Søvn...

På de mest aktive dagene før barnet trengte jeg kanskje 6 til 8 timer. Men på ikke aktive dager trengte jeg rundt 4-5 timer.

Viss jeg for fire timer sammenhengende og to timer senere er jeg i topp form:) men kjenner at når jeg har mye aktiviteter på en dag og L så trenger jeg fort 8-9 timer søvn for å komme meg:)

Vanligvis er seks sammenhengende timer søvn optimalt for meg, men nå når jeg er gravid sover jeg dårlig. Våkner av den minste lyd og sliter med å sovne igjen, så jeg merker at søvnkvaliteten er laber for tiden.

Får som regel 5/6 timer (ikke sammenhengende) i natt sov jeg 8/9 fordi mannen sto opp. Føler meg som et nytt menneske :)

Trenger 7.5-8 timer. Med en liten en på 1 mnd så blir det langt unna det. Heldig om jeg får 5.

Får altfor lite, våkner hver tredje time og bruker over en time på å sovne igjen. Jeg trenger nok nærmere 10 og får 4-5 til sammen med oppvåkninger i mellom.

Nei, lille på 6måneder våkner ca hver 4time og skal ha pupp, ser virkelig frem til å få minst 6timer i strekk igjen :P

Inatt fikk jeg 9,5 timer!! :o
Det er aaaltfor mye for meg..er jo trøttere nå enn om jeg sover 6-7 timer :p

Får mer enn nok søvn. Sover sånn ca 10-11 timer hver natt :p
Har alltid kunnet sove lenge, men merker at jeg trenger det nå som jeg er gravid. Må sove så godt jeg kan nå, siden det sikkert blir dårlig med søvn etter oktober :P

Med en del smerter i kroppen, blir søvnen uregelmessig. Guttungen har begynt å våkne tidlig igjen, og kjenner jeg gruer meg til det er lyst døgnet rundt, og sol inn på soverommet fra kl 01.00 om morgenen. Selv med lystette gardiner (som ikke er så lystett som reklamen sier) så skinner det inn masse lys. Har egentlig ikke så lyst å bruke tusenvis av kroner på å få spesialsydd rullegardiner, men vurderer å få det gjort. Har så teite vinduer så alt av rullegardiner o.l må spesialsyes.

Jeg trenger MYE og er ikke i nærheten av å få nok. Legging tar tid, gjerne til 21, så logger jeg ofte på jobben ett par timer, og så er det opp med minste ca 5:(

Nei, aldri. Trenger 10-11 timer. Så tar det igjen i helgene, da står han opp med frøkna :)

Jeg trenger 8 timer, sover vanligvis mellom 7 og 8 timer. Jeg merker det veldig godt om jeg har hatt noen 7-timers netter på rad! Da er lunta kort og dagene tunge.

Trenger 7-8t, men med snart 4 små er det bare å glemme :p Er nå gravid og da sliter jeg ekstremt med søvn, dårlig miks når man har barn som våkner mye.. Så min supersnille mann står opp med barna hver gang han kan så jeg får sove lenge :D

6-8 passer best her. Men liker å være sent oppe, så hender det blir litt mindre i ukedagene. Også hender det at jeg får sove litt lenger en dag i helgen, og da kan jeg plutselig sove 10 ;-)

Deler som regel seg med 2åringen som snorker og har kronisk tette luftveier, så blir sjeldent sammenhengende :p

Back
Topp