Søvn

JuneMama

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei fine damer.

I dag er jeg akkurat 5 uker (5+0), og alt går foreløpig etter planen.
Mitt hovedproblem er at jeg ikke sover natten igjennom i det hele tatt og har ikke gjort det på to uker.
Jeg sover kanskje to timer i løpet av en natt og jeg er helt utmattet.

Noen som har gode tips til å sove godt?
Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre om jeg ikke får noe søvn snart. :-(

Ellers er jeg kvalm, sulten, ømme bryster og jeg brekker meg for ekle ting og lukter. Hoster jeg, så brekker jeg meg (Hurra!!!)

Vanskelig å si hva som hjelper, men jeg sliter med å falle i dypsøvn og våkner somregel etter 2-3 timer "uthvilt". Eneste som hjelper meg er hvis jeg sover med ullsokker. Da klarer jeg å sove noen timer lenger. Høres helt bak mål ut, men alle Kjerringråd testes for å slippe å spør lege etter sovemedisin.

Hei :) jeg sleit veldig de første ukene men nå så ser det ut som det har snud helt. Jeg er ekstremt trøtt hele tiden så jeg har nå sluttet å sove på dagen å prøver å holde meg våken til kvelden. Det eneste negative da er at jeg sovner kl 9 og våkner lys våken 05:30 også i helgen ;) Er ikke noe godt å ikke få sovet sikkelig ut så håper det snur snart for deg også :)

Hei :) jeg sleit veldig de første ukene men nå så ser det ut som det har snud helt. Jeg er ekstremt trøtt hele tiden så jeg har nå sluttet å sove på dagen å prøver å holde meg våken til kvelden. Det eneste negative da er at jeg sovner kl 9 og våkner lys våken 05:30 også i helgen ;) Er ikke noe godt å ikke få sovet sikkelig ut så håper det snur snart for deg også :)

Jeg er så trøtt at jeg må jobbe for å ikke hylgråte på jobben i dag.
Sist jeg var gravid så var jeg jo utslitt hele tiden og kunne sove i 12 timer i strekk.(mistet i uke 7)

Har fått legetime om en uke, men er vel ikke så mye de kan gjøre. Bare kjenner jeg begynner å bli smådesperat her. :-(

Håper det snur for meg også snart.
Hvor langt er du på vei?

Vanskelig å si hva som hjelper, men jeg sliter med å falle i dypsøvn og våkner somregel etter 2-3 timer "uthvilt". Eneste som hjelper meg er hvis jeg sover med ullsokker. Da klarer jeg å sove noen timer lenger. Høres helt bak mål ut, men alle Kjerringråd testes for å slippe å spør lege etter sovemedisin.

Jeg skal søren meg ta på meg ullsokker i natt. Jeg prøver alt i håp om at det hjelper. :-) Håper jo å unngå å måtte ta noe som helst medisiner mot dette.

Vet ikke om det i det hele tatt er slik du føler det, men jeg sover helt sinnsykt dårlig for tiden etter at jeg fant ut at jeg er gravid.. Mistet forrige gang, og er rett og slett dritnervøs Jeg håper på bedre søvn etter hcg-måling og tul. Kanskje du føler på noe av det samme ettersom du også opplevde dette?

Vet ikke om det i det hele tatt er slik du føler det, men jeg sover helt sinnsykt dårlig for tiden etter at jeg fant ut at jeg er gravid.. Mistet forrige gang, og er rett og slett dritnervøs Jeg håper på bedre søvn etter hcg-måling og tul. Kanskje du føler på noe av det samme ettersom du også opplevde dette?

Skal nok ikke se bort ifra at dette ligger i bakhodet. Er jo veldig redd for å miste, men samtidig så kjenner jeg at jeg har en helt annen ro i meg denne gangen. (Som er litt rart)
Kanskje jeg ikke helt tør å ta innover meg at jeg faktisk er gravid.

Jeg har ikke fått time hos lege før om en hel uke, så det er mulig jeg går på legevakten før den tid.
Er redd jeg kommer til å gå på en kjempesmell om ikke :-(

Jeg er så trøtt at jeg må jobbe for å ikke hylgråte på jobben i dag.
Sist jeg var gravid så var jeg jo utslitt hele tiden og kunne sove i 12 timer i strekk.(mistet i uke 7)

Har fått legetime om en uke, men er vel ikke så mye de kan gjøre. Bare kjenner jeg begynner å bli smådesperat her. :-(

Håper det snur for meg også snart.
Hvor langt er du på vei?
Uff det er slitsomt å ha det slik. Jeg begynte å gråte på jobb forje uke. Ingen skjønner noe ;) jeg er 5.3 i dag. Jeg mistet selv i januar og i mars. Jeg var mye trøtt da også. Men nå føles det liksom på en helt annen måte. Er litt godt å kjenne at man har symptomer også men det får da være måte på :p

Hei! Hvordan går det med dere nå mtp. søvn? Har havnet der dere forhåpentligvis VAR nå, med lite søvn. Stuptrøtt om dagene, men får ikke sovet noe mer enn få timer om gangen. Blir det bedre etter hvert?

Last edited:
Har visst havna her eg også?! Lys våken kl 3..og sjølvsagt bekymra for at dette er eit dårleg teikn..trudde det var stuptrøtt ein vart av å vere gravid (som jo eg var på dagen i går)..blir sjølvsagt kjempe bekymra for om det går bra med frøet i magen når det blir sånn..og så hjalp det nok ikkje på med ein svak g-test på kvelden... argh :-( Vil så gjerne at dette skal gå bra! (11 pp, 37 år..så klokka tikker jo).

Har visst havna her eg også?! Lys våken kl 3..og sjølvsagt bekymra for at dette er eit dårleg teikn..trudde det var stuptrøtt ein vart av å vere gravid (som jo eg var på dagen i går)..blir sjølvsagt kjempe bekymra for om det går bra med frøet i magen når det blir sånn..og så hjalp det nok ikkje på med ein svak g-test på kvelden... argh :-( Vil så gjerne at dette skal gå bra! (11 pp, 37 år..så klokka tikker jo).

Jeg også våknet kl.3 i natt, og sovet dårlig det lille jeg sov. Våknet mange ganger, måtte opp og tisse flere ganger osv. Utrolig slitsomt og irriterende... Og trøtt på dagtid, ettermiddag og kveld. Nå er jeg sykemeldt for tiden grunnet betennelser i kroppen og kan derfor sove som det passer meg, men sover som sagt lite i ett strekk. Er ikke snakk om sove ut hvertfall.

Hvor langt er du på vei? Er vel best å ta en GT på morgenurin? Jeg testet superpositivt på lørdag, da var jeg 12 DPO, så er absolutt ikke langt på vei. Hadde en SA i juli, så med det litt i bakhodet er jeg nok "nøktern" og sikkert litt bekymret. Mulig det er årsaken til dårlig søvn på natta. Er 35 selv og har ingen barn fra før.

Håper du får en sterkere GT i dag, at du får deg litt mer søvn. Ha en fin dag og lykke til videre med lille spiren! :)

Jeg også våknet kl.3 i natt, og sovet dårlig det lille jeg sov. Våknet mange ganger, måtte opp og tisse flere ganger osv. Utrolig slitsomt og irriterende... Og trøtt på dagtid, ettermiddag og kveld. Nå er jeg sykemeldt for tiden grunnet betennelser i kroppen og kan derfor sove som det passer meg, men sover som sagt lite i ett strekk. Er ikke snakk om sove ut hvertfall.

Hvor langt er du på vei? Er vel best å ta en GT på morgenurin? Jeg testet superpositivt på lørdag, da var jeg 12 DPO, så er absolutt ikke langt på vei. Hadde en SA i juli, så med det litt i bakhodet er jeg nok "nøktern" og sikkert litt bekymret. Mulig det er årsaken til dårlig søvn på natta. Er 35 selv og har ingen barn fra før.

Håper du får en sterkere GT i dag, at du får deg litt mer søvn. Ha en fin dag og lykke til videre med lille spiren! :)

Takk for svar! Og takk for lykkeønskninger :-) Tenkte at etter ikm kunne eg ta test kor tid som helst og forventa sterk test sidan eg har såpass mange symptom på at eg er gravid..skulle tru eg var full av hormona då liksom (kanskje heilt feil tankegang hehe) Eg er 4+2 i dag.. :-) Så det er jo tidleg.. Tester igjen på onsdag morgon tenker eg! Tullete det også men *håplaus*

Takk for svar! Og takk for lykkeønskninger :) Tenkte at etter ikm kunne eg ta test kor tid som helst og forventa sterk test sidan eg har såpass mange symptom på at eg er gravid..skulle tru eg var full av hormona då liksom (kanskje heilt feil tankegang hehe) Eg er 4+2 i dag.. :) Så det er jo tidleg.. Tester igjen på onsdag morgon tenker eg! Tullete det også men *håplaus*

Noen produserer HCG lite/sent, så derfor er det en fordel å teste med morgenurin. Er nok mest sannsynligvis derfor testen så svak ut, da urinen blir utvannet ila. dagen, særlig hvis du har drukket en del før testing. Du er nok helt sikkert gravid, så du trenger ikke å tenke på det i alle fall. ;)

Noen produserer HCG lite/sent, så derfor er det en fordel å teste med morgenurin. Er nok mest sannsynligvis derfor testen så svak ut, da urinen blir utvannet ila. dagen, særlig hvis du har drukket en del før testing. Du er nok helt sikkert gravid, så du trenger ikke å tenke på det i alle fall. ;)

Håpar det! ;-) Og at vi blir ein god gjeng med damer som går til termin no, med baby i magen! :-D

Kan godt være at kroppen din forbereder seg på våkennetter og. ;) Jeg er stuptrøtt på ettermiddagen, og lys våken hver morgen uansett hvordan jeg har sovet. Sov 4 timer her en natt, da jeg la meg for sent og datteren min sto opp for tidlig, og følte meg helt uthvilt i noen timer før jeg plutselig var helt ødelagt igjen. Var slik forrige svangerskap og. :)

Jeg sliter også med søvnen:( våkner mange ganger hver natt og må på do. Veldig irriterende og slitsomt Veldig trøtt og sliten hver dag Håper det snart blir bedre for oss

Eg er så ufattelig trøtt heile tida. Sovner på sofaen i 21tida, og går inn i senga etter en stund og sover videre til klokka ringer om morgenen. Zombietilstander heile dagen:sleep011

Back
Topp