Søvn

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Hvordan er det med deres små og søvn på natta nå? Her sov han godt når han var mindre, men har begynt å våkne mer og mer på nettene. Han kan legge seg halv åtte-åtte og våkne allerede klokken elve-tolv og etter det kan det på det verste være hver time resten av natta. Forstår ikke helt hvorfor han våkner så ofte (han er ikke riktig våken da, men gråter). Gir flaske, og har innimellom pga mangel på søvn bare gitt han flaska hvis han våkner. Han spiser ikke mye da siden han ikke rekker å bli ordentlig sulten. Har prøvd med vann også, som kan virke innimellom og noen ganger er han ikke interessert. Noen råd? Hvordan er det hos dere?
 
Vi opplever det samme. Vi hadde nesten fem gode måneder, men nå er han omtrent umulig å legge. Vi må sloss med ham for å få ham til å roe ned og sovne, og da rekker klokken ofte å bli elleve-tolv først. Og så våkner han gjerne klokken to eller fem igjen. Og så har han begynt med å våkne åtte, så det er virkelig slitsomt... :p
 
Her sovner han mellom 20-22, våkner 12-01, 04-05 og 07 for amming før han står opp kl 9-10 om morningen. Vært sånn lenge så nå er jeg rimelig sliten ja. Blitt 6 mnd nå.
 
Her sovner han rundt 19.30, og våkner jevnlig gjennom hele kvelden og natta. Minimum hver andre time. Jeg slenger ut puppen hver gang, og noen ganger vil han ha, andre ganger ikke. Jeg venter og ser om nattesøvnen blir påvirket av at han begynner med mat nå (han er seks måneder), og så får vi prøve å skape noen gode rutiner på natten dersom det ikke går seg til av seg selv. Foreløpig er jeg bare glad for at han sovner fint på kvelden og at jeg får litt alenetid. Det er sååå godt! :)
 
Her sovner han mellom 20-22, våkner 12-01, 04-05 og 07 for amming før han står opp kl 9-10 om morningen. Vært sånn lenge så nå er jeg rimelig sliten ja. Blitt 6 mnd nå.

Syns det hørtes helt himmel ut jeg! Her er det 2-3 måltider mellom 00-06 og mellom 6-7 er det morgen!
 
Er så heldig å har en liten har som sover natten gjennom nå! Fra kl 21 til kl 07.30-08. Hender at jeg må gi han smokken 1-2 ganger i løpet av natten.
 
Her sovner han rundt 19.30, og våkner jevnlig gjennom hele kvelden og natta. Minimum hver andre time. Jeg slenger ut puppen hver gang, og noen ganger vil han ha, andre ganger ikke. Jeg venter og ser om nattesøvnen blir påvirket av at han begynner med mat nå (han er seks måneder), og så får vi prøve å skape noen gode rutiner på natten dersom det ikke går seg til av seg selv. Foreløpig er jeg bare glad for at han sovner fint på kvelden og at jeg får litt alenetid. Det er sååå godt! :)

Vi har samme greie her. Hun sovner 1830-1900, men våkner hver time/hver annen time til vi kommer og legger oss i ti-tiden. Så gjerne kl tolv, kl to og kl fem - da småammer/småsover (samsover) vi fram til 06, da er det opp. Ganske sikker på at grunnen er at hun assosierer puppen med søvn og ikke klarer å sovne igjen av seg selv og gå over i neste søvnsyklus. Lite hell med å lære henne å sovne selv sålangt, om noen har tips, kom med dem!
 
Frøkna her legger seg ca 21.30, sover til ca kl 6, spiser og sover igjen til rundt kl 9.
 
Søvn er ett fremmedord akkurat nå :( I starten med fast føde sov hun så godt, til tider sov hun natta rundt. Så fikk hun mer og mer plager med refluksen, den blir av og til verre når babyer får mat som er litt tyngre å fordøye. Og dermed var det slutt på nattesovinga, våkner etter en time og er våken en time, sover så kanskje en time til før hun er våken to timer og så videre. Hjelper litt å la henne ligge sammen med meg slik at hun kan drikke melk hver gang hun blir plaget med oppstøt, men da blir det ikke noe søvn på meg, så er ingen gunstig løsning i lengden. Nå har vi heldigvis fått medisiner til henne, så får vi se om det hjelper, og at hun får litt bedre og mer sammenhengende søvn, sliten både baby og voksne nå!
Hun sovner ca kl 20 og vi står opp ca kl 08, men det er mange våkne timer innimellom der :confused:
 
Gir dere grøt før leggetid? :)
Vi er utrolig heldige, mini her sover 19.30-06 før et måltid kl 06 også sover hun til 9.30..
 
Her sover frøkna fra kl. 20- ca. 24., (et par ganger på den tida må vi gi henne sutten, så sovner hun igjen) Fra i 24 tiden er hun stortsett lysvåken et par timer, så såver hun fra 2-5/6, da får hun flaske og såver til 8. Da er det morgen.
Så stortsett bare søvn fra 2-8 her, med en mating. Gleder meg til å sove en hel natt en gang i fremtiden! :D
 
Søvn på natta hjemme er elendig! Minimum våken annenhver time.. Sovner ikke av seg selv heller. Må ammes i søvn..

Er på Kanariøyene nå og hun sover utrolig godt på natta. I natt sov hun til halv 6, spiste og sov igjen til 9. Utrolig deilig! Legger seg sent da og sover kun korte dupper ila dagen.

Spent på hvordan det blir når vi kommer hjem
 
Søvn på natta hjemme er elendig! Minimum våken annenhver time.. Sovner ikke av seg selv heller. Må ammes i søvn..

Er på Kanariøyene nå og hun sover utrolig godt på natta. I natt sov hun til halv 6, spiste og sov igjen til 9. Utrolig deilig! Legger seg sent da og sover kun korte dupper ila dagen.

Spent på hvordan det blir når vi kommer hjem

Har du noen spesielle tips og triks til sydenreiser med barn? Vi reiser til Kanariøyene om en måneds tid, og da er jenta mi ca like gammel som di er nå :)
 
Jeg vil anbefale nattpose med strikk :) Etter jeg kjøpte det har han sluttet å våkne 100 ganger hver natt. Pluss at vi har ham på eget rom :)
 
Søvn er ett fremmedord akkurat nå :( I starten med fast føde sov hun så godt, til tider sov hun natta rundt. Så fikk hun mer og mer plager med refluksen, den blir av og til verre når babyer får mat som er litt tyngre å fordøye. Og dermed var det slutt på nattesovinga, våkner etter en time og er våken en time, sover så kanskje en time til før hun er våken to timer og så videre. Hjelper litt å la henne ligge sammen med meg slik at hun kan drikke melk hver gang hun blir plaget med oppstøt, men da blir det ikke noe søvn på meg, så er ingen gunstig løsning i lengden. Nå har vi heldigvis fått medisiner til henne, så får vi se om det hjelper, og at hun får litt bedre og mer sammenhengende søvn, sliten både baby og voksne nå!
Hun sovner ca kl 20 og vi står opp ca kl 08, men det er mange våkne timer innimellom der :confused:
Jeg vil anbefale nattpose med strikk :) Etter jeg kjøpte det har han sluttet å våkne 100 ganger hver natt. Pluss at vi har ham på eget rom :)

Hva er en nattpose med strikk? Vår har sovet på eget rom lenge og det merkes på søvnen. Hun sovner med en gang hun har lagt seg☺
 
Hva er en nattpose med strikk? Vår har sovet på eget rom lenge og det merkes på søvnen. Hun sovner med en gang hun har lagt seg☺
Kjøpte den på babyshop. Er av merket babydan. Nattposen festes med strikk rundt madrassen. Da unngår du at babyen sparker av seg dyna, ruller rundt ol.
 
Har du noen spesielle tips og triks til sydenreiser med barn? Vi reiser til Kanariøyene om en måneds tid, og da er jenta mi ca like gammel som di er nå :)

Flyebaby eller eget sete med bilstol til babyen på flyet. Utrolig deilig å slippe ha henne i armene hele tiden! Nok smokker/leker osv. Gikk veldig greit på flyet.

Vi elsker å ha med bagvogn. Babyen sover der på natta og har god plass på dagen. Synes det ser så ukomfortabelt ut med små reisetriller til så små barn. Så mange barn "henge" i babyzen jojo eller noe sånt f eks.. Bæresele på flyplassen så trenger man ikke vogna til gaten
 
Flyebaby eller eget sete med bilstol til babyen på flyet. Utrolig deilig å slippe ha henne i armene hele tiden! Nok smokker/leker osv. Gikk veldig greit på flyet.

Vi elsker å ha med bagvogn. Babyen sover der på natta og har god plass på dagen. Synes det ser så ukomfortabelt ut med små reisetriller til så små barn. Så mange barn "henge" i babyzen jojo eller noe sånt f eks.. Bæresele på flyplassen så trenger man ikke vogna til gaten

Jepp, har tenkt å leie prampack så vi får med vogna :) Men betaler man kanskje voksenpris for eget sete til bilstolen? Har bestilt charter (hehe), og da kosta det 300,- for hele turen til lille. Hotellet er all inclusive, og det var ikke noe eget valg for flyreisa. Takk for tipsene!
 
Back
Topp