søvnproblemer

gla'jenta78

Elsker forumet
MAI 2013
Septembermødre <3
Hei.
Noen flere som sliter med å sove
Jeg sovner gjerne ti-elleve tida..i går våkna jeg ett og blei liggende våken til halv fem før jeg sovna. Da fikk jeg sove til sju og så litt til og fra til ni. Ellers har jeg gjerne våkna i fire tida og vært våken et par timer før jeg får sove igjen
Noen med gode råd el.som veit hvorfor det blir sånn?

Hadde det veldig slik mot slutten av sist svangerskap. Gjorde ikke noe med det og var ikke så stress iom at jeg var sykemeldt fra jobb. Hadde nok vært stressa dersom jeg skulle gått på jobb..

Denne gang merker jeg at jeg også denne gang sover veldig lett og drømmer masse rart :p kan også ligge en del våken på natta, men er ikke noe problem enda. Nå skal de jo sies at det er ikke uvanlig at jeg har 10 timers netter så jeg har jo ett mye større behov for søvn enn vanlig og det henger nok sammen med at jeg ikke sover så tung.

Ingen gode råd med andre ord, bare sympati :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg har begynt litt sånn i det siste selv. Men mest med tanke på det å sovne. Helt frem til nå har jeg sovnet på flekken og sovet hele natta (bortsett fra doturer) men nå bruker jeg lang tid oppå sovne, ofte flere timer.. Utrolig tungvint. Som om alt holder meg våken. Var aldri noe problem om mannen min satt oppe å spilte FIFA en natt men nå så har jeg ikke sjans til å sove om han spiller :S

Kanskje kroppen forbereder seg på å våkne hele tiden av babyen? Eller at gråt skal vekke oss?

Min søster har beroliget meg med at det er kroppen som gjør seg klar for å våkne om natten når tassene kommer <3

Min søster har beroliget meg med at det er kroppen som gjør seg klar for å våkne om natten når tassene kommer <3
Det prøver jeg og å tenke,men det er ikke alltid like lett.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Det prøver jeg og å tenke,men det er ikke alltid like lett.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Nei, det er det ikke, og det er jeg enig i! Lo litt når jeg skrev det selv! Våknet syv ganger i natt.. Satt å gledet meg til småen kommer til verden - og jeg kan sove en hel natt.. Men så tok det to sekunder før virkeligheten gikk opp for meg :P de dager er mest sannsynlig forbi - ihvertfall for en hel del år fram i tid :P

Nei, det er det ikke, og det er jeg enig i! Lo litt når jeg skrev det selv! Våknet syv ganger i natt.. Satt å gledet meg til småen kommer til verden - og jeg kan sove en hel natt.. Men så tok det to sekunder før virkeligheten gikk opp for meg :p de dager er mest sannsynlig forbi - ihvertfall for en hel del år fram i tid :p
håper bare denne er lik de andre og er bare våken en gang for mat:

Sliter med søvnen her også.. Enten er det doturer, oppvåkning av mareritt eller så er det masse tanker som svirrer rundt og gjør det vanskelig for å sove. I tillegg sliter jeg fortsatt med forferdelig hoste (bronkitt) som holder med våken store deler av natten samt bekkenlåsning som gjør noen liggestillinger umulig. Og jeg som alltid har hatt et godt sovehjerte, jaja.. Det er vel like greit å bli litt forberedt på tiden etter den lille er komt ut også :)

Med meg er det stikk motsatt. Sover hvor som helst, når som helst. Sovner når jeg sitter på do om natten også, hehe... :D Trøtt og sliten hele tiden, men tror det har en sammenheng med at kroppen er så sliten av å ha et vondt bekken :)

Huffa, føler virkelig med deg.. Sliter med søvnen her også, var IKKE slik sist graviditet. Sovner sent, våkner lett, er sulten på natta og på tisse, så det er nok til at jeg ikke får sove igjen på flere timer! Måtte sykemelde meg en stund igår, da jeg sover rundt 4 timer på natta og må opp tidlig på jobb! Usjaaa!! Jaja, grei øving til den lille kommer:p

Back
Topp