Søvn

Poohbear

Forelsket i forumet
Hvor mye sover deres små?
Lille er 9 dager og sover nesten hele tiden. I går var han våken ca en time totalt, uten om mat. I natt sov han fra 23-05, da fikk jeg vekket ham, så han spiste litt, så våknet han ca 09 og spiste på begge sider. Etter det har han bare spist 1 gang, og nå vil han liksom ikke våkne ordentlig og suger bare litt før han sovner igjen. :-/ Må vekke ham til mat....
Blir litt bekymret egentlig :-/

Høres ut som han kanskje er litt slapp ja. Har du prøvd å kle av han når du skal gi han mat så han blir litt kald? Gni han i håndflaten og under føttene imens han spiser? Det kan hjelpe for å holde han våken lenge nok til at han får spist skikkelig.

Høres ut som han kanskje er litt slapp ja. Har du prøvd å kle av han når du skal gi han mat så han blir litt kald? Gni han i håndflaten og under føttene imens han spiser? Det kan hjelpe for å holde han våken lenge nok til at han får spist skikkelig.
Har prøvd å skifte på ham, og gni ham både på hender og føtter, men han spiste ikke skikkelig nå likevel.
Han spiste godt forrige måltid for ca 3,5 timer siden, men nå bare sovner han. Var på sykehuset og sjekket gulsotten på fredag, da lå han 100 under. Men han var mer våken da enn han er nå... :-/

Innledningsvis tenkte jeg å svare "min er en måned og sover for det mest enda, det er normalt", men å ser jeg at ungen ikke spiser, og DET gjør min, og når du da i tillegg er bekymra, så kontakter du helsevesenet. Kan du høre der du var og sjekket gulsot på fredag, eller så blir det legevakta tenker jeg, for om en så liten knott ikke spiser så skal du ikke vente til fastlegen åpner i morgen synes jeg

Innledningsvis tenkte jeg å svare "min er en måned og sover for det mest enda, det er normalt", men å ser jeg at ungen ikke spiser, og DET gjør min, og når du da i tillegg er bekymra, så kontakter du helsevesenet. Kan du høre der du var og sjekket gulsot på fredag, eller så blir det legevakta tenker jeg, for om en så liten knott ikke spiser så skal du ikke vente til fastlegen åpner i morgen synes jeg
Jeg var en liten tur ute av huset (15 min) og når jeg kom inn var han kjempe våken og ville ha mat, nå ligger han og spiser som bare det :-D
Tenkte jeg skulle ringe barsel avdelingen om han ikke våknet i løpet av kort tid, men nå ser jeg det bare an litt.
Har time på helsestasjon i morgen :-)
Tusen takk for svar :-)

Min er forøvrig 8 dager og sover også veldig mye. Sovner ved pupp nr 1 og må bruke kjempelang tid på å vekke for å få pupp nr. 2. Så det kan være normalt det du beskriver. Men samtidig så kan man jo ikke si hva som er normalt for andres babyer.. De er jo så forskjellig. Og hvis du er bekymret så ta kontakt heller en gang for mye eller for lite. Men fint at babyen var mer våken i dag:) Følg bare med videre. Du kjenner din baby best.

Lille var slik på sykehuse, hadde ikke fått melka skikkli i gang. Men vi reiste hjem dag 3, ga henne tilegg og ammet, da var hun lysvåken alt fra 1-3timer :) Får håpe det holder seg bra for dere, ellers ville jeg ringt barsel eller fastlege. Så kan du jo høre med hs hva du kan gjør viss det skjer igjen

Lille var slik på sykehuse, hadde ikke fått melka skikkli i gang. Men vi reiste hjem dag 3, ga henne tilegg og ammet, da var hun lysvåken alt fra 1-3timer :) Får håpe det holder seg bra for dere, ellers ville jeg ringt barsel eller fastlege. Så kan du jo høre med hs hva du kan gjør viss det skjer igjen

Min er forøvrig 8 dager og sover også veldig mye. Sovner ved pupp nr 1 og må bruke kjempelang tid på å vekke for å få pupp nr. 2. Så det kan være normalt det du beskriver. Men samtidig så kan man jo ikke si hva som er normalt for andres babyer.. De er jo så forskjellig. Og hvis du er bekymret så ta kontakt heller en gang for mye eller for lite. Men fint at babyen var mer våken i dag:) Følg bare med videre. Du kjenner din baby best.
Nå har han vært våken I godt over 2 timer og spist godt :-) Så han hadde kanskje bare en sove dag eller noe. :-)

Hvor mye sover deres små?
Lille er 9 dager og sover nesten hele tiden. I går var han våken ca en time totalt, uten om mat. I natt sov han fra 23-05, da fikk jeg vekket ham, så han spiste litt, så våknet han ca 09 og spiste på begge sider. Etter det har han bare spist 1 gang, og nå vil han liksom ikke våkne ordentlig og suger bare litt før han sovner igjen. :-/ Må vekke ham til mat....
Blir litt bekymret egentlig :-/

Sleit med det samme med at han ikke våknet eller bare sovnet under amming. Begynnte å ta ham vekk fra konfortsoonen med nye ammestillinger for vær gang. Ender opp med at han er mer våken.

Min har begynnt å være mer våken ca 6 timer til sammen (ikke sammenhengende) men før sov han hele tiden. Min er nå tre uker og 1 dag

Min blir 4 uker til onsdagen og sover mellom hvert måltid enda. Han kan kanskje være våken i en halv time i løpet av hele dagen og sovner med flaska i munnen. Sånn var nr 1 også. Så jeg hadde blitt mer bekymret hvis han var våken hele tiden. Nr 1 hadde tider hvor hu var våken først når hu var over 1 mnd gammel. Barn er veldig forskjellige. Med nr 1 så sa de til meg at barn som er født før termin sover mer enn de som er født etter. Aner ikke om det stemmer siden nr 1 ble 38+0 og nr 2 37+6.

Min er 18 dager og sover ikke så mye som jeg trodde nyfødte gjorde! Hun sover vell 4-5 timer (i 2 omganger) på dagtid og natta sover hun men våkner ca hver 3-4 time for å få mat.

Min er 18 dager og sover ikke så mye som jeg trodde nyfødte gjorde! Hun sover vell 4-5 timer (i 2 omganger) på dagtid og natta sover hun men våkner ca hver 3-4 time for å få mat.
Mitt første barn sov også lite iløpet av dagen. Kun flere dupper på 20-30min.
Det var en del som plagte lille. Låsninger i rygg og nakke + hun fikk litt lite melk av meg. Når dette ble fikset opp i så sov hun bedre :) men nå virker det som din baby sover mer enn det min gjorde.

Mitt første barn sov også lite iløpet av dagen. Kun flere dupper på 20-30min.
Det var en del som plagte lille. Låsninger i rygg og nakke + hun fikk litt lite melk av meg. Når dette ble fikset opp i så sov hun bedre :) men nå virker det som din baby sover mer enn det min gjorde.
Jeg har lite melk, så ammer ganske mye. Det er nok forklaringen (?)

Jeg har lite melk, så ammer ganske mye. Det er nok forklaringen (?)
Ville nok holdt en knapp på det. Er jo positivt at du får ammet mye når du har lite melk. Vi er jo i samme lite-melk-situasjon og jeg må vekke lille for å få i hun nok måltider. Jeg har og begynt å pumpe 40-50ml når hun sover slik at jeg kan spe på hvert måltid med 15-20ml. Litt stress, så håper på oppgang på veiingen i dag :P

Ville nok holdt en knapp på det. Er jo positivt at du får ammet mye når du har lite melk. Vi er jo i samme lite-melk-situasjon og jeg må vekke lille for å få i hun nok måltider. Jeg har og begynt å pumpe 40-50ml når hun sover slik at jeg kan spe på hvert måltid med 15-20ml. Litt stress, så håper på oppgang på veiingen i dag :P
Ja, det stemmer! Håper vi får økt snart!

Får du ut så mye?! Det er kjempebra! Jeg får 50/60 ml kun fra det ene brystet når jeg har spreng. Tydelig at den andre har mye mindre melk (20/30 ml). Må få høre hvordan det går! Har også tenkt å veie idag om været blir litt bedre :p storm ute!

Vi var på helsestasjon nå og han har tatt igjen fødsel vekten sin og litt til :-D

Bra du fant ut av der. Min baby på 17 dager sover ikke mer enn max 2 timer sammenhengende, så blir nesten litt misunnelig når jeg leser om babyer som sover mer enn det :D

Nå må jeg endre på min. Han blir 4 uker om 2 dager og nå har ham liggi under babygymmen i snart 2 timer. Han driver å utforsker kroppen sin ser det ut som. Må fange han innimellom for han greier å komme seg av den. Han beveger armer, bein, hofter, altså hele kroppen. Dette gjorde ikke nr 1 så er helt rart å se på.

Back
Topp