Søvnproblemer

Atims

Blir kjent med forumet
Hei! 
Jeg har ei lita tuppe på 5 uker som sover lite på dagtid. Hun er trøtt som en dupp stortsett hele tiden, men sover sjelden. Hun roer seg ikke, hverken i vugga eller i senga si. Har prøvd det meste, men hun skriker bare. Jeg vet hun ikke har mageproblemer, annet enn litt luft iblant, hun er bare sta og vil ligge på armen, for når hun kommer dit blir det stille. Jeg kan ikke ha henne på armen hele tiden, da får jeg jo ikke gjort ting hjemme. Hvis vi triller tur i vogna, sovner hun, og våkner så fort vogna slutter å trille, så det nytter ikke heller. Spesielt på kveldstid sliter jeg med å få henne til å roe seg, hun vil kun ligge på armen, og jeg har ikke samvittighet til å la henne ligge å skrike.. Kanskje hun er blitt bortskjemt? Hjelp noen?? 

Jenta mi er 12 dager og også veldig glad i kos og ligge på armen. På kvelden skal hun bare kose. De sier jo at så små trenger masse nærhet for trygghet og kos, og ikke kan bli bortskjemt på det i starten. Skjønnet godt at det kan være en utfordring da man må også gjøre andre ting...har du prøvd å tulle henne inn i teppe eller lignende så hun har noe godt rundt seg? Jenta mi sover en god dupp på dagtid i vogna si, ofte et par timer...med teppe godt rundt seg. Stort sett går det seg til etterhvert, alle mine fire har vært arm/fang barn til å begynne med, men avtatt når de blir noen uker/mnd. I hvertfall gjort det med de tre eldste! Håper din lille sover bedre i egen seng el vogn etterhvert:)!

Sånn har jeg det og, det er ganske slitsomt. Får ikke laget meg mat eller gått på do omtrent, før han begynner å skrike når jeg har lagt han ned. Vi får håpe det er noe de vokser av seg etterhvert.

Hun er alltid godt innpakka i dyne eller teppe når hun skal sove. Det har vært litt bedre nå i går og dagen før det, så jeg vet ikke om det bare var noe mageknip som plaget henne dagene før.. Det virker som at det på røre på seg når hun skal sove, enten i vogga eller på armen, spesielt armen! Får jo ikke gjort noe annet enn å gå å bære på henne døgnet rundt omtrent, å med gård og 3 hunder er det en kjempeutfordring og jeg blir veldig fort sliten og tålmodigheten er ikke alltid like stor. Når hun endelig sovner på armen og jeg legger henne ned så våkner hun stortsett igjen =/ 

Kanskje en bæresele hadde vært noe, så får du litt mer mulighet  til å gjøre noe samtidig som du bærer..? :)

Har prøvd det, men blir litt begrensa hva man kan gjøre lell.. ikke så lett å vaske osv med en 4.5kg baby på bringa :P

Min lille tulle er også sånn.. Jeg pleier å ha hun en del på fanget, har mye øyenkontakt og snakker sammen. Helt til hun faktisk blir litt sliten, så legger jeg henne i vognen eller vugga. Da går det som regel bra, hun sutrer eller er litt urolig med en gang jeg legger henne ned.. Hun liker også å være stappmett før hun skal sove, det er også litt trikset her. men alle barn er jo forskjellige, noen litt vanskelige å tilfredstille enn andre.. det går seg vel til etterhvert.

Snuppa her er værst om natten. Da skal hun ha mat hver 3 time og i tillegg bruker hun en time på å bæsje etter mat.(bæsjer omtrent bare om natten). jippi.. blir småsliten da ja!

Back
Topp