Søvn

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvordan er det med søvnen om dagen?

Jeg har ikke hatt noen problemer, frem til nå.. Jeg sovner stort sett alltid ganske fort men våkner igjen veldig ofte. Jeg kan powernape på dagen og etter 07:00 om morgenen sover jeg kjempegodt, det er bare mellom midnatt og 07:00 jeg sliter. Én ting er at jeg må på do hundre ganger hver natt men vanligvis har jeg sovnet igjen med én gang. Nå har jeg ligget våken siden 03:00, var også våken 01:30 og har vært på do sikkert 4 ganger. Jeg sovner jo sikkert så fort natta er over men det er jo så kjedelig å ligge våken sånn.

Jeg har lenge slete med dårlig søvn. Våkner flere ganger om natten. De tre andre svangerskapene hadde jeg ikke noen problemer. Sover best på dagtid. Lurer på om det er sengen. For sover godt på sofaen. Så noen ganger legger jeg meg på sofaen pg da sover jeg hele natten

Det varierer fra natt til natt. Hadde tre netter der jeg hang over doen pga halsbrann, mens natten som var så sov jeg ca hele natten. Nå er det våkentid igjen :(

Sover elendig! Og med ei på 2 som våkner i 6 tiden er søvnkontoen min rimelig skrapet[emoji58] tror kroppen min øver på barseltiden med minimalt med søvn

Sover helt greit, men er gjerne våken litt lenger enn vanlig når jeg våkner for å gå på do :)

Sover lettere, og må jeg på do (selvfølgelig minst en gang) så er jeg gjerne våken noen timer etterpå. Tar det igjen ved å ta formiddagslur om det passer, for prøver være i balanse søvnmessig til baby kommer.. Ikke lett.. man sover visst lettere mot slutten fordi kroppen forbereder seg på nattevåk med baby :)

Sover veldig dårlig og lett. Våkner av hver minste ting, må snu meg hundre ganger og opp å tisse minst en gang hver natt. Sliter også med at jeg blir liggende våken en god stund når jeg først våkner, så ligger og ser på serier til jeg sovner igjen. Har heldigvis mulighet til å sove litt på dagen - det hjelper, men er generelt sliten.

Jeg er misunnelig på dere som bare er på do én gang hver natt, det er jeg som ikke-gravid :hilarious: Nå snakker vi 3-4. Nå sover jeg riktignok lenge (til 9-11) men det er stort sett 2-3 mellom midnatt og 6-7..

Jeg sover dårlig.. tar lang tid fra jeg legger meg til jeg sovner. Sover ca fra 02.00-06/07.00 med 3-6 doturer innimellom. Sovner heldigvis fort etter å ha vært på do. Også ligger jeg gjerne våken i senga mellom 07.00-09.00, også kanskje jeg sovner igjen. Og da sover jeg som en stein til jeg våkner :) I går kveld hentet jeg fram vinterdyna, og OH MY LORD så godt jeg sov! Jeg skvatt nesten da jeg våknet kl 09.15, og hadde sovet i åtte timer! Tror ikke (hehe...) at jeg var på do èn eneste gang..!

Sover egentlig greit når jeg først sovner. Men tar så utrolig lang tid å sovne.

Sover dårlig og veldig lett. Må opp på do hvertfall en gang om natta, og det verker i bein, hofter og bekken og må snu meg ofte. Skal prøve å bli flinkere til å ta en powernap på dagtid, men får så dårlig samvittighet av det :/

I natt sovnet jeg ikke før klokka var nærmere halv 4-4 selv om jeg var trøtt. Føltes ut som universet jobbet mot meg der jeg sleit med vonde liggestillinger, tusen turer på do, halsbrann MED sure oppstøt, ei frøken på 2,5 som våknet med såpass jevnt tempo et par timer i natt (mellom klokka 1 og 3) at jeg aldri rakk å sovne i mellom.. Og når hun endelig var stille en liten periode så begynte mannen å snorke. Han som hadde vært musestille hele tiden fram til da. Når han ble stille igjen så våknet hun. Sov et par timer før jeg måtte opp å stelle frøkna til barnehagen, og sov noen timer på formiddagen nå etter de dro. Føler dagen går bort når klokka er nærmere 12 før jeg er våken igjen og klar for dagen.

Sover dårlig og veldig lett. Må opp på do hvertfall en gang om natta, og det verker i bein, hofter og bekken og må snu meg ofte. Skal prøve å bli flinkere til å ta en powernap på dagtid, men får så dårlig samvittighet av det :/

Hvorfor får du dårlig samvittighet? Det er helt lov som gravid, altså! :)

Sover dårlig.. vondt i bekkenet,må snu meg ofte og det er veldig tungt :/
Oppe og tisser minst 3 ganger.. blir å powernappe litt på dagtid..

Lurer på om det rett og slett er forberedelser på det som skal komme. Med våkenetter og sånn. Jeg føler meg liksom ikke opplagt lenger, går bare rundt i svime.

Jeg sover som en Stein! [emoji851]
Er oppe 3-4 ganger i løpet av natta på do, men sovner igjen med en gang! Føler meg skikkelig heldig. Har slitt med søvn innimellom før så vet hvordan det er.

Har blitt mange netter med dårlig søvn de siste to-tre ukene. Plages litt med halsbrann og noen ganger får jeg bare ikke sove...
Heldigvis bare en drøy uke til perm nå, da får jeg hvertfall mulighet til å hvile litt på dagtid.

Jeg sover 2-3 timer av gangen, er oppe og tisser, bytter stilling og sovner igjen. Sliter en del med sure oppstøt, men det er tålelig. Sover fint 8-9 timer på den måten. Det går greit.

Back
Topp