Søvn

Jenny78

Betatt av forumet
Oktobergull 2022
Sover din baby hele natta?

Her våkner han ca hver 2/3 time Ila natten. Heldigvis får vi han i bedside crib, og han sovner av seg selv
 
Sover din baby hele natta?

Her våkner han ca hver 2/3 time Ila natten. Heldigvis får vi han i bedside crib, og han sovner av seg selv

Her varierer det litt, han sover vanligvis veldig bra når vi først får han til å sovne, men noen netter sover han dårlig, har problemer med og sovne og våkner hele tida. Usikker på om det er luft i magen eller om han bare er ekstra sulten (økedøgn?) på disse nettene.

Men som oftest våkner han bare én gang midt på natta (mellom kl 2 og 4, vanligvis). Noen ganger sover han gjennom natta og våkner ikke før kl 6-7. Vi pleier gi ham en flaske med pumpet melk etter siste amming rett før leggetid, slik at han er ordentlig god og mett. Jeg føler jeg kanskje har litt mindre melk på kveldstid enn det baby vil ha? Hvis han ikke får den ekstra-flaska før leggetid blir han så fort sulten igjen og våkner etter ca 2-3 timer. Får han flaska, sover han nesten alltid godt.

(Baby er nå 13 uker)
 
Her varierer det litt, han sover vanligvis veldig bra når vi først får han til å sovne, men noen netter sover han dårlig, har problemer med og sovne og våkner hele tida. Usikker på om det er luft i magen eller om han bare er ekstra sulten (økedøgn?) på disse nettene.

Men som oftest våkner han bare én gang midt på natta (mellom kl 2 og 4, vanligvis). Noen ganger sover han gjennom natta og våkner ikke før kl 6-7. Vi pleier gi ham en flaske med pumpet melk etter siste amming rett før leggetid, slik at han er ordentlig god og mett. Jeg føler jeg kanskje har litt mindre melk på kveldstid enn det baby vil ha? Hvis han ikke får den ekstra-flaska før leggetid blir han så fort sulten igjen og våkner etter ca 2-3 timer. Får han flaska, sover han nesten alltid godt.

(Baby er nå 13 uker)
Det skal jeg også prøve! Føler og at jeg har mindre melk. Og mme uten melkeprotein nekter han å ta

Takk for tips!
 
11 uker her, våkner hver 3 time for å spise, innimellom hopper han over en eller forskyver. På dårlige netter våkner han gjerne hver time etter 3 tiden. Men han sovner stort sett med en gang i egen seng etter amming så det er greit tenker jeg. Problemet er når han bestemmer seg for å være våken sånn 4/5 tiden. De beste nettene føler jeg vi har hvis han har fått sovet nok og følgt rutinen på dagtid, da er jeg oppe to ganger mellom 9 og 6.
 
Sover greit på natta, mellom 3-5 timer i strekk. Ammer gjerne siste kveldsmåltid mellom 22-23, sover da gjerne til 03-05 og sover igjen til 06-08-ish.
Merker at hun kanskje er mer grinete/trøtt på kveldene nå, så skal prøve å legge henne tidligere fremover.

9 uker her.
 
Har ein gut som er snart 11 veker. Her ammar vi med 2-3 timers mellomrom. Hovudsakleg er det kvar 2.time som er vanleg.

Søve greitt frå 23.00-00.00 til 06.00-07.00 då når vi fyrst våkenvindu.
 
12 uker gammel jente. Vi har begynt å legge henne tidligere, rundt kl 20, som oftest våkner hun rundt 23 for å få et ekstra måltid før natten, sover da til rundt 3-4 og våkner igjen enten kl 6 eller kl 8 eller begge deler. Varierer litt, noen ganger våkner hun hver 2 time natten gjennom.
 
Jente på 12 uker. Sover gjerne fra 23-02. Så våkner hun hver 1-2 timer etter dette. Vi ammer i søvn.

Noen som har ammer i søvn som har gått bort fra dette? Hvordan gjorde dere eventuelt det?
 
Baby 9 uker legger seg i bedside crib kl 23, våkner for mat kl 02:00-03:00, begynner å kave litt rundt i søvne kl 5 før nytt måltid kl 6.
med litt hell sovner han igjen og våkner for dagen rundt 8/8:30
 
Baby 11 uker. Variert litt, men sover som regel fra 23.00-23.30 til alt mellom 2.30-5.30, men for det meste til rundt kl 5.00. Etter dette våkner han vel hver halvannen time, også står vi opp i 9-tiden. Én gang har han sovet til kl 7!
 
Back
Topp