Søvn

Spennendegreier

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Jeg sliter med at jeg kun sover 5 timer om natta uavhengig av når jeg legger meg. Er det flere som har det sånn? Våkner og er lys våken (som nå). Blir veldig trøtt på jobb, men har ikke mulighet til å sove på dagen de dagene jeg ikke har hjemmekontor, og føler ikke er har tid de dagene jeg er på hjemmekontor heller. Våkner ikke av ubehag av noe slag, bare våkner og får ikke sove :/ Er 31+5.

Jeg sliter med at jeg kun sover 5 timer om natta uavhengig av når jeg legger meg. Er det flere som har det sånn? Våkner og er lys våken (som nå). Blir veldig trøtt på jobb, men har ikke mulighet til å sove på dagen de dagene jeg ikke har hjemmekontor, og føler ikke er har tid de dagene jeg er på hjemmekontor heller. Våkner ikke av ubehag av noe slag, bare våkner og får ikke sove :/ Er 31+5.
Nå har jo jeg den luksusen med at jeg er sykemeldt og dermed ikke jobber. Har du muligher til en Eventuelt mer fleksibel arbeidstid? Eller kanskje du burde trappe ned litt?

Jeg våkner lett bare om jeg skal på do, men da spiser jeg litt ,også pleier jeg som regel å bli trøtt igjen, nok til at jeg kan gå å sove igjen.

Har det helt likt. Nå har jeg i tillegg begynt å våkne etter bare en til to timer etter jeg har lagt meg, uten å klare sovne igjen før noen timer senere, og først når fuglene har begynt å kvitre. Ingen ubehag eller den slags grunn for å ikke klare å sove her heller.

Jeg har fleksibel hverdag på jobb, hadde jeg ikke hatt det måtte jeg nok jobbet redusert. Kanskje å trappe ned og jobbe redusert er løsningen for deg? Du trenger søvn for å fungere, og babyen trenger at du får sove ut noe. Hvis det å jobbe redusert gjør at du føler du får mer stress og mindre tid til arbeidsoppgavene dine, kan du be om at arbeidsgiver tilrettelegger for deg?

Jeg er tydeligvis ikke alene, det er en liten trøst :) Tror det beste hadde vært å jobbe et par timer mindre hver dag, men får man liksom sykemelding da? Jeg er jo ikke syk, men trøtt. Har forsåvidt en jobb der det viktigste er å levere alt man skal, ikke nødvendigvis tiden man bruker. Føler likevel på å skulle gå tidlig de dagene jeg er fysisk på jobb, men kunne kanskje tatt en prat med sjefen om det. Trenger å være fysisk på jobb noen dager i uka for det sosiale, frykter det blir en veldig lang perm ellers.

Jeg er tydeligvis ikke alene, det er en liten trøst :) Tror det beste hadde vært å jobbe et par timer mindre hver dag, men får man liksom sykemelding da? Jeg er jo ikke syk, men trøtt. Har forsåvidt en jobb der det viktigste er å levere alt man skal, ikke nødvendigvis tiden man bruker. Føler likevel på å skulle gå tidlig de dagene jeg er fysisk på jobb, men kunne kanskje tatt en prat med sjefen om det. Trenger å være fysisk på jobb noen dager i uka for det sosiale, frykter det blir en veldig lang perm ellers.

Det bør gå fint å få sykemelding for det ja :)

Jeg har alltid slitt med søvnen, fra jeg var nyfødt og våknet av at mor åpnet en papirpose med druer, gjennom barndom og ungdomstid med mange oppvåkninger på natten, til voksen alder der jeg i perioder ikke sover mer enn 3-4 timer per natt. Sover med ørepropper fordi jeg er så sensitiv, men det er ikke alltid nok. Våkner gjerne en time eller to etter jeg legger meg og kan da ligge i 2-3 timer før jeg sovner igjen. Har gjort alt man "skal", uten at det hjelper. Har periodevis gått på ulike medikamenter, men uten stor suksess. Ser altså ikke frem til at graviditeten skrider frem mtp søvn, nei...

Skjønner hva du sier, Memy, om det sosiale med fysisk tilstedeværelse. Foreløpig vet ikke lederen min om at jeg skal ha barn (er uke 10+1), men ser for meg at jeg må få noen tilpasninger på sikt. Er avdelingsleder i vgs og underviser som en del av stillingen, så hjemmekontor er ikke en løsning som egentlig fungerer...

Sliter også veldig med søvnen! Våkner alltid til samme tid for å tisse, og bruker alt fra 10min til 2t på å sovne igjen. Jobber fortsatt 100%, men har legetime til onsdag for å diskutere sykemelding.

Våkner HELE tiden. Må vurdere å gi meg på jobb nå på grunn av manglende søvn. Jeg er våken flere ganger hver natt og lenge. Ofte våkner jeg første gang bare 30-60 min etter jeg la meg

Tipper sjefen din heller ser at du jobber redusert og at de løser det med noen form for permisjon med lønn enn at du tar ut sykemelding :) Ser bedre ut i de sykefraværs-statistikkene deres. Er i hvertfall sånn på min jobb, men vi er jo en IA-bedrift og prøver jo å unngå sykemeldinger så langt det er mulig. Har fått beskjed om at de skal være fleksible med redusert arbeidstid om jeg skal ha behov for det, men nå skal jeg jo bare jobbe 2 uker til og det har vært masse langhelger så ser ut som det skal gå greit for min del. Uten langhelger derimot hadde nok ikke ting funket for meg de siste ukene.

Tipper sjefen din heller ser at du jobber redusert og at de løser det med noen form for permisjon med lønn enn at du tar ut sykemelding :) Ser bedre ut i de sykefraværs-statistikkene deres. Er i hvertfall sånn på min jobb, men vi er jo en IA-bedrift og prøver jo å unngå sykemeldinger så langt det er mulig. Har fått beskjed om at de skal være fleksible med redusert arbeidstid om jeg skal ha behov for det, men nå skal jeg jo bare jobbe 2 uker til og det har vært masse langhelger så ser ut som det skal gå greit for min del. Uten langhelger derimot hadde nok ikke ting funket for meg de siste ukene.

Ja, jeg tenker egentlig det samme. Har også bare 3 uker igjen, så tror nok jeg skal klare meg. Disse røde dagene har reddet meg litt i kombinasjon med hjemmekontor :) Skal til jordmor til uka så tenker å drøfte det litt med henne også, så får vi se hva det blir til.

Jeg sliter og har slitt en stund med søvnen. Det gjorde at jeg ble hundre prosent SM for ca en måned siden. Bruker ekstremt lang tid på å sovne, og sovner gjerne ikke før 02/03. Deretter våkner jeg ofte igjen rundt 06-07, og får ikke sove igjen før gjerne 09, hvis jeg er heldig. Det gjør at jeg blir helt død, så må hvertfall sove igjen senere på dagen. Føler meg som en kronisk uggen zombie. Lytt til deg selv, og Finn en løsning som kan hjelpe deg med å få mer søvn!❤️❤️

Jeg sliter og har slitt en stund med søvnen. Det gjorde at jeg ble hundre prosent SM for ca en måned siden. Bruker ekstremt lang tid på å sovne, og sovner gjerne ikke før 02/03. Deretter våkner jeg ofte igjen rundt 06-07, og får ikke sove igjen før gjerne 09, hvis jeg er heldig. Det gjør at jeg blir helt død, så må hvertfall sove igjen senere på dagen. Føler meg som en kronisk uggen zombie. Lytt til deg selv, og Finn en løsning som kan hjelpe deg med å få mer søvn!❤️❤️
Jeg har det likt som deg nå :smiley-ashamed004
Føler meg som et slags dovendyr, våkner til faste tider på natta og må på do. Når de begynner å bli lyst ute så er detpå do og så spise. Så blir jeg trøtt igjen. Nå har jeg spist frokost og vurderer sterkt å legge meg igjen, for nå er jeg trøtt igjen :dead:

Jeg våkner som regel alltid etter 1,5-2 timer gjennom hele natten for å tisse, bruker ofte litt tid på å sovne hver gang jeg legger meg igjen. For min del er nok det med å sovne igjen vanskelig fordi kroppen og magen nå er så tung, synes alle sovestillinger er ubehagelige:bored:

Noen netter kan jeg ligge våken noen timer av gangen, men det er heldigvis ikke såå ofte at det skjer.

Back
Topp