søvnproblemer

snuppiluppi

Flørter med forumet
Vår lillegull klarer ikke roe seg ved leggetid. Det gjelder både dagtid og kveld. Er flink og sover hele natten, men vi bruker altfor lang tid på å få han til å roe seg ved leggetid. Han kan være stup trøtt men kjemper likevel imot selv om det er tydelige tegn til at han trenger søvn. Han kan sitte i vogna og halvsove i sittende stilling, blir sur og reiser seg bare opp igjen om vi prøver legge han ned. Er så mye spennende å se og få med seg at han ikke har tid til å sove. Det samme hjemme i senga. Har begynt å reise seg og skal bare klatre og leke hele tiden. Er så full av energi. Det hender vi holder han nede med makt så han ikke kan reise seg opp. etter litt grining sovner han da..Noen andre som gjør dette? det kan da ikke være normalt eller? Får veldig dårlig samvittighet av å gjøre det på den måten og leggingen blir ikke noe kos... Å legge han ned for hver gang han reiser seg opp er og prøvd...han skjønner det etter sånn ca 40 ganger..at han ikke får lov til å reise seg opp, og etter endel grining så sovner han......brukte ca en time på leggingen idag og da var han i utgpunktet stup trøtt og vi hadde trodd det ble tidlig kveld...han rullet med øynene og så ut til å sovne i armene mine da vi sang og koste oss. Med ett jeg la han i sengen sin ble han plutselig så våken og skulle klatre og leke igjen... akkurat som han bare ladet seg opp litt....er litt fortvilet ja....noen andre som sliter med dette? noen som har noen tips til oss? [8|]

Har desverre ingen erfaring med "så store" barn enda, men vet noen bruker sånn sovepose som de hekter fast så de ikke får snudd seg eller reist seg opp.

Håper det ordner seg raskt for dere[:)]

Har prøvd en sånn pose med seler som du setter fast i senga. Han skal ikke kunne snu seg i den og vi kjøpte den fordi vi ikke likte at han snudde seg på magen når han sov. Han klarte likevel å snu seg i denne, så vi valgte da å ikke bruke den iom at han lå nærmest i spenn og kunne skade seg selv med den...

Ja, da forstår jeg godt at dere ikke bruker den[&:]
Har store problemer med snuppa sin søvn her også. (Har vært hos osteopat og det viser seg at hun har en vridning i nakken som har vært der siden fødsel) Så føler virkelig med dere!

vi sliter med akkurat det samme. har desverre ikke mange tips.
her har det gått så langt at jeg å vesla er på HS og har samtale med helsesøster og psykolg en gang hver 14 dag.....[&o]
lover å gi deg no tips så fort jeg vet om noe som funker her[;)]

.

ORIGINAL: LeneChr

Ja, da forstår jeg godt at dere ikke bruker den[&:]
Har store problemer med snuppa sin søvn her også. (Har vært hos osteopat og det viser seg at hun har en vridning i nakken som har vært der siden fødsel) Så føler virkelig med dere!

....oisann! vridning i nakken? hva vil det si? noe som er skjedd under fødselen? Har hun vondt da eller? slik at hun ikke klarer å roe seg? Hvilken behandling får dere?

ORIGINAL: Arize

her har det gått så langt at jeg å vesla er på HS og har samtale med helsesøster og psykolg en gang hver 14 dag.....[&o]

Var på gang med det samme her. Men fant altså ut etter mye om og men at det faktisk var noe som plagde henne.
På en måte godt, selvom jeg ikke unner jenta mi å ha det vondt.
Håper det går seg til for dere.

takker for tips ja[:)] vi må nok på HS igjen her og for å høre på nytt. skal gi deg og tilbakemelding om vi finner ut av noe[;)]

ORIGINAL: LeneChr

Var på gang med det samme her. Men fant altså ut etter mye om og men at det faktisk var noe som plagde henne.

..hvordan fant dere ut av hva som plaget henne da? Håper det går bedre for dere nå.

dytte..

Vi bruker babysafe. Nå ligger hun i den uten å være bundet. Til å begynne bandt vi henne til hun hadde sovnet, og deretter "løsnet" vi strikkene. Veldig greit at hun sover i posen, for da slipper vi å ha så kjempe store bekymringer hvis hun sparker av seg dyna i løret av natten

....noen fler?

Uff akurrat sånn har vi det å. Selv om hun bare er 4 mnd vil hun nærmest sitte å sove. Og sover sjelden mer enn 25 min. Å da har vi brukt time på få henne til å sove. Men for føste gang på mange mnd sov hun 3 timer i strek i dag.[:D] Var i frogner parken i dag, hun ville ikke ligge i vogna. Så jeg tok henne opp. Mange mennesker og mange inntryk. Ble litt sliten , men sov godt etterpå.

ORIGINAL: snuppiluppi

..hvordan fant dere ut av hva som plaget henne da? Håper det går bedre for dere nå.

Vi dro til osteopat. De ser mer helheten enn feks kiropraktor. Gikk over nakke og hodet og fant stivhet, dreininger og spenninger.

vi har også hatt endel probl m søvn og legging.vet ikke hvor gammelt barnet ditt er?
snuppa vår er nå 7 mnd og det begynner endelig å gå seg til hær.

syns kanskje det høres ut som han er overtrøtt,at dere venter litt for lenge før han blir lagt?![8|]
når snuppa vår blir overtrøtt blir hun ialfall slik som du beskriver,har også til tider holdt henne rolig nede i senga får å få henne til å slappe av og deretter sovne......
veldig vanskelig når de blir overtrøtt!
noen ganger har jeg tulla henne inn i et pledd,litt stramt og vugget henne i søvn...
nå er jeg blitt flinkere til å se de tilige signalene på at hun er trøtt og da går det mye greiere.og hun sovner da med en gang!

men det kan jo være andre ting å....

ORIGINAL: snuppiluppi

Har prøvd en sånn pose med seler som du setter fast i senga. Han skal ikke kunne snu seg i den og vi kjøpte den fordi vi ikke likte at han snudde seg på magen når han sov. Han klarte likevel å snu seg i denne, så vi valgte da å ikke bruke den iom at han lå nærmest i spenn og kunne skade seg selv med den...

Vi bruker sånn sele, og han klarte å snu seg i den, så vi måtte stramme den masse!!
Tok den under sengebunnen i tillegg til madrassen, etter det så kommer ha nseg bare over på siden..

Har prøvd å legge han uten den posen et par ganger, men det går ikke....

Har ikke så gode tips egentlig annet enn å prøve seler i vogna, og pose med seler i senga...

Back
Topp