Søvn

Februarmamma

Første møte med forumet
Vi har problem med og få vår sønn til og sove, han er veldig trøtt men starter og gråte med en gang han blir lagt i sengen, vi har problem med og prøve ut ferber metoden, fordi at han kaster opp etter og ha arbeidet seg opp i sengen, det er ikke mulig og prøve og trekke det ut. Vi har prøvd forskjelige ting i sengen hans for at han ikke skal bli så lei seg, eneste gangen han sovner uten gråting, er når han er helt utslitt, har ikke lyst til og legge han sånn.
Han har sovet på eget rom i over 2 måneder nå, han er 7 måneder gammel..
 
heisann...
når han tar seg en lur på formiddagen(hvis han gjør dette da) så ikke la han sove forlenge og legg han i sengen sin etter at han har sovnet slik at han våkner opp å ser at dette ikke er farlig..ha et lite lys på slik at det ikke er helt mørkt og til kvelden når du skal legge han så gi han en flaske med melk for kosen si skyld(pump deg hvis du ammer)så roer han seg nok. jeg slet også med dette med første mann..han er nå 1 år og han sovner som en sten med engang han treffer puta når han får flaska.
sitt vedsiden av sengen og syng til han sovner...det funket godt for min lille så da fungerer det sikkert for deg også..lykke til.
 
Hei.

Vi sleit også veldig i begynnelsen med å få datteren vår til å sove. Hun skulle bare sove i armene våres. Sengen nyttet overhodet ikke. Dette ble selvsagt veldig slitsomt i lengden, men løsningen for oss ble at jeg hadde en t-skjorte på meg som jeg sov med i ei uke. Etterpå la jeg den oppi sengen til Eilin (uten å vaske den). Dette ble den store forandringen for oss. Hun er i dag snart ett år, og bruker den fortsatt (bruker den som en koseklut) det er så søtt og se på henne når hun "borer" ansiktet sitt inn i t-skjorten, liksom for å finne igjen lukten av mamma...
 
Utrolig smart triks!
Den skal jeg prøve å huske på, i tilfelle det blir nødvendig[;)]
 
Ja det e et utrolig bra triks. E utdannet førskolelærer med småbarnspedagogikk som fordypning, og det va faktisk læreren min som gav meg det trikset! Kan absolutt anbefales[;)]
 
Hei!! Vil bare takke så mye for godt råd, vi prøvde i en uke med sang og tilstedeværelse og nå sover gutten vår mye bedre. Løsningen var nok å ha på litt lys slik at det ikke ble helt mørkt også hjalp det nok litt at vi prøvde å opptre rolig og ikke stresset som vi hadde en uvane med før. [:)]
 
Back
Topp