Søvnproblemer (hos mor)

MissPreggo

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
Er det flere som har/har hatt problemer med søvnen etter fødsel?

Jeg får ikke sove... prøver å legge meg i 23 tiden, men ligger alltid våken til ca 2. Klokka 3 våkner småen for mat, og jeg ligger gjerne en stund før jeg sovner igjen... han våkner litt i rykk og napp før han står opp i 6-7 tiden. Da tar heldigvis samboer han, og jeg får sove til ca 8-9. Dvs jeg sover ca 3-5 timer hver natt. Klarer ikke sove på dagtid...

Kjenner dette sliter på psyken

Noen som har vert borti dette og har noen råd? :sorry:
 
Ja! Kjenner meg igjen. Selv om at jeg er heldig og lillemann sover stort sett natta gjennom så sover jeg så utrolig dårlig. Det har jeg i grunn alltid gjort.... jeg begynte virkelig å få søvnproblemer når vi fikk nr 2 for snart 6år siden. Han er fortsatt en våken om natta unge... men så fikk jeg en nakkeskade som gjorde det fysisk umulig å sove uten inntak av sterke smertestillende og i frykt for å bli avhengig så begrenset jeg bruken. Sov maks 2 t per natt. Endte med lang sykemelding og jeg lurer på om det «henger igjen» nå. Er så grusomt sliten og trøtt, men sover helt ekstremt dårlig...
 
Samme her! Jeg har store kneproblemer da, så spenner kroppen hele dagen og får ikke sove på natten. Så er mini morgenfugl, og vokner mellom halv 4 og 5 hver dag. Så en ligger jo å teller ned. Spent på hvordan det vil gå fremover, siden dette er mitt første barn, og regner med at hovedgrunnen til at betennelsen i knærne ikke går over er bæring og søvnmangel. Har ikke så mange tips å komme med, annet enn at en bør ta tabletter for at smertebanene skal slippe taket om det er derfor en ikke sover. Så har jeg kjøpt meg avslappingslydspor[emoji6][emoji106]så tror jeg at noen ganger hjelper det å gå ut av sengen og gjøre noe annet enn å prøve å sove.

Søvn altså, såå viktig!!
 
Samme her! Jeg har store kneproblemer da, så spenner kroppen hele dagen og får ikke sove på natten. Så er mini morgenfugl, og vokner mellom halv 4 og 5 hver dag. Så en ligger jo å teller ned. Spent på hvordan det vil gå fremover, siden dette er mitt første barn, og regner med at hovedgrunnen til at betennelsen i knærne ikke går over er bæring og søvnmangel. Har ikke så mange tips å komme med, annet enn at en bør ta tabletter for at smertebanene skal slippe taket om det er derfor en ikke sover. Så har jeg kjøpt meg avslappingslydspor[emoji6][emoji106]så tror jeg at noen ganger hjelper det å gå ut av sengen og gjøre noe annet enn å prøve å sove.

Søvn altså, såå viktig!!

Av erfaring så går det heldigvis over at de våkner så tidlig :) men jeg håper det hjelper når jeg skal begynne å jobbe igjen! At jeg blir så sliten at jeg sovner av utmattelse
 
Back
Topp