søvnhjelp

Nelle

Forelsket i forumet
Heisan.Lenge siden jeg har vært her nå,men grunnen er enkel,null søvn[:(] Lilleman har sluttet å sove om natta,våkner hver time,sutrer,vil ha mat osv.Jeg rekker ikke å sovne mellom slagene,så nå er det faktisk 4 dager siden jeg i det hele tatt har sovet natterstid. Har snakket med barnelege,og hun mente jeg skulle gå tilbake til hipp 1,for det startet da vi gikk over til hipp2 for to-tre uker siden.Har også trappet ned på malt mengde.
Er det flere som har det slikt eller har opplevd det,klarer snart ikke å holde ut lengre,sambo jobber masse i oslo også.så jeg er så og si alenemor[:(][:(]
 
hørtes forferdelig slitsomt ut for deg når det er sånn[&o]
men har desverre ingen råd å komme med
 
men krysser fingrene mine om at det snart blir bedre[:D]
 
må bare si at jeg føler med deg! håper det går seg til igjen!
 
jeg skal ikke klage, for jeg har sikkert mye søvn iforhold til deg. her våkner også snuppen 3-øørti ganger om natta, men han får mat og sovner med engang etter han har spist da. han sover i senga vår, nekter å sove i sin, da våkner han enda oftere og hylskriker..og om vi trosser han til å ligge der så skriker han til han til han kaster opp[&:] sambo står aldri opp med han, er pupp han vil ha så da må jeg jo opp uansett.
 
har starta såvidt med grøt men er veldig forsiktig for han spyr opp det om han får for mye, så det hjelper ik på nattesøvnen. snakket med hs om dette, har ik fått noe særlig med "fasit".
 
aner ikke hva vi skal gjøre, er så trøtt og sliten av det, så vi tar bare en dag om gangen og håper at når vi kommer opp i litt mer mengde med grøt så sover han hele natta..
 
oi, dette ble laaangt!
 
om du finner en mirkakelløsning, do tell!![;)]
 
ORIGINAL: hildemor1

hørtes forferdelig slitsomt ut for deg når det er sånn[&o]
men har desverre ingen råd å komme med

men krysser fingrene mine om at det snart blir bedre[:D]
 
ORIGINAL: puusen

må bare si at jeg føler med deg! håper det går seg til igjen!

jeg skal ikke klage, for jeg har sikkert mye søvn iforhold til deg. her våkner også snuppen 3-øørti ganger om natta, men han får mat og sovner med engang etter han har spist da. han sover i senga vår, nekter å sove i sin, da våkner han enda oftere og hylskriker..og om vi trosser han til å ligge der så skriker han til han til han kaster opp[&:] sambo står aldri opp med han, er pupp han vil ha så da må jeg jo opp uansett.

har starta såvidt med grøt men er veldig forsiktig for han spyr opp det om han får for mye, så det hjelper ik på nattesøvnen. snakket med hs om dette, har ik fått noe særlig med "fasit".

aner ikke hva vi skal gjøre, er så trøtt og sliten av det, så vi tar bare en dag om gangen og håper at når vi kommer opp i litt mer mengde med grøt så sover han hele natta..

oi, dette ble laaangt!

om du finner en mirkakelløsning, do tell!![;)]
 
Høres ut som om vi har det ganske likt ja.prøvde grøt vi også,men ble bare værre synes jeg..vanskeli å finne fasit på dette ja dessverre[:(]
 
ORIGINAL: hildemor1

hørtes forferdelig slitsomt ut for deg når det er sånn[&o]
men har desverre ingen råd å komme med

men krysser fingrene mine om at det snart blir bedre[:D]
 
ORIGINAL: murreliten

Har ingen gode råd desverre,  det høres fryktelig slitsomt ut!!! Stusser bare litt på at du fortsatt gir malt? Trodde ikke det var så lurt å gi lenge og ofte... Er vel bare hvis de blir forstoppet? Her brukte vi bare litt de første dagene hun fikk mme, og slutta helt med det etter kort tid. Mener å ha hørt det kan gi vondt i magen hvis h*n får det for ofte/for mye - det er ikke det han reagerer på da?

Håper uansett du finner ut av det og at noen har noen gode råd! *Trøsteklem*

jeg tenkte på det jeg også,og spurte barne legen på hs om det,men hun mente at man ikke kan reagere på malt,men var enig med meg at jeg kunne prøve å trappe ned ivertfall.De fleste jeg kjenner som bruker mme,bruker også malt,trodde man burde gjøre det hele tiden jeg..men skal prøve litt uten nå for å se hvordan avføringen blir[:)]Tusen takk for rådet[:)]
 
Jeg har på langt nær samme problemet som deg, men når lille snuppa begynte å våkne masse om natten hjalp det å gi henne sutten. Det hjalp ikke med en gang første gangen, måtte stå og putte den inn i nesten 15 minutter før hun sovnet igjen. Men neste gang tok det litt mindre tid, og hun sov i flere timer etterpå. Er ikke sikkert det hjelper for deg, men kanskje verd et forsøk? Det viktigste er i alle fall å beholde roen selv. Om man blir stressa smitter det over på barnet, og det blir enda vanskeligere å roe.. Er i alle fall min erfaring..
 
ORIGINAL: murreliten

Har ingen gode råd desverre,  det høres fryktelig slitsomt ut!!! Stusser bare litt på at du fortsatt gir malt? Trodde ikke det var så lurt å gi lenge og ofte... Er vel bare hvis de blir forstoppet? Her brukte vi bare litt de første dagene hun fikk mme, og slutta helt med det etter kort tid. Mener å ha hørt det kan gi vondt i magen hvis h*n får det for ofte/for mye - det er ikke det han reagerer på da?

Håper uansett du finner ut av det og at noen har noen gode råd! *Trøsteklem*

 
Må bare si at Benjamin får malt, for han vil ikke ha melken uten.. pga
han er lite glad i det siden han har fått fast føde.. å han har aldri fått vondt  i magen eller
blitt forstoppet av det.. var råd fra hs at jeg bare kunne fortsette med det, for det gir ingen skade eller noe.. men men.. hehe[:D]
 
ORIGINAL: murreliten

ORIGINAL: ~Heijdii~

ORIGINAL: murreliten

Har ingen gode råd desverre,  det høres fryktelig slitsomt ut!!! Stusser bare litt på at du fortsatt gir malt? Trodde ikke det var så lurt å gi lenge og ofte... Er vel bare hvis de blir forstoppet? Her brukte vi bare litt de første dagene hun fikk mme, og slutta helt med det etter kort tid. Mener å ha hørt det kan gi vondt i magen hvis h*n får det for ofte/for mye - det er ikke det han reagerer på da?

Håper uansett du finner ut av det og at noen har noen gode råd! *Trøsteklem*


Må bare si at Benjamin får malt, for han vil ikke ha melken uten.. pga
han er lite glad i det siden han har fått fast føde.. å han har aldri fått vondt  i magen eller
blitt forstoppet av det.. var råd fra hs at jeg bare kunne fortsette med det, for det gir ingen skade eller noe.. men men.. hehe[:D]


Nei, tror ikke det er skadelig på den måten at man skader tarmer eller noe sånt. Men tror noen kan reagere på det, ihvertfall hvis det blir for mye. [:)] Kan tenkes at Benjamin liker den søte smaken, malt blir jo brukt som søtningsmiddel noen ganger [;)] 

 
Det er nok sikkert sant ![:D]
er vell fra person til person.. Benjamin liker den ja, hehe..
 
 
Back
Topp