Søvn

L2015

Første møte med forumet
Min sønn er 7 mnd og jeg sliter med å få han til å sovne for natta.
Problemstilling :
Vi står opp rundt kl 09:00 leker ser på TV, spiser og så sover han ca 10:30 sover da i en time, oftes en og en halv. Så er han våken til sånn ca 2 så sover han ofte da i ca 2 timer. Legger han for natta rundt kl 19:00. Sover som regel med en gang. MEN!!! Etter ca 1 time våkner han igjen. Å da er det umulig å få han til å sovne igjen. Våken til 23-24 på natta før han sovner... Har prøvd nå i en uke med å legge han kl 19, vil så gjerne lære han å sovne av seg selv men får det ikke til.

Noe som har noe tips...?

Vi også hadde en lignende "runde" i den alderen der med storesøster... Hun kunne våkne mellom 12 og 2 på natta og var da lys våken... Satt i senga å lekte... Jeg prøvde stort sett alt, men løsningen ble å ikke ta henne opp av sengen, satt meg heller ved siden av sengen hennes og sa rolig at nå er det natta... Tok tid i begynnelsen men etterhvert ga det seg igjen... Det skal sies at jeg brukte samme metoden når hu hadde problem med å sovne ved legging når hu var mindre...

Kan være at han legger seg for sent, for tidlig, at duppen skulle vært litt tidligere.
Når det kommer til legging om kvelden kan 10-15 minutter før eller senere gjør store forskjeller.
Siden han våkner igjen så fort er det nesten å anta at kroppen tar det som en dupp og ikke å legge seg for natta.

Jeg ville prøvd å legge han en time senere. Han tar nok i sine øyne en dupp kl 19.

Back
Topp