Søvn?

Nov08juni10nov17?

Flørter med forumet
Min 8 uker gamle datter sover godt om nettene eneste problem er at hun holder oss våkne til 2-3 om natta og sover til 10-11 på formiddagen...
hvordan sover ditt barn? Noen råd til hvordan jeg kan snu rytmen? Med to storesøsken er det en fordel å stå tidligere opp :)
 
Mi blir også 8 uker i morgen og har siste 2 ukene sovet ca 23/00-jeg vekker henne mellom 8-10. Hun kunne sikkert sover mye lenger, men da har jeg sånn melkespreng at hun MÅ opp [emoji12]
Mulig jenta di er overtrøtt? Tegn til at hun blir trøtt tidligere på kvelden? Prøvd å legge henne for natta da?
 
8 uker på tirsdag [emoji4] Dette er ca tider- Her sovner han for kvelden 23:00, spiser i søvne 03:00 og 06:00, så står vi opp mellom 08:00 og 10:00.

Forsøkt å roe ned på mørkt soverom med litt mat og kos på det tidspunktet du vil legge henne? Eventuelt vekke henne på formiddagen for å justere?
 
Har det litt sånn vi også. Prøver litt nå på å legge meg med henne før kveldsuroen slår inn. Hun trenger mørke og ro om kvelden merker jeg :)
 
8 uker på tirsdag [emoji4] Dette er ca tider- Her sovner han for kvelden 23:00, spiser i søvne 03:00 og 06:00, så står vi opp mellom 08:00 og 10:00.

Forsøkt å roe ned på mørkt soverom med litt mat og kos på det tidspunktet du vil legge henne? Eventuelt vekke henne på formiddagen for å justere?
Akkurat samme her :happy: Men fra kl. 6 til halv 8 når vi står opp sover hun litt mer urolig. Hvis det har vært en travel dag kan hun godt legge seg kl. 22 også, men da er det opp klokka 2 og 5 for mat
Her skrur vi ned alle lys om kvelden. Og hvis hun virker full av energi får hun ligge i babygym, så tørr bleie, mat, og legges i sengen når hun sovner på puppen.
Når jeg steller om natten er det kun et lite svakt lys på stellebordet og samme når hun får mat. Gjør det skikkelig kjedelig for henne..
På dagtid sover hun i vogn på tur eller på sofaen. Legger henne på soverommet om hun har vært mye oppe om natten
 
Her sovner hun for natten 00.00 våkner 05.00 for mat og da sover hun gjerne til 09.00 om jeg lar henne men står opp 07.00 når storesøster skal på skolen. 6 uker :)
 
Mi er 9 uker. Legger oss 21.30 ca. Ammer før vi legger henne i sengen og da sovner hun mellom 22 og 23. Sover til 4-5, får mat og bleie og sover igjen til 7-9. Før sov hun bare 3 timer etter første oppvåkning, men nå kan hun sove i 2 lenger perioder. Vi har fulgt den samme rutinen hele tiden og hun finner alltid roen på soverommet, selv om hun kan være veldig urolig før vi legger oss. Vi er kun på soverommet på natt/kveld og har det mørkt der og lyst i de andre rommene på dagtid
 
Husk på at de er for små til å ha noe søvnmønster/rutiner enda... det blir utviklet etterhvert, så det kommer :D
 
Back
Topp