Søvn

nøffenaff

Forelsket i forumet
Er det flere enn meg som sliter med å få sove? jeg har bekkenplager som gjør at jeg max kan ligge 1 time sammenhengende på en side, da våkner jeg å må snu meg og sliter med å sovne igjen. pluss at lillemor i magen ligger langt ned i bekkenet nå så det presser endel på blæra og det resulterer jo i 100 dobesøk i.la natten :( prøver å sove litt på dagtid også, men blir en time her og en time der. føler ikke det hjelper meg i det heletatt. hva gjør evt dere andre som som sliter med dette? noen tips?

pjuuuuh....dagens sutter fra meg :p:D
 
Er det flere enn meg som sliter med å få sove? jeg har bekkenplager som gjør at jeg max kan ligge 1 time sammenhengende på en side, da våkner jeg å må snu meg og sliter med å sovne igjen. pluss at lillemor i magen ligger langt ned i bekkenet nå så det presser endel på blæra og det resulterer jo i 100 dobesøk i.la natten :( prøver å sove litt på dagtid også, men blir en time her og en time der. føler ikke det hjelper meg i det heletatt. hva gjør evt dere andre som som sliter med dette? noen tips?

pjuuuuh....dagens sutter fra meg :p:D
Nesten som jeg skulle skrevet det selv :confused: Jeg har heldigvis ikke vært plaget av bekkenet så mye, men nå syns jeg det kommer mer og mer. Kan ikke ligge på høyre side noe særlig, men orker ikke å ligge en hel natt bare på venstre heller. I tillegg så våkner jeg ca. hver time og må på do. Har også en som ligger langt nedi bekkenet og presser på blæra, også er det visst sånn at alt vannet kroppen har "lagret" i løpet av dagen skal ut på natten. De siste nettene har jeg slitt med å få sove etter kl. 3-4, og jeg klarer ikke å "ta igjen søvn" i løpet av dagen.

Var dessverre ingen lure tips her, bare en empatierklæring :)
 
Jeg er i samme båt. Ingen dobesøk med mindre jeg våkner helt. Men jeg må også snu meg hele tiden med det forbaska bekkenet, men da sliter jeg med lyskene så jeg våkner av smerte av å løfte beina sidelengs [emoji20] også våkner jeg ofte lysvåken kl 4. Jeg sovner hvor som helst og når som helst på dagen. Tilogmed sittende i sofaen hos en venninne[emoji85] Tørr ikke kjøre lengre turer alene uten at jeg har sovet før jeg drar.
 
Nesten som jeg skulle skrevet det selv :confused: Jeg har heldigvis ikke vært plaget av bekkenet så mye, men nå syns jeg det kommer mer og mer. Kan ikke ligge på høyre side noe særlig, men orker ikke å ligge en hel natt bare på venstre heller. I tillegg så våkner jeg ca. hver time og må på do. Har også en som ligger langt nedi bekkenet og presser på blæra, også er det visst sånn at alt vannet kroppen har "lagret" i løpet av dagen skal ut på natten. De siste nettene har jeg slitt med å få sove etter kl. 3-4, og jeg klarer ikke å "ta igjen søvn" i løpet av dagen.

Var dessverre ingen lure tips her, bare en empatierklæring :)
ja all veske skal tydligvis ut om natten :p utrolig slitsomt. :meh: det sies at venstre side skal være den beste siden å ligge på i svangerskapet, pga at da blir det minst press på ting. men hos meg har ikke det hjulpet noe særlig. :shifty: heldigvis er det ikke så lenge igjen.:) men da kommer andre ting som gjør at det blir våken netter:p men da sover man forhåpentligvis godt når man først sover :dummy1::dummy1:
 
Jeg er i samme båt. Ingen dobesøk med mindre jeg våkner helt. Men jeg må også snu meg hele tiden med det forbaska bekkenet, men da sliter jeg med lyskene så jeg våkner av smerte av å løfte beina sidelengs [emoji20] også våkner jeg ofte lysvåken kl 4. Jeg sovner hvor som helst og når som helst på dagen. Tilogmed sittende i sofaen hos en venninne[emoji85] Tørr ikke kjøre lengre turer alene uten at jeg har sovet før jeg drar.[/QUOTE
det med bilkjøringen signerer jeg:)
 
ja all veske skal tydligvis ut om natten :p utrolig slitsomt. :meh: det sies at venstre side skal være den beste siden å ligge på i svangerskapet, pga at da blir det minst press på ting. men hos meg har ikke det hjulpet noe særlig. :shifty: heldigvis er det ikke så lenge igjen.:) men da kommer andre ting som gjør at det blir våken netter:p men da sover man forhåpentligvis godt når man først sover :dummy1::dummy1:
Nei, det blir ikke mer søvn etter fødsel, men jeg gleder meg til å kunne ligge hvordan jeg vil og uten å få vondt (forhåpentligvis) :p husker fra sist at jeg sovnet ganske fort etter at jeg hadde ammet ja, gjerne mens jeg ammet også :eek:
 
Er det flere enn meg som sliter med å få sove? jeg har bekkenplager som gjør at jeg max kan ligge 1 time sammenhengende på en side, da våkner jeg å må snu meg og sliter med å sovne igjen. pluss at lillemor i magen ligger langt ned i bekkenet nå så det presser endel på blæra og det resulterer jo i 100 dobesøk i.la natten :( prøver å sove litt på dagtid også, men blir en time her og en time der. føler ikke det hjelper meg i det heletatt. hva gjør evt dere andre som som sliter med dette? noen tips?

pjuuuuh....dagens sutter fra meg :p:D

Du beskriver min situasjon på en prikk!
Ingen tips dessverre....
 
sover som en stein, til tross for sterke bekkenplager. har kjøpt inn et tøystykke med typ «silke» sånn glatt, som jeg ligger på så nå sklir jeg rundt når jeg snur meg. mye lettere i hvert fall. sover med ammepute også som avlaster bekkenet litt når jeg ligger på siden og har den godt mellom beina :) går på do bare en gang i løpet av natten. håper det holder seg slik :p
 
Ingen gode tips fra meg heller. Jeg har noen dager prøvd å ikke sove på dagtid, i håp om at da sover jeg bedre/mer om natten, men det hjelper ikke!

Så sover når jeg sover.. har sånn stor ammepute (bbhugme?). Hjelper litt mot bekkenet, særlig i sofa/sitting!
Mister følelsen i bena, særlig på kvelden/natta. Det hjelper heller ikke [emoji17]
 
Ingen gode tips fra meg heller. Jeg har noen dager prøvd å ikke sove på dagtid, i håp om at da sover jeg bedre/mer om natten, men det hjelper ikke!

Så sover når jeg sover.. har sånn stor ammepute (bbhugme?). Hjelper litt mot bekkenet, særlig i sofa/sitting!
Mister følelsen i bena, særlig på kvelden/natta. Det hjelper heller ikke [emoji17]
Jeg har også gravidpute/ammepute. den har hjulpet en del tidligere men ikke nå lenger desverre :(
 
Er det flere enn meg som sliter med å få sove? jeg har bekkenplager som gjør at jeg max kan ligge 1 time sammenhengende på en side, da våkner jeg å må snu meg og sliter med å sovne igjen. pluss at lillemor i magen ligger langt ned i bekkenet nå så det presser endel på blæra og det resulterer jo i 100 dobesøk i.la natten :( prøver å sove litt på dagtid også, men blir en time her og en time der. føler ikke det hjelper meg i det heletatt. hva gjør evt dere andre som som sliter med dette? noen tips?

pjuuuuh....dagens sutter fra meg :p:D
JA, det er det! Samme problemene her med bekken, tissing på natten - og en lillebror i magen som våkner hver gang jeg snur på meg:confused: Har også en toåring som lager lyd på babycallen 0-15 ganger i løpet av natten. Våkner hver gang, og bruker lang tid på å sovne igjen:shifty: Nærmer seg heldigvis slutten, selv om jeg vet det venter maange nattvåknetter også etter fødselen:cool: Har bestilt en baby med bedre sovehjerte denne gang:p
 
Jeg har også gravidpute/ammepute. den har hjulpet en del tidligere men ikke nå lenger desverre :(

Jeg har også gravidpute, men funker ikke lenger her heller [emoji20] og jeg er så himla varm selv om jeg sover med sommerdyne..
 
Jeg har også gravidpute, men funker ikke lenger her heller [emoji20] og jeg er så himla varm selv om jeg sover med sommerdyne..
hehe..her også. sover med vindu oppe i -12 og enda koker jeg :joyful:
 
Sover dårlig her også, vondt å ligge på siden for lenge, må opp å tisse hele tiden, vondt og tungt og snu seg og svetter en del. Og ofte så er det vanskelig å sove når hun er veldig aktiv, kjennes ut som en klump med harde bein inni der:hilarious:
 
Back
Topp