Søvn

Endelig_babylykke

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg er nå 6+5 og ligger lys våken midt på natta. Allerede før uke 5 begynte jeg å ha veldig urolig søvn, ligger og snur meg og våkner hele natta. Mange ganger er dette pga smerter nederst i magen, men likevel. Søvnproblemer så tidlig i svangerskapet? Når jeg googler dette kommer det jo bare opp info om siste trimester.

Noen flere som kjenner seg igjen eller? :sleep011

Jeg er også våken, og kjenner meg igjen. Pleier egentlig alltid sove godt. Lurer på om min nattesøvnløshet kan ha noe med at jeg stadig vekk sovner på dagtid da, slik at rytmen min er litt ute av sync. Har funnet ut at hver gang jeg er kvalm så hjelper det å ta en blund, og kroppen sier ikke nei takk til det om dagen akkurat. Men må vel kanskje finne en ny strategi for å takle kvalmen fremover hvis jeg skal ha rytmen på plass igjen :confused005:sleep002

Jeg har også våknet mye de siste ukene, en blanding av at puppene er så ømme og at blæra har 0 kapasitet.
Snur meg som regel bare rundt igjen på trass, for jeg gidder ikke stå opp xD

Jeg er også våken, og kjenner meg igjen. Pleier egentlig alltid sove godt. Lurer på om min nattesøvnløshet kan ha noe med at jeg stadig vekk sovner på dagtid da, slik at rytmen min er litt ute av sync. Har funnet ut at hver gang jeg er kvalm så hjelper det å ta en blund, og kroppen sier ikke nei takk til det om dagen akkurat. Men må vel kanskje finne en ny strategi for å takle kvalmen fremover hvis jeg skal ha rytmen på plass igjen :confused005:sleep002

Jeg tenkte også at det kanskje var pga at jeg sov på dagen, så denne uken har jeg prøvd å tvinge meg selv til å være våken helt til kveldstid, men det hjalp ingenting. Det resulterte heller i at jeg var helt utkjørt og megatrøtt dagen etter... Blir så frustrert kjenner jeg:(

Jeg har også våknet mye de siste ukene, en blanding av at puppene er så ømme og at blæra har 0 kapasitet.
Snur meg som regel bare rundt igjen på trass, for jeg gidder ikke stå opp xD

Det har jeg pleid å gjort også og sovnet igjen uten problem. Men nå i natt var jeg våken en time før jeg endelig sovnet til litt tv. :sleep011

Jeg har også sovet enormt dårlig de siste ukene. Er vanligvis en komapasient hver natt, men nå har det vært veldig urolig søvn, mye opp på do for å tisse, gjerne et par ganger også på det verste (aldri behøvd før), våkner grytidlig og får ikke sove igjen. Det siste er dog et resultat av at jeg legger meg tidligere enn normalt. Er aldeles i koma kl ni, halv ti på kvelden. Men nå virker det som det har gått seg litt til. Har sovet bedre de siste 3-4 nettene. Jeg er litt over 9 uker på vei.

Jeg har aldri sovet så godt i hele mitt liv som jeg gjør nå. Så har jeg noen netter innimellom der jeg sover dårlig.

Jeg sover sykt godt for tiden selv, jeg dumper rett og slett av. I går kveld sovnet jeg av med koseklærne mine og våknet opp i natt plutselig :hilarious: Men jeg merker gjennom hele dagen at jeg både er sliten og trøtt så det har ikke til nå vært noe trøbbel. Men hvordan ser dagene/kveldene deres ut for de som sliter med å sove?

Jeg sover sykt godt for tiden selv, jeg dumper rett og slett av. I går kveld sovnet jeg av med koseklærne mine og våknet opp i natt plutselig :hilarious: Men jeg merker gjennom hele dagen at jeg både er sliten og trøtt så det har ikke til nå vært noe trøbbel. Men hvordan ser dagene/kveldene deres ut for de som sliter med å sove?
Min dag er travel som pokker. Driver butikk AS, enebolig alene AS og mamma alene AS. Så det kunne vært 48 timer mer i mitt døgn. I tillegg er det problemer i forholdet, så det tærer på også.

Min dag er travel som pokker. Driver butikk AS, enebolig alene AS og mamma alene AS. Så det kunne vært 48 timer mer i mitt døgn. I tillegg er det problemer i forholdet, så det tærer på også.

Åh, skjønner. Det skal ikke stå på at du er inaktiv i allefall. Stor respekt for alle disse AS’ene du driver:happy: Så kjipt æ høre at det er trøbbel i forholdet. Jeg håper det ordner seg, og du får senket skuldrene dine og får sovet godt :Heartred

Jeg har også slitt en del med søvnen de siste ukene. Jeg pleier til vanlig å sove veldig godt og sovne veldig fort, så det å våkne og ikke få sove igjen med en gang, er litt uvant for meg.

Sover meget dårlig pga kvalme

Jeg sliter med å sovne fordi jeg er kvalm, men når jeg først har sovnet sover jeg som en sten helt til en av ungene vekker meg :rolleyes:

Jeg sover greit nok egentlig. Men vrir meg mye før jeg sovner, også er blæra full på morran, så må gå å tisse. Egentlig helt greit i og med at jeg må sette lutinus ca kl 7 uansett; men å ikke finne rett sovestilling er irriterende. :P

Veldig dårlig søvn på meg de siste ukene, men det har i første omgang med sønnen på 2 år som er såpass urolig på nettene :) har netter jeg føler meg uthvilt og andre netter jeg sikkert har vært mer våken enn sovet :p

Jeg sovner greit på kvelden, men jeg blir vekket i 5-6tiden av 3åringen og etter det så sliter jeg med å sovne igjen. Jeg har egentlig aldri hatt problemer med å sove så det er litt rart.

Æ sov nesten ikke før tia. Får ikke sov på flere time når æ legg mæ, å våkne igjen etter kort tid, så ligg æ bare å slumre frem til alarmen går... så blir kansje 2 tima effektiv søvn.. å e helt ødelagt hele dagen.. har vært sånn sia ca uke 3+4

Jeg sover lenge og godt, sist natt sov jeg 10t :) Men merker jeg våkner lettere, spesielt ukene når bonusjenta er hjemme, da våkner jeg til på morgenen - men får alltid sove igjen. Når jeg først har sovnet sover jeg godt :happy:

Vanligvis trenger jeg 8-9 timer søvn for å fungere, men i det siste har det blitt med 4-5. Jeg sovner sent (uansett hvor trøtt jeg er), våkner flere ganger i løpet av natta og så våkner jeg kjempetidlig og får ikke sove igjen. I tillegg har jeg mye stressdrømmer/mareritt som påvirker kvaliteten på de timene søvn jeg får:dead: Føler meg som en vandrende zombie for tideno_O

Jeg hadde en periode mellom uke 4-6 der jeg sov veldig urolig og våknet mye. Nå sover jeg mer enn noen gang, men jeg drømmer mye og merker jeg snur meg mye i senga. Sover en del på dag også da jeg er sykmeldt pga kvalme og svimmelhet

Back
Topp