Søvnproblemer?

EnGodNummerTre

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Jeg kan jo kanskje presentere meg litt først - kom på at jeg ikke har sagt hei, bare flyttet direkte inn fra FS, uhøflig av meg.. ;) Jeg fikk positiv digital på tirsdag, og er i dag 4+2 (dette kommer til å gå saaakte kjenner jeg allerede :p) Så til det jeg lurer på.. Er det andre som sliter med nattessøvnen allerede, og har noen gode tips til hva som hjelper? Jeg pleier å sovne veldig fort til vanlig, men nå ligger jeg våken i minst 1 time før jeg sovner, den værste natten i 4 timer.. Sliter også noen netter med å sovne etter å ha vært på toalettet - lå våken fra 4 til 6 i natt, bah... Jeg er klar over at det er hormonene som kan gjøre dette, men har hatt det i over 1 uke nå allerede, så tenker bare at om jeg kan gjøre noe for å hjelpe skal det jammen prøves :happy2 Å drikke mindre på kveldstid har jeg fått tips om, men jeg er så ekstreeeemt tørst, så det klarer jeg bare ikke, jeg våkner allerede om nettene for jeg er så tørst! Er mett når jeg legger meg, men ikke sånn at jeg nettopp har spist altså.. Sliter med veldig kalde ben, og sovner ikke før de er varme, så går alltid med ullsokker uten at det hjelper noe særlig, og i dag skal jeg ut å gå en lengre tur for å se om det kan hjelpe i kveld :) Noen som har flere gode tips?

Hei og velkommen!

Jeg har lest at skjermlyset fra mobiltelefoner sender signaler til hjernen om å holde seg våken!
Nå vet ikke jeg hvor mye tid du bruker på mobilen før sengetid...eller i senga, men jeg lar den ligge i fred en times tid innen jeg skal legge meg! Det har vært en positiv endring for min del.
Jeg sliter med å sove gjennom hele natta og er derfor utslitt og trøtt da jeg skal opp. Bruker mobilen til å våkne jeg! Inn på vg.no å lese nyheter...til jeg får opp øya helt. ;)
Bare et tips som kan være verdt å prøve!?

Lykke til videre med nattesøvnen!

Det er så bra at du også har flyttet hit! :D

Jeg sover med ullsokker også jeg, og det hender jeg tar en rask varm dusj før jeg legger meg. Jeg sover mye bedre om jeg føler meg skikkelig varm i kroppen. Blir alltid døsig av et varmt bad f.eks. Vi lufter også på soverommet, for jeg må ha frisk luft for å sove. Jeg sliter litt med nattesøvnen nå, men jeg tror det for min del kommer av Crinone - det er visst en vanlig bivirkning.

Det å gå en tur eller trene er også lurt, bare ikke for nærme sengetid for du kan få ekstra energi av det. Jeg har merket at om jeg er veldig aktiv etter middag så får jeg mer energi de første timene, og så er jeg trøttere til kvelden. :)

Jeg har forresten ofte vannflaske på nattbordet så jeg kan ta en slurk uten å slå på noe lys/stå opp. Jeg er ofte tørst om natten. Det var jeg før også altså, så det er ikke nytt, og jeg har ikke pleid å sove dårlig tidligere så jeg tror ikke det er noe problem å drikke vann. Koffein derimot burde man vel styre unna både fordi vi er gravide og fordi det kan forstyrre søvnen. :)

Jeg sliter også veldig med søvnen for tiden. Har dessverre ingen tips, da det ikke er noe som funker for meg :/

Hei og velkommen!

Jeg har lest at skjermlyset fra mobiltelefoner sender signaler til hjernen om å holde seg våken!
Nå vet ikke jeg hvor mye tid du bruker på mobilen før sengetid...eller i senga, men jeg lar den ligge i fred en times tid innen jeg skal legge meg! Det har vært en positiv endring for min del.
Jeg sliter med å sove gjennom hele natta og er derfor utslitt og trøtt da jeg skal opp. Bruker mobilen til å våkne jeg! Inn på vg.no å lese nyheter...til jeg får opp øya helt. ;)
Bare et tips som kan være verdt å prøve!?

Lykke til videre med nattesøvnen!

Jeg har også lest det samme, så det bjynte jeg med for lenge siden - godt tips :) Jeg setter også alltid telefonen på "ikke forstyrr" om natten, da jeg har den ved siden av sengen for å ha vekkerklokke, så tror jeg gjør det jeg kan på den fronten, men takk (:

Det er så bra at du også har flyttet hit! :D

Jeg sover med ullsokker også jeg, og det hender jeg tar en rask varm dusj før jeg legger meg. Jeg sover mye bedre om jeg føler meg skikkelig varm i kroppen. Blir alltid døsig av et varmt bad f.eks. Vi lufter også på soverommet, for jeg må ha frisk luft for å sove. Jeg sliter litt med nattesøvnen nå, men jeg tror det for min del kommer av Crinone - det er visst en vanlig bivirkning.

Det å gå en tur eller trene er også lurt, bare ikke for nærme sengetid for du kan få ekstra energi av det. Jeg har merket at om jeg er veldig aktiv etter middag så får jeg mer energi de første timene, og så er jeg trøttere til kvelden. :)

Jeg har forresten ofte vannflaske på nattbordet så jeg kan ta en slurk uten å slå på noe lys/stå opp. Jeg er ofte tørst om natten. Det var jeg før også altså, så det er ikke nytt, og jeg har ikke pleid å sove dårlig tidligere så jeg tror ikke det er noe problem å drikke vann. Koffein derimot burde man vel styre unna både fordi vi er gravide og fordi det kan forstyrre søvnen. :)

Den varme dusjen skal jeg definitivt vurdere, forstår ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det! :p
Og jeg har frem til nå vært veldig flink å trene, men akkurat i det siste har jeg slitt med betennelser som har gjort det vanskelig, bah... Så turer me litt høy intensitet er det beste jeg får til der :/
Og kaffien smaker herk!! Jeg er vanligvis såååå glad i kaffe, men er av di første tegnene mine var at jeg ikke klarte smaken lenger. Synes det er rart det der altså. Nå tar jeg bare en liten kopp til frokosten for å unngå hodepine (avhengig sa du..?) :p Takk for svar, Lykkeliten! :)

Jeg sliter også veldig med søvnen siden positiv test på søndag, men tror det kommer av at jeg er såååå glad og tenker/bekymrer meg for den lille huleboeren :)

Jeg våkner mange ganger ila natta.. opptil 4-5 ganger. Jeg har egentlig ikke klart å sove godt siden før jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg har kuttet ut koffein og har det har hjulpet litt… men ellers har jeg ingen bra tips:/

Back
Topp