-23 begge kveldene. På søndag så gikk det "greit" for han bare snakket med seg selv. Men igår var det bare grining, sovner nesten og så griner vi litt til. Virker nesten som om han ikke vil ligge, for han blir hysterisk hver gang jeg legger han ned.

er dette normalt og noe som går over tror dere? Eller kan det være tegn på at noe mer er galt?
 
Tett i nesa blir lille her også med en gang vi legger han ned i senga, våkner flere ganger ila kvelden pga han er så tett. Eneste som hjelper litt her er at han sover med hode litt opp, så vi har lagt en junior dyne som vi henger over ene kanten så han kan bruke den som en pute å kommer litt opp med hode/overkroppen å da løsner det litt :) er nesa helt tett så må vi ta han opp et par minutter å da løsner det med en gang, åsså legger vi han ned igjen på dyna så det ikke tetner igjen med en gang :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Man blir jo tettere av å ligge rett. Om han ikke er helt i form kan jo d være grunnen. Øreverk er også verst når man ligger.
Ellers er det vanlig at ungene blir mere urolig i utviklingsperioder feks. Om han fortsatt er tett kan du jo ta han ned til legen, så dem kan sjekke ørene.
 
Man blir jo tettere av å ligge rett. Om han ikke er helt i form kan jo d være grunnen. Øreverk er også verst når man ligger.
Ellers er det vanlig at ungene blir mere urolig i utviklingsperioder feks. Om han fortsatt er tett kan du jo ta han ned til legen, så dem kan sjekke ørene.

Merker man Øreverk på noen annen måte? Altså om de får andre symptomer og?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
 
Da mi hadde ørebetennelse hadde hu hatt småfeber (38-max39) i noen dager, og vært tett i nese og hals. Alt henger sammen.. hovedkjennetegnet er jo at de ikke vil ligge (jo flatere, jo værre). Jeg ville ringt legen jeg. Tar ikke lang tid å sjekke øra :) spesielt hvis han sovner oppå deg halvveis sittende, og våkner/gråter når han blir lagt ned..
 
Merker man Øreverk på noen annen måte? Altså om de får andre symptomer og?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Man kan merke det på feber feks. Men mi er veldig plaga og det er ikke alltid hu har feber. Her tar ho seg til ører en del, men ikke alltid det heller. Så øreverk trenger ikke vises på no annen måte enn ved legging. Ville dratt til legen å sjekka :)
 
Du kan prøve å heve sengeenden, gi nesespray og en paracet før leggetid.. hvis det er øreverk bruker det å gjøre susen. Min tar seg til øret, men ikke sånn at alle merker det på han. Men vi er så obs på det. Hun tar seg mer til ørene hun, men hun koser bare.. hvis det sprekker og det kommer guffe ut må du til legen, da bør det behandles hver gang han får øreverk for hvis det sprekker ofte kan de få arr og nedsatt hørsel (sier legen min)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp